God morgon 26/11-07
God morgon. Brrr… i dag är det kallt, känns som 7- men det är kanske bara+-0. Vill ha nu lite snö så det råa i kylan försvinner.
Men i dag är jag så glad, om ni bara visste hur glad jag är. Fick på min mail att min allra käraste vän. Sergei kanske kommer hit till nyår och ska fira det i sverige. Nu går jag och håller alla tummar att allt ska klaffa. Det är ju inte bara att åka hit från Ryssland visa och allt måste fixas. Titta in i mitt fotoalbum där har jag en bild som jag tagit på Sergei när en beluga "puttar" han genom vattnet, vi jobbade ihop på en marin park förut. Massa goa fina minnen. Men dom håller jag för mig själv
Snart är det dags att börja julpynta, min lilla tös vill börja redan nu. när börjar ni och julpynta? Men visst är det härlig tid, men också väldigt känslosam, julen.
Det har kommit in massa nya och bra trådar, kika in och titta i dom. Hoppas nu ni alla får en riktig bra dag, samt en önskan att vi hörs här kanske lite senare. :-)
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

God förmiddag!
Å, vad spännande, Medde!
Hoppas det går vägen med Sergeis besök.
Kollade in honom i ditt album, så häftigt!

God dag får väl jag skriva :-). Vad roligt Medde, håller tummarna i hundra åttio att han kan komma.
Har inte ens satt nosen utanför dörren, så kylan har jag inte märkt ännu. När jag sitter vid datorn, som är bärbar så står den på "kaffebordet" framför mig och ett täcke ligger i soffan och värmer mig.
Annars blir väl dagen i katternas tjänst igen, med pyssel inför det öppna huset.
Jag julpyntar inte, emn när det görs så börjar jag tidigast den 1 december. Inte en sekund tidigare. Lite som en adventskalender.
Ha en underbar dag. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Ska iväg och hälsa på på jobbet idag. Tråkigt att vara sjukskriven nu- Förstår till en del nu hur de som går långtidssjukskrivna känner det och jag har ju bara varit hemma drygt två månader.
Julpynt - enda julpynt hemma hos mig är två lysande stjärnor i fönstret - och ingen av dem är jag
#3 Du är väl ljuset i lägenheten
SallyB ,Vanessa Om ni visste vad jag ser fram i mot och hoppas att han kommer. Så tack för ni håller en tumme.
Idag har jag varit och tvättat min bil, äntligen fick jag det gjort. Just nu faller det lite snöflinger ner, ganska fint att se på, tösen hoppar upp och ner som en sprattelgubbe så glad är hon.
Ha en riktig bra kväll, vi ses nog nu här under kvällen. :-)

Du får hälsa din sprattlande flicka där hemma. Och du, jag håller mer än en tumme för att han kommer.
Glöm inte att tacka din spratteldotter för att hon gav mig sina fina nalle Miranda att ha som sällskap på sjukhuset. Här ligger hon in sjuksängen innan jag la mig där. Ville att hon skulle prova och godkänna sängen först.
Ha en underbar kväll allihopa. /Vanessa
#6 Tösa hälsar och tackar för att hon fick se denna fina bild, hon vart faktiskt riktigt rörd och glad att just HENNES KOMPIS tyckte om nallen.Men hon är mycket stolt här hemma nu,
Nu loggar jag ut för i dag. Hoppas vi höres i morg.
En riktigt god natt till er alla.

Och nu är jag inloggad, men ska snart hoppas jag logga ut. Vaknade av mardrömmar. Så nu måste de rensas ut ur huvudet.
Ta ner din dotter på jorden så att hon inte ser ut som en heliumballong uppe vid taket :-).
Hoppas att alla andra slipper mardrömmar och njuter av sömnen. /Vanessa
#9 Visst är det bra detta, jag inloggar ut och går till sängs och då loggar du in. Finns då ju alltid någon här inne, men du behöver sova du med. Tänk på det att ta hand om dig väl.
Att plocke ner min dotter är nog inga problem eftersom jag har katten som alltid är uppe i taknivå och leker. kan ju be henne.