Annons:
Etikettersjukvårdsamhälle
Läst 2758 ggr
BabyDragon
2011-06-11 06:29

Ny stad, ny vård.

Jaha då blev det så att man ska flytta till Uppsala. Killen fick jobb vilket är jätte skoj. Men nu tänker jag på hur det blir då jag måste byta läkare mm. igen. Ska man lyckas hitta en vettig en igen? Har de nå bra neurologer? sjukgymnaster? Man har verkligen sin trygga lilla vrå då det gäller det.

Men man får hoppas att det går bra med allt. Ska försöka komma in på ny utbildning också, för detta jobb fungerar inte.

Har ni gjort några stora förändringar i vårdväg?

Annons:
Chestnut
2011-06-11 23:52
#1

Hoppas att det blir bra! Uppsala (Akademiska) sägs ju vara bra på det mesta och det är ju en stor stad med många vårdcentraler att välja på Glad

Här är det inga större förändringar än inte, bara drygt en månad kvar tills jag lämnar barnmedicin. Åh just det ja, jag ger både urologer och ortopeder gråa hår men de överlever nog Tungan ute

Några tankar runt vad du vill plugga? Uppsala universitet har ju ett väldigt stort kursutbud.

Med vänliga hälsningar
Chess

BabyDragon
2011-06-12 02:37
#2

Jag funderar på läkarsekreterare, Fungerar bra med min nuvarande utbildning och i stort sätt sätt samma lön. Men då får man sitta vid ett skrivbord hela dagarna och det är ju inte heller jätte toppen med de skador man har. men jag måste ju hitta någonting jag kan göra och får ju då välja mellan pest eller kolera (känns det som) annars är det bara att gå tillbaka till försäkringskassan. och det gör jag inte frivilligt efter alla dåliga erfarenheter man fått där.

Jag och en kompis kom på att man borde göra små sketcher. hur Sverige skulle fungera om det fungerade som försäkringskassan.

På affären. "Du får tyvärr stå i kö i tre månader för den där mjölken. Vi har lång handlingstid."

Hyresvärden: "Vår Företagsläkare säger att du kan klara dig utan vatten. Du får väl smälta snö."

Farwuq
2011-07-05 10:55
#3

Jag skulle tro att universitetsstäderna Lund och Uppsala bjuder på god vård. Jag tycker att det är bra här i Lund och i Skåne.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

emilialinnea
2015-11-28 00:13
#4

puff

/Emilia

Farwuq
2015-11-28 19:08
#5

Denna tråd är alltid aktuell.
🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: