Annons:
Etiketterrehabfritid
Läst 2761 ggr
sissie
10/30/10, 11:23 AM

Husdjur och handikap

Har du några husdjur? Och vilka husdjur tycker du fungerar bra att ha tillsammans med ditt handikap?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
BabyDragon
11/1/10, 5:56 PM
#1

Har en hund, det har räddat mig många gånger under åren med handikapp. Hon får ut mig att gå även om jag mår skit, hon förstår när jag har ont och tar det lugnt då. Det har fungerat så bra att jag undrar hur det skulle gått utan henne. Mitt stöd, min psykolog, sjukgymnast och gos vän :)

Simson
11/10/10, 11:05 PM
#2

Ärligt talat: Jag hade inte varit i livet om det inte vore för Simson.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Cindy
11/11/10, 7:07 PM
#3

Utan mina katter skulle jag vara djupt deprimerad, det är jag övertygad om. De är lättskötta och kräver inte så mycket mer än min kärlek, perfekt!

Finns inget bättre än en varm spinnande katt på magen när den gör ont!

Vänliga hälsningar
Cindy

RuiXue
11/11/10, 8:27 PM
#4

Min kusin har en certifierad service hund. Utan sin hund hade hon inte levt idag! Inte nog med att hunden är hennes allt, han har räddat henne ett flertal gånger också.

Jennie


sissie
11/11/10, 10:28 PM
#5

Djur är bara för härliga. De gör så mycket nytta bara av att finnas.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Cindy
11/11/10, 11:42 PM
#6

Jag vart riktigt ledsen häromdan. Alla tre kattungarna kom för att mysa med mig samtidigt, de gör de aldrig annars. Det är svårt att gråta när Zathras trycker upp sig i mitt ansikte, Kes mystrampar på min mage och Spoo ligger ihopkurad i mina benveck ;-)

Och nu när jag har feber turas de om att snylta av värmen genom att ligga på mig. Värmedyna och klappare two-in-one! Klart de tar chansen!

Vänliga hälsningar
Cindy

Annons:
sissie
11/12/10, 8:00 AM
#7

Gullepluttar! Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Vattnadal
11/12/10, 12:56 PM
#8

Här dräller det av djur, men då har jag en frisk make oxå (nåja, sarkoidos i lungorna, med 80% funktion i dem, men annars frisk) som får ta det tyngre.

Om jag är ensam hemma på vintern är det jobbigt, då kan jag muttra lite över bärnade av vattenhinkar od, men annars går det strålande.

Vi har hundar, en golden och 11 husky, till sällskap, drag, utställning och avel för eget bruk. De ger massor, och det slitiga för kroppen är väl slädturerna, mockande av hundgårdar och bärande av vatten till dem. Fast där tar maken det tyngsta.
Vidar kan bära matsäck i klövjan, förr innan vi flyttade bar han hem det vi handlade på konsum oxå. Nu är det 15 km till affär, så det blir bil…

Hönsen är inget jobb alls, bara glädje. Visst, hönshuset ska mockas ur, men det kan jag ta med lättviktsgrep och liten lätt spade och min lilla lätta skottkärra. Inte behövs det så ofta heller. Annars mat och vatten och lite pyssel, så får vi ägg och njuta av tokiga kycklingar och tuppens galande. Det kan ju ge utdelning i form av kött oxå, med ungtuppar som inte går att få sålda. Inte för att jag äter kött, men maken gör. Givetvis är det en allmogeras vi är det och räddar.

Kaninerna är det lite pyssel med, men inte mycket. Att bevara en allmogeras som är hotad är kul. Sen gillar jag små pigga ögon poch vibrerande nosar. Mys med lite jobb, men de ger oxå mer än de tar. Kött och päls kan det oxå bli, om ungar som inte ska behållas till avel inte blir sålda.

