Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettgod-morgon
Läst 501 ggr
Leffe
0

Gods morgon 2007-12-06

God morgon. Det är inte ofta jag är först. Hoppas allt är bra. Sköt om er

vanessa
0

God morgon. Fast för mig blev det allt annat än en god morgon. Slog på TV4 godmorgon program, tittade på lokal-tv:ns nyheter och det visade sig att det varit en våldtäkt i vårt tvättstuga i huset i går kväll. Att jag fullkomligt missade det fattar jag inte. Brukar vara allert, samt lyssnar på polisradion. Men polisen har två system och den som de använder hos oss är den digitala formen som vi inte kan lyssna på. Och min bror ringde igår och sa att det var poliser i mitt område, men sa att jag inte kunde lyssna. Och så visar det sig att det enda jag behövde göra var att titta ut.

Stackars, stackars flicka. Hon var bara 14 år. De fick troligen fast killen som gjorde det, han var 19 år.

Usch, hela dagen rasade ihop och all inspiration jag hade försvann som en avlöning. Otryggt och hemskt samt sorg för tjejen. Trodde att vi hade det bättre sedan knarkaren flyttade från huset med sitt gäng. Men det är en annan historia. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Asa-N
0

Fy fanken säger jag bara, vidrigt…..

Maria
0

Läste precis om det på "nätet". Fruktansvärt. Det blir