Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 3361 ggr
Chestnut
2010-10-13 23:34

Medicinskåp?

Hur förvarar ni era mediciner?

Har ni ett ordentligt medicinskåp med lås på, en hylla någonstans eller kanske en liten låda?

Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Chestnut
2010-10-13 23:38
#1

Vi har ett skåp i köket. Mellan glasskåls-skåpet och kryddskåpet Flört Tre hyllplan, överst är lindor, plåster och sådant vi inte använder så ofta. Mellerst är receptbelagda mediciner (ju längre in - desto "farligare") och underst är en liten förpackning med plåster, flourtabletter, tuggummin med mera.

Har två yngre bröder (9 & 11 år) så det är fortfarande viktigt att placera vissa saker utom räckhåll.

Med vänliga hälsningar
Chess

Maria
2010-10-13 23:45
#2

En byrålåda (full) haha.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Chestnut
2010-10-13 23:47
#3

#2 Försökte med byrålåda i förra bostaden, till slut fick inte allt plats Tyst Så då flyttade medicinerna in i skåpet med baksaker (dock på egen hylla!) Oskyldig

Med vänliga hälsningar
Chess

Cindy
2010-10-14 01:54
#4

Två förvaringslådor modell större skokartong. En för mediciner och en för kosttillskott och liknande. Plus en liten låda hos särbon med det jag behöver när jag är där.

Vänliga hälsningar
Cindy

Mosaik02
2010-10-14 02:41
#5

lite mediciner har jag i ett trasigt medicinskåp som ligger på en hylla i en garderob det saknar upphängning och det går inte att stänga dessutom är nyckeln borta suck

och mina viktigaste mediciner bor för tillfället i sängbordslådan så jag har dom nära till hands

men då min son snart är tonåring och jag oroar mig lite för att vissa av medicinerna är beroendeframkallande och som kan missbrukas så får dom nog snart låsas in i förebyggande syfte

[Tassy]
2010-10-15 16:58
#6

Jag har ockuperat städskåpet med mediciner… Det starkaste finns i medicinskåpet med lås på, och det jag äter dagligen ligger antingen på köksbordet eller micron då jag varken har den typen av djur eller klåfingriga småungar eller mycket besökare att ta hänsyn till.

Annons:
BabyDragon
2010-10-16 04:02
#7

Har mitt precis som tassy, i städskåpet i en medinhylla med lås på. Både mina, vovvens och sambons farligaste. men då jag har min skada och astma och har en sambo med CF så blir det MYCKET. Har ju ett helt apotek! Så det tar även upp de tre översta hyllorna på städskåpet samt ett köksskåp med omläggningsmaterial. Har ju hunden att ta hänsyn till och ibland en 5 åring på besök. Så lite hänsyn tas allt :) de dagliga medicinerna finns i det överpackade skåpet och resten på "lager" hyllan ovanför :P

Chestnut
2010-10-16 11:54
#8

Jag blir så knäpp på att öppna sjuttio-elva förpackningar varje morgon så de tabletter som ligger i blister har jag tagit några kartor, klippt isär tabletterna och lagt i en plastburk som står på andra hyllan Glad 

Fast överväger att börja med dosett istället, blir nog ännu smidigare (ja, jag är fruktansvärt lat! Tungan ute)..

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2010-10-16 13:15
#9

Dosett är toppen så länge man inte har omeprazolkapslar eller nexium som är ljuskänsligt och ligger i blister Skrikandes

Chestnut
2010-10-16 13:27
#10

#9 Såg en dosett med bruntonade rutor för att skydda mot ljus på apotektets hemsida Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2010-10-16 13:30
#11

#10 Åhå! Måste genast kollas!

Chestnut
2010-10-16 17:07
#12

#11 Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

BabyDragon
2010-10-16 17:54
#13

Jag tar så olika varje dag så en dosett känns rätt onödig :P

Annons:
mongu
2010-10-16 17:59
#14

Jag använder dosett. Med flera olika sorter så klarade jag inte av att hålla reda på om jag tagit eller inte. Tycker det är toppen med dosett.