Fåren skulle jag få svårt att klara utan hjälp. Hagar ska byggas, trådarna ska spännas om, tunga vattenhinkar, bubbande av hö när det inte finns bete, urmockningen av ströbädden när de flyttar ut på våren. Klippningen skulle inte mina händer klara heller. Där är jag glad att maken oxå vill ha får, att hålla markerna öppna med, samt lite kött av osålda bagglamm. För mig är de sällskapsdjur, och så åter en allmogeras att hjälpa till att bevara.

Sen alla smådjuren inne, möss, kanariefåglar, dvärgvaktlar, ödlor, grodor, salamandrar, snäckor, kackelackor osv. Alla mina småttingar är bara ett kärt besvär. Visst är det burar att städa, men inte så att det stör. Den dag jag inte klarar av att sköta allt, så får jag minska ner. Där är jag inte än, och hoppas slippa hamna där.

Fantasier om fjällkor ger jag upp, om inte maken ångrar sig. Grisar är vi båda med på, i en långsiktig plan. Dem skulle jag aldrig rent fysiskt kunna sköta själv. Samma sak med häst. Jag skulle kunna tänka mig en nordsvensk, fjordning, eller kanske russ. Maken vill inte, och själv klarar jag inte av det, alltså finns de bara i tankarna.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Simson
11/12/10, 6:47 PM
#9

#8 Du glömmer den springande vilda uppfödningen av dammråttor. De förökar sig med blixtens hastighet så jag inte hinner namnge dem innan de blir fler. De sköter sigsjälva alldeles för bra tycker jag. Borde antingen kastrera dem eller försöka med p-piller. Vilket som är bäst vet jag inte ännu men kom gärna med förslag! Tyvärr är mina katter dåliga råttjägare.  Tungan ute

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

sissie
11/13/10, 9:34 AM
#10

Jag har hört att om man sprayar med vatten på dem så håller dammråttorna sig mera stilla. Men om det påverkar hur mcket de förökar sig har jag ingen aning om.

Undrar vad en veterinär skulle säga om man kom in med en dammråtta och bad dem kasterar den?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Simson
11/13/10, 12:08 PM
#11

Tungan ute

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

BabyDragon
11/13/10, 11:30 PM
#12

Haha vilken syn för gudar :P det kanske vore något för dolda kameran? :p

tlover
7/20/13, 11:58 AM
#13

Vi har ganska många djur och planerar mer.

Jag har ju min man som kan ta över då det är som värst för mig men utan djur skulle jag antagligen vara mycket mer handikappad då dom "tvingar" en att röra sig så att man i alla fall i dom värre perioderna får bibehålla lite av musklerna (och en bra tränad kropp hjälper mig massor så eftersom jag inte vågar träna för närvarande är det väldigt viktig träning)

dom hjälper massor psykologiskt också då dom är vänner och stöd som man alltid har och kan gosa extra med dåliga dagar.

utan djuren skulle det inte förvåna mig om jag i alla fall i perioder skulle måsta bo på ett hem eller att jag skulle måsta ha personlig assistent.

Jag vet inte vad jag skulle göra utan min man som gör det möjligt

l'm back

Annons:
[Mustangcab]
7/20/13, 4:29 PM
#14

5 Katter och det räcker😃Några dammråttor har vi inte men massvis av katthår som förökar sig trots att katterna är kastrerade😂

Fialotta89
7/29/13, 2:32 AM
#15

Utan mina djur så skulle jag gett upp detta livet för länge sen. Dom har alltid funnits i mitt liv och hållt det någolunda samman. Dom är mina änglar i päls :)

viktoria91
10/7/13, 10:08 PM
#16

Jag och min sambo har 3 katter och en ponny, passar hans mammas hund ibland och ska skaffa egen nästa sommar om allt går som det ska.=) Jag är gravt överrörlig och har mer eller mindre alltid ont i kroppen, svårt att sova m.m., har även skolios och nervskador efter omkullridning. Min sambo har migrän och ansträgningsastma.

Upp till toppen
Annons: