Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 7251 ggr
cavalo
2012-05-08 11:02

Vad piggar upp dig?

Vad piggar du upp dig med när du är nere/värk eller liknande?

Jag använder mest godis eller något gott att äta. Jag tycker att jag skulle behöva något annat som uppiggande. Inte godis och inte köpa något, helst något som är gratis. Kan bara inte komma på någon bra motsvarighet som funkar för mig.

Annons:
BabyDragon
2012-05-08 14:09
#1

Musik fungerar bra för mig =) Och med smärtan så fungerar även tensen bra.

Skriver ochså dikter och noveller. Det kan vara riktiga terapi stunder då man kan få ur sig en hel del om det vill sig rätt =)

Tröståt innan också, men vill få bort det då jag ska gå ned i vikt. Men en stund för sig själv kan man ju ha ändå. Favouritprogrammet med en kopp te eller bara sitta i solen och lyssna på allt omkring eller musik.

Duschar fungerar bra också :P

cavalo
2012-05-08 15:33
#2

Låter bra :) Dusch och bada gör jag ju iofs för att njuta och lindra värken. Läsa och dricka te, samt tv är bra grejer också. Tack för tips och må gott!

[MikeW]
2012-07-11 04:25
#3

Jag ger mig själv lite kärlek eller får det av någon annan! :)

Finns inget bättre än att ha känslan av kärlek x)

(kanske låter lite bögig, fast jag är bara lite anorlunda än dom flesta tonårs killar:P )

((Tack för det, jag är glad att jag inte festar och röker och super och allt annat som dom andra gör här :S ))

[MikeW]
2012-07-11 04:26
#4

Med "här" menar jag här där jag bor! bara så ingen missupfattar mig :)

BabyDragon
2012-07-11 10:21
#5

Hej Mike =) kärlek hjälper mycket faktiskt och att få känna sig ompysslad.

haha ja festa och supa brukar sällan gå jättebra när man är sjuk/skadad. Själv måste jag planera sånt långt innan så det blir varken spontant eller ofta.

[sakring]
2012-08-17 23:12
#6

KoffeintabletterSkrattande

Annons:
Melissa V
2012-08-22 14:21
#7

promenad funkar för mig, ger frisk luft, mjukar upp muskler och leder samt man kan rensa tankarna. Allt i ett

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


julklappen
2012-08-24 16:26
#8

Godis,Läsk,kanske en sockerbit eller två ibland,en god och söt kaka,en promenad i skog och mark fungerar för mig.

[MossQ]
2012-10-02 12:02
#9

Ett gott te..röd roibus..en liten mörk chokladbit..musik som jag gillar..och komma ut i naturen..bara klivet genom tröskeln är ett lyckorus..doftljus,rökelse..en bra bok eller en riktigt bra film el serie..sex and city..den gör mig glad..uuh ja d finns mycket märker jag *S*

BabyDragon
2012-10-02 22:01
#10

#9 Hej Mossq =) Låter som riktigt bra tips. Glad

[MossQ]
2012-10-03 11:04
#11

#10 Hejj BDSkrattande

westisara
2012-10-04 06:00
#12

jag åker och simmar eller så bastar jag i min ir-bastu. Så köpte jag mina första magneter i somras och det har hjälp mig massor. Ytterst sällan jag behöver smärlindring längre. Det viktiga är att var person hittar sitt sätt.

Själv har jag upptäckt att motion aldrig är fel och med motion menar jag , förutom simning , tex en promenad, i lugn takt för min del eftersom jag inte kan något annatGlad. För mig är stillasittande lika med jättemycket mer smärtor.

BabyDragon
2012-10-04 17:15
#13

#12 ir-bastu skulle jag gärna vilja testa! Vill testa magneter med men vet inte riktigt vart jag ska leta. Har du tips?

Ja stilla sittande är aldrig bra. Om maninte presis motionerat förståss ;)

Annons:
westisara
2012-10-06 17:21
#14

#13 på spa:n kan de ha ir-bastu att testa på . Googla runt och kolla vilka som har ir så du kan testa. Mina magneter köpte jag på  www.magneticshop.se . Lycka till Glad

Farwuq
2012-10-08 06:33
#15

Promenader, musik, vänner och skriva på romaner.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Melissa V
2012-10-15 21:13
#16

vad är ir-bastu?

