Kokbok för lama
Smaklig måltid… Det är en mening man inte ofta känner för att säga i vardagen med micromat och fantasilösa uppreppningar i köket. Är man dessutom funktionshindrad så gör det livet en aningen mer kompicerat.
Men det finns en kokbok för oss. Så släng de tråkiga recepten och micromaten ut genom fönster. Vänta, till källsorteringen.
Här har du receptboken med både god och lättlagad mat. Du får råd och smarta tips på hjälpmedel som underlättar det mesta. Det är ju trots allt någon miljon funktionshindrade i Sverige.
Så välkommen till kokboken som inte ger råd om tråkiga vardagsmåltider. Utan det är minst sagt tjusiga recept som ger andan av lyxrestaurang, med en massa kärlek i. Ändå är det lättlagade måltider, passande för just vardagen. Specialutvecklat för dig som har funktionshinder. Att det dessutom är vackra och läckra färgbilder till det hela så gör det inte sämre.
Skriven av Claes Hultling och Stephan Rössner. Claes Hulting som själv är rullstolsburen sedan han dök ner på en sten.
Alla recept har provats ut på Spinalis i Karolinska sjukhuset, en av de största öppenvårdsmottagningar för ryggmärgsskadade. Så hjälpmedlen de rekommenderar är väl utprovade.
Smaklig måltid.
Hr kan du www.praktikertjanst.se/templates/PageExternal.aspx?id=11498 " rel="noopener noreferrer" target="_blank">beställa den bland annat.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
En sådan bok måste vara guld värd för personer med funktionshinder om man är intresserad av matlagning

Ja, jag som inte är något geni i köket med drömmer om att kunna slänga mig mellan kastrullerna med självförtroende funderar på att skaffa mig den. Då har jag inga fler ursäkter… /Vanessa
Usch, det med matlagning har jag nog lagt av. Blir mest lättlagade maträtter som spagetti med ketchup…:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Och det var det jag skrev däruppe med fantasilösa upprepningar i köket :-). Men jag inser att jag trots allt behöver näring för att må bättre. Har ätit så dåligt sedan jag fick diagnosen. Borde skärpa mig. Kanske detta är en väg :-). /Vanessa
Gillar mat men inte att laga den