Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettgod-morgon
Läst 629 ggr
Asa-N
0

Gomorron eller så 5/12

Jaha så var det onsdag, och i morse kunde jag konstatera att det slagit till i axeln igen *dubbel-suck* men jag är uppe och är på jobbet, men trött som bara den efter att ha vaknat ett otal gånger inatt.

Hoppas ni andra haft en bättre natt.

Alexej
0

Natten var bra men för kort som ofta. 3-4 timmar räcker inte långt.

Finns inget annat som hjälper med din axel? Du har ju nyss fått Cortison för det?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

medde
0

God morgon. Regnet faller ner här som vanligt. Vill ha en vit jul.

Måste passa på att tacka alla som skrivit så fint i Vanessas tråd om omtankens gåva. Min lilla tjej har varit där inne och läst och även svarat efter bästa förmåga, hon är så stolt över detta. Samt att detta stärker henne nu under denna jobbiga tid och sorgarbete hon har. Låter hemskt att skriva men vill ändå vara öppen och berätta. Det var våran granne som gick bort nu i torsdags, jag och min tös har haft otroligt nära kontakt med dom, varje dag samt att mannen varit som en xtra pappa för min tös. Det var min lilla tjej som hittade han då detta hände, vilken är en traumatisk händelse för min tös. Men hon tuffar på sig och vi älskar varann så innerligt att vi tar oss igenom detta och reser oss igen.

Tack/medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
0

#1 jo vila hjälper en del, men det är ett ord som inte finns på min karta *suck*. Visst jag skulle kunna vara sjukskriven, men då vet jag ju att jag "mekar" med en massa hemma i stället, så det är bättre att vara på jobbet där jag inte kan ställa till med det "ofoget" :o)

#2 Men fy fanken, ursäkta språket, stackars tös att behöva gå igenom den upptäckten *ryser*. Ge henne världens största enarmade bamsekram från mig.

Simson
0

Men fy vad jobbigt och hemskt för din lilla tös! Då förstår jag om hon har det jobbigt! En extra stor cyberkram till er!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Simson
0

Måste skriva en god morgon till er också. Det är ytterst sällan jag ser att morgonen är god. Blir besviken var dag jag behöver vakna och stiga upp.

Idag vaknade jag av att gamla Atos hoppade upp i sängen och klev upp på mig och slickade mig i mungipan! DET gjorde mig så lycklig!! Han är så skygg den mannen!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vanessa
0

God dag blir det vad jag får säga, för nu är det dag. Var på Hives igår och det var kanonkul. Jobbade ju tidigare på konserter och evenemang med säkerhet, så jag träffade många vänner/arbetskamrater där. Nu får de passa sig, för jag är på väg tillbaka, det känner jag.

Dagen är så grå så att det är sorgligt att se ut, man behöver inte ens dra undan gardinerna för det blir ingen skillnad.

Vad jobbigt Åsa med din axel, att vända och vrida sig och ha ont är fruktansvärt. Det var väl inte länge sedan du fick cortinsonen? Kanske det är dags för dig att få cortison i dropp under tre dagar? För du fick väl det i spruta?

Vad sött Simson med en sådan puss. Mina vågade inte peta på mig eller så hade de stäppat runt och jag var för trött för att märka det.

Hoppas dagen blir bättre och bättre för er alla. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Asa-N
0

Ja snart får jag lov att fixa något drastiskt med denna eländiga axel, men ger det någon vecka till först.

Hawknestgrove
0

Asa_N, du tror inte att datorn är en liten, liten bov i dramat? Hos mig är det nog så, att det är en stor bidragande orska till mitt karpaltunnelsyndrom.Fast jag vägrar naturligtvis erkänna det. Är ofta väldigt stel i nacken också, märks mer när jag suttit vid datorn flera dagar länge

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Asa-N
0

#8 hahaha inte omöjligt men jag har alla tänkbara hjälpmedel för den och sitter helt avslappnad i axeln, så det är nog inte den största boven i dramat :O)

Carpaltunnelsyndrom har jag opererat i båda händerna :o) Fick det efter jag fick barn.

SallyB
0

God eftermiddag alla Skuggisar!

Idag har jag varit till min kurator!

Sedan tog jag en sväng genom centrum och djuraffären, som nu hade fått in laserpekare. Denna (dvs en likadan fast röd) var så söt så jag var tvungen att köpa den! Visserligen tyckte pissemissen att den var halvskoj, men hon har redan mer eller mindre klurat ut varifrån den röda pricken kommer, så hon sitter mest och verkar fundera om hon ska göra mig glad genom att jaga den eller inte…

SallyB
0

Medde - så jobbigt för din lilla tjej - och för dig också naturligtvis! Man har liksom svårt att hitta ord vid såna här tillfällen, men skickar en stor cyberkram till er båda.

Själv har jag varit väldigt förskonad från döden i mitt liv.

Fasar för när min mormor & styvmorfar (87+år) visserligen hyffsat friska samt min mamma, som tyvärr är väldigt sjuklig, såsmåningom kilar vidare. Kommer att bli väldigt ensamt då.

Hawknestgrove
0

#9har opererat den ena handen(höger) i augusti. På tisdag skall jag ta vänster hand.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Asa-N
0

Idag är axeln något bättre så jag ska försöka att hålla mig i skinnet idag :O)

#12 vad skönt att bli av med det sedan :o) besvärligt direkt efter op då man inte får göra något med handen men det går :o)