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


BabyDragon
2012-10-16 08:28
#17

#16 infraröd bastu =)

Melissa V
2012-10-16 17:05
#18

#17 aha, måste kollas upp om de finns här :)

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


KaosPrinsessa
2012-11-19 23:55
#19

Att rita (om jag orkar), växter och att rada upp mina samlingar i färgordning.

Vattnadal
2013-01-08 17:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jag har flera olika alternativ. Vissa saker hjälper även mot värken, tex ett hett bad. Annars kan jag spendera en stund med hundarna ute i rasthägnet. Hundarna ger masor, och jag glömmer värken ett tag.
En härlig skogspromenad med några av hundarna kan göra underverk. Skogen lagar mig tillfälligt, känns det som.

Sen kan jag välja att göra saker som kanske gör händerna sämre, som att köra släde med hundarna.

Lätt är det att tröstäta. Lät mig göra det förra veckan, och har fått byta till 3:e hålet istället för 4:e på bältet. Nu kör jag med min regel igen: Äter jag citodon får jag inte överskrida kalorikvoten. Låter jag bli citodon, får jag äta lite mer.

Försöker ta upp mitt tecknade igen, men det är svårt. Händerna kommer inte riktigt ihåg hur man gör.

Bifogar ett foto på morgonens bus i hägnet, med 2:a gänget. Första gången grönlandsvalpen Ingrid får leka med de vuxna huskyhanarna Ego och Ubbe. Cora och goldentiken Vittra känner hon sen gammal (nåja, hon är ju heeela 5 mån nu).

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
cavalo
2013-03-20 23:11
#21

Nu blir jag inspirerad att ta hand om mig på fler sätt. Tack allihopa!

tlover
2013-07-20 11:42
#22

Vanligtvis tröstäter jag 😕 i en smärtperiod på 1-2 månader i vintras gick jag tex upp 7 kilo på den tiden som jag knappt kunnat gå ner sen dess vilket inte gör det lättare då ju mer vältränad jag är ju bättre blir det i slutändan men man vill inte ha extra att släpa på.

Jag tror mina tänder har farit illa också

l'm back

neadolly
2015-10-04 08:27
#23

Jag brukar lyssna på synth och krama katterna, dom hjälper alltid om jag mår dåligt :) te är bra också, och barnfilmer (eftersom dom brukar vara så färgglada och feel-good)

You can always paint the roses red.

K.R.J.T
2015-12-25 20:11
#24

godis gör ju folk sjuka och ger dom värk, så det är nog dumt att äta det, om man lider utav det.

En promenad i skogen, en bra bok, eller droger piggar upp alla människor,

[LarssonA]
2016-01-11 10:45
#25

Jag har sällan eller aldrig värk, men när jag är nere och ledsen har jag upptäckt att Mandala funkar utmärkt. Gärna ett med massa pill o smått. Det funkar lika bra när jag är upprörd!

Skorpion76
2016-03-28 10:40
#26

Nu besväras inte jag av värk tack och lov, men när jag är nedstämd brukar jag titta på en video där Gunde Svan medverkar på ett eller annat sätt.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Dioramabyggare
2017-12-12 06:16
#27

När jag känner mig "låg" gillar jag att ta en stunds promenad i skogen, ensam eller med någon vän… bada i någon vackert belägen sjö när det regnar(!)…  ge mig ut på några timmars "geocaching" på cykel… lyssna fokuserat på ett vackert klassiskt musikstycke… tillbringa några timmar vid modellbyggebordet, byggandes på någon modell eller på något diorama… 😍

Annons:
Farwuq
2020-09-01 08:15
#28

Lite luft och en Modafinil pilla.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
2020-11-01 16:25
#29

Godis hjälpte mig tidigare men så blev jag varnad av min läkare att jag hade risk att utveckla diabetes, så då plockade jag undan mitt godis.

Något som jag har mycket glädje av och som jag besöker när jag behöver något vänligt är de sajter och de tider när alla är vänliga, Det gör att jag gärna besöker gamla trådar på Modellbygge. Där är nästan alltid god stämning och massor av snälla medlemmar, som kommer med uppmuntrande kommentarer.

Vår sajt Pärlpyssel var också till mycket stor glädje och är det fortfarande, Gamla trådar kan vara mycket läsvärda. Det gäller fler sajter.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: