Terapi - hur får man det/remiss?
Jag har kommit fram till att jag nog behöve mer hjälp med att fixa till mitt känsloliv än "bara" kurator. Jag har tidigare, när jag var yngre, skytt "hjärnskrynklare" som pesten och alltid haft en granithård fasad mot världen. Jaja, man blir ju äldre och klokare… ;)
Men hur får man remiss till ex v KBT, som berördes i en annan tråd, eller vad som nu kan vara passande?
PS Jag har tyvärr inte råd att betala privat. Så det alternativet faller.

Jag fick det genom att gå till en läkare. Visserligen var det han som föreslog det. Han ansåg att jag behövde något som förändrade mitt liv idag, inte dåtiden som det ändå rotats i till förbannelse. De försökte få fram en massa skelett där det inte fanns.
Så motivera med att du behöver KBT för at påverka din dagliga situation, och de åkommor du har. Som kan förändra ditt tänk som gör att du får rätsida på livet. Att vanlig kurator inte klarar av det för de har fel arbetssätt. Kanske. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Och då fick du en remiss alltså!
Min doktor tyckte att jag fn inte skulle blanda in flera "parter" eller vad man nu ska kalla det, i mitt förvirrade liv, när jag försökte hinta om att jag kanske skulle behöva nåt mer än kuratorn. Men jag får väl stå på mig lite nästa gång. Hur många ggr (ungefär) gick du?
Det verkar vara upp till läkarna detta med remisser. Tack och lov har jag en bus-bra reumatolog som jag gått hos sedan 1991.

FIck det av husläkaren, så hade jag inte fått det hade jag bytt husläkare :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.