Har även lärt min slarver till man att använda detCool

I övrigt så har jag medicinerna på en hylla i sovrummet. Det måste va en bit upp särskilt som vårt barnbarn börjar att knalla omkring.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

MaaariaS
2010-10-17 20:49
#15

I ett skåp i köket

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

RuiXue
2010-10-18 23:20
#16

Mediciner ligger oftast kvar i apotekspåsen tills jag öppnar asken, den öppnade asken ligger oftast på köksbordetFoten i munnen Viss medicin följer alltid med mig.

Till mitt försvar kan sägas att jag inte har några jättestarka tabletter, det starkaste jag har hemma är Tradolan. Och jag har varkens husdjur eller barn hemma hos mig nu. Djur kommer snart, bara jag får flyttat, då kommer min katt ner, så då kommer jag självklart lägga mediciner på ett säkrare ställe.

Jennie


Vattnadal
2010-10-26 01:51
#17

En hylla i ett köksskåp för värktabletter och sånt vi använder sällan, plåster och andra medikamenter. I badrummsskåpet står p-piller och burken med orudis, som jag tar på kvällen. På micron omeprazol och makens kortison och kalktabletter. Inga lås eller så, då det bara är jag och maken hemma. Inget förvaras så att hundarna når.

På mitt sängbord finns alltid en flaska vatten och en glasburk med metallock, där jag har cotodon och ipren, om jag vaknar på natten eller har för ont för att gå upp på morgonen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

BabyDragon
2010-10-26 08:38
#18

Hehe många verkar ha det lite utspritt :) hag har det på två ställen, inte för bekvämlighets skull utan för att allt inte får platts på ett ställe!!!!

En gång hade mitt ex tagit 1g Alvedon och en hade rammlat på golvet. han hade inte hittat den och trott att han sett i syne. men tror ni inte att hunden hittat den när vi kom hem! Som tur var hade hon smakat på den och inte bara svalt den, för den låg i soffan och hadde bara blivit slickad på. Tack och lov att Alvedon smakar äckel!! :D

KaosPrinsessa
2012-11-19 23:56
#19

I ett medicinskåp i hallen. Bortsett från dosetten som ligger på sängbordet.

[sakring]
2012-11-20 16:02
#20

I ett kökskåp där det enbart finns mediciner.

Annons:
IaMiaMaria
2012-11-20 22:52
#21

Jag har ett köksskåp till mina mediciner. samt att jag använder dosett. Tycker jag är toppen. Jag har inga problem att komma ihåg att ta dem, men kan sitta senare i soffan och fråga mig tog jag dem eller inte, och då är det så bra att se om de är kvar i facket Glad

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

RuiXue
2013-01-08 01:55
#22

En hylla i mitt vitrinskåp i sovrummet/vardagsrummet (bor i etta med sovalkov) så jag har dem lätt tillgängliga när det är dags att fylla dosetten. Morgondosen som bara är en enda tablett har jag asken på nattduksbordet, samma med vid behovs insomningstablett, så jag bara kan vända mig om och ta en tablett om jag behöver, eller på morgonen bara vända mig om och ta min tablett och sova vidare.

Jennie


tlover
2013-07-20 11:45
#23

Vi har mediciner i en plastlåda med "knäppa på lock"

Bandage, plåster m.m. är i en annan plastlåda (vi har inte barn än och dom skulle nog skydda ett bra tag för iland har jag svårt att få upp lådorna).

det är praktiskt för när mans ka gräva fram nån medicin så tar man bara fram lådan nånstans där man ser bra.

medicinskåpet är aldeles för litet för medicinerna så när vi har lite större barn vet jag inte var man ska ha dom, kanske i vapenskåpet?

l'm back

monstret
2013-07-27 02:26
#24

Brukar ha olika sorters mediciner på olika ställen beroende på vad det är för sorter, hur när och ofta dom ska användas.

Farwuq
2013-09-17 20:30
#25

Helt öppet på en byrå i vardagsrummet. 

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: