Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etiketthjälpmedel
Läst 2020 ggr
vanessa
0

Självgående dammsugare

Som ni alla vet så har damm en förmåga att samlas i hemmen. Och har man inte orken at städa, och inte världens uppbackning på hemmafronten så kan kännas ännu tradigare. Att dammsuga ett rum kan ta dagens energikvot. Och något jag lärde mig på rehabiliteringen var att prioritera.

Så för en tid sedan tog jag beslutet att skaffa mig en självgående dammsugare. Av det billigare slaget.  En dag så kom den hem, och jag öppnade den med en blandning av vördnad och fascination. För den fungerar verkligen. Helt underbart.  Med fjärrkontroll och söt laddare som den går till. Katterna är inte rädds för den. Hon som hade den värsta dammsugarskräcken följer efter den här.

Så det är inte ett hjälpmedel som går i hjälpmedelsfacket, men för mig har det blivit en enorm hjälp. Och jag kan prioritera roligare saker. Nu väntar jag bara på roboten som bäddar sängar och lagar maten :-). /Vanessa

Roomba, den billigare varianten som jag har. Klicka på vänstersidan när ni är inne där under självgående dammsugare.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

medde
0

Min vännina har en självgående dammsugare, hon är helt synskadad. Kan säga att hon gillar verkligen denna lilla maskin.
Hon berättade för mig om denne lilla mirakel maskin, ärligt trodde jag inte henne speciellt. Men klart man måste över och titta på den, sagt och gjort. Hmmm…. Kan säga att den var toppen, jag som inte trodde på detta, skäms på mig. Nu vill jag ha en själv i julklapp.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
0

Vet också en som har en självgående dammsugare. Den är tydligen toppen, men hon måste själv gå ut och gå då hon annars blir galen när den gång på gång går tillbaka där fen varit. Hur den än går så blir alla rum dammsugna.

MaMaMade
0

Det låter som en suverän sak att önska sig i julklapp! Vi har både hundar o katter vilket ju inte är så bra då jag är dammallergiker så en självgående dammsugare som kör hela tiden borde vara perfekt för oss! Guben är duktig på att städa men…han skulle ju slippa om vi hade en sådan (dessutom fuskar han under möblerna ;)!

Hur fungerar den när man har trösklar? Går den över? O så kommer den väl förmodlingen att suga in ungarnas alla leksaker som ligger slängda överallt…nåja, de blir ju äldre. :)

vanessa
0

Den går över trösklar. Men ibland måste man själv dammsuga, kanske någon gång i månaden eller så. Men det underlättar en massa. /Vanessa

SallyB
0

En fd kollega fick en i födelsedagspresent vid nån jämn födelsedag. Hon var också väldigt nöjd. Tack för påminnelsen, ska nog också fundera på en dylik mackapär, för som du säger vanessa, hela dagens energikvot + mer därtill kan städningen kosta.

Sally - som just nu tar ett rum i taget när energi och ork finns! Sen finns ju de där jättebilliga (några 100 kr) som är batteridrivna, de lär ska kunna fungera som skoj leksak för katterna!!!

medde
0

Har sett att vissa köpcenter har säljare som säljer dessa för ett förmånligt pris. Nu som extra till julhandeln. Det är inte dom som duger till "kattleksak" Utan de riktiga bra maskinerna.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Hawknestgrove
0

Men Vanessa, den roboten har du väl redan? Din käre make…..Å andra sidan, enligt nya rön, så är det inte hälsosamt att bädda sängarna varje dag. Bättre att låta dem stå öppna och vädra…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vanessa
0

Gunilla, då är jag hälsosam :-). Jag har också roboten som kostar någon hundring. Den var en perfekt kattleksak. Tog den till kattheemet på skoj, och ja, de tyckte att den var skoj. /Vanessa