Annons:
Etikettersjukdomtrauma
Läst 2240 ggr
[sakring2]
2013-03-23 19:55

Någon med svullna händer

Jag har MS och har haft de senaste 30 åren och inte haft så många skov. Men 2008 förlorade jag känseln i min högra hand och fick nedsatt känsel i min vänstra. Då läkaren uppenbarligen inte kände till min diagnos så fick jag ingen behandling för detta skov mer än B12 sprutor då mitt B12 var för lågt. Det har senare  visat sig att jag har ett plack i nacken. Jag fick tack och lov tillbaka känseln i vänster hand och nästan allting i den högra. Den är bara lite överkänslig så jag får använda en handske på mig så fort jag inte gör något.

Nu har jag också värk i mina händer och sen ett år tillbaka kan jag inte använda mina ringar vare sig på höger eller vänster hand då de är svullna. Jag undrar om det är någon annan här som har det på samma sätt. Jag har röntgat höger hand för att se om det är reumatisk och tagit reumaprover men det visar inget. Jag har fått högt blodtryck som jag medicinerar för så det är normalt och jag har gått ned 14 kg för drygt ett år sen. Jag åt prednisolon så jag fick diabetes men det har jag inte heller längre. Någon som kan klura ut vad  det är. Jag äter heller inga mediciner som gör att jag samlar på mig vatten.

Annons:
Upp till toppen
Annons: