Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettgod-morgon
Läst 1065 ggr
medde
0

God morgon 23/11-07

God dag. Idag är jag lite sen att önska er alla god morgon, så det blev ett god dag istället. Som vanligt grått och trist ute, regn har dom lovat till em. Trist jag vill nu ha snö som lyser upp! och även gör att man lyser upp lite själv.

Det bästa är nu att det är helg, sovmorgon vad härligt!. Jag och min tös brukar ha mys på fre/lördagskvällar med lite godsaker och sitta under en mysig filt i soffan och se på en bra film eller något kul på tv. Men under dagen är det som vanligt,städa ,tvättstuga mm.gör inget för jag har min mys kväll att se fram imot.

Hoppas ni alla får en riktigt bra dag samt en ännu mysigare kväll. Sköt om er alla!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

SallyB
0

Godmiddag, medde!

Här är det riktigt höstväder som gäller, dvs snöblandat blask.

Har inget särskilt inplanerat, förutom lite städa, diska etc - allt efter ork.

Ev uträtta ärenden på stan.

Tyvärr ingen tvåbening att mysa med, så det får bli fyrbeningen, men det är rätt mysigt det med :)

[SvenA]
0

De har hotat med snö till kvällen tyvärr fast och andra sidan blir det lite ljusare ute samtidigt svårare att orientera sig så frågan blir vplket som är bäst

medde
0

#1  Visst är det mysigt  att mysa med dom fyrbenta. Har just en nu i knäet som ligger och sover, är så skönt att känna värmen i från dom.

Sitter och tittar på det Eric skrev åvan. Mina tankar är hur är det med säkerheten i vissa väder och ljus. Igår tex gick jag över parkeringen där dom sandat flitigt så det finna massa med grus. Min lilla tös pratade med mig då vi gick och jag tappade konsentrationen i 2 sek! Vad händer? jo! Detta grus kommer i rullning under fötterna och jag faller som en slagen fura i backen!!! Så detta måste ju vara väldigt svårt för er som ser detta grus på marken. Är jag rätt ute?

[SvenA]
0

Vi som inte ser vadsom finn under våra fötter använder förhoppningsvis en vitkäpp som kallas teknikkäpp som man har i backen och frar dn fram och tillbaka över underlaget och på det sättet kan man känna gruset fast det gäller ju att vara uppmärksam på vadman gör och inte tänka på annat för då gör man som gjörde ramlar som en fura, fast det finns de som är synkadade och skäms för sin synskada så mycket att d inte använder vitkäppen dessa måste ha det extra jobbigt då de varken känner eller ser underlaget de går på.

Fast varför ska man skämmas för att man inte ser så bra man är ju i alla fall lika mycket värd som mänisla fast man ser dåligt.

Det är bara att hoppas för deras del att de kommer över det och väljer att skaffa en vitkäpp och visa för omgivningen att man ser dåligt det löser en massa olika misstag man kan råka ut för annars som t.ex. att man inte hälsar på vänner och bekanta på grund av att man inte ser dem har vitkäååen så ser ju dessa personer att man har ptoblem med synen.

medde
0

Smiter in här nu och vill bara önska er en riktigt God natt!!!

vanessa
0

Själv så hade jag en ganska jobbig dag, men veckan med renovering av mig själv är äntligen slut. Onsdag var det tandläkaren, torsdagen min månadsdos av medicin och idag tandläkaren igen.

Hon var väldigt pedagogisk så det gick bra, även om jag hade seriösa problem att svara på hennes frågor då hela underkäken var bedövad, plus saker i munnen. Så hon diskuterade musik, något som jag älskar, men kunde bara svara "sdljfser"

När jag var färdig med det så tog jag en cigg. Inte bra, jag vet. Men kan säga att med bedövad underkäke och underläpp som inte kunde sluta om ciggen alls gjorde det hela till en utmaning. Efter ciggen gick jag och tog kort  fotoautomat för att jag måste ha ett ID kort nu, då det går ut. Okej, så hur snygg ser man ut med bedövad käke. Inte, kan jag meddela.

Men en av mina bonusbarn var hemma hos oss, och det var så härligt. Han är nu 18 år, men jag fattar det inte riktig. Var så glad att träffa honom, för det var ett tag sedan då tonåringar har ett liv utanför familjen och varannan vecka stuket. Mys.

Nu ska jag och mina två fyrbeningar mysa ihop. Eller vi gör det redan nu. Ha en bra natt. För aldrig gör jag något vid normala tidpunkter känns det som. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.