Superbra rehab
I våras, försommaren så gick jag på Rehabstation i Frösundavik för min MS. Gick dit som en igelkott med taggarna utåt. Lämnade dem som en kattunge.
Ville verkligen inte lämna dem. Sådan hjälp, livsglädje och bra stöd de gav mig har jag sällan mött. Har nu skaffat träningskort där, för det är himla mycket billigare som föredetting där, samt de accepterar ens brister. Men så måste jag ta mig dit också. Svårare att göra.
Mina muskler har börjat bli slappa, så jag måste ta mig i kragen mycket snart. Så att jag blir en muskulös biff igen med bra kondis.
Har du gått på någon rehabilitering, eller tränar då något i största allmänhet? /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Det jag sett av Frösundavik är att personalen verkar vara underbar där

Ja, jag skulle kunna adoptera dem allihopa. De är helt underbara på alla sätt och vis. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Min x-make har jobbat där. Tillbringade mycket tid på Frösunda då, måste säga att jag bara älskar det stället. Att se denna kämpa glöd som finns hos alla människor där, både personal och funktionshindrade. Gick hem varje gång med ett leende på läpparna pga denna fina stämmning som finns där.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