Annons:
Etiketterrehabfritid
Läst 3388 ggr
tlover
7/20/13, 2:09 PM

träning, hur gör ni?

Hur gör ni för att träna?

Jag mår i slutändan bättre av att träna med när jag tränar gör det för ont för att jag ska kunna komma igång att träna regelbundet.

Dom flesta andra är inte så mkt till hjälp med kommentarer som "det finns ju värktabletter"

Jag kan under korta perioder träna om jag är nog inspirerad tex av tassys berättelse på träning i fokus men det håller tyvärr sällan länge.

Hur gör ni?

Det som främst står ivägen för min träning är ledvärk och mina "blåsor" dom andra funktionshindrerna stjälper inte så jättemycket som värken/blåsorna.

(obs jag får/bör träna enligt läkaren och kan inte få hjälp av sjukgymnast för jag är "för bra")

tack på förhand för hjälp

l'm back

Annons:
Farwuq
9/17/13, 8:49 PM
#1

Jag promenerar mycket och gå på rehabgympa två gånger i veckan.

Någon hårdare träning än detta tål  jag nog inte.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

BabyDragon
9/18/13, 10:56 AM
#2

Betalar själv för att få gå på varmvattenbassäng träning. Det ger mig en bättre cirkulation i kroppen än någon annan träning och känns mycket skonsammare.

Även gått på Mediyoga som fungerat mycket bra som avslappningsträning.

Annars så kör jag på fast det gör ont. Blir ofta värre direkt efter men i längden har det blivit bättre. Men det är otroligt jobbigt. 

Svårt att säga vad man ska göra då det är svårt att veta hur någon annan har ont. =/ vet ju bara hur det är för mig. Prova olika saker så får du se vad som fungerar. Men det är tråkigt att du inte kan få hjälp med sjukgymnast. Här kan man söka dem själv om man vill.

[Lummer]
1/19/16, 5:14 PM
#3

Intressant tråd så jag fortsätter. Har för ont för hårdträning men går på sjuk gympa nu igen och har börjat mycket försiktigt denna gång men ändå får jag veninflammation i benen. Får det varje gång jag börjar träna oavsett vad och hur. och då ska jag ta det ännu försiktigare. …hur då? Kan ju inte vara försiktigare.

Farwuq
1/19/16, 5:28 PM
#4

Jag går mycket och tränar styrketräning på gym två gånger i vecka. Till detta kommer ett yoga- och ett rehabpass i veckan.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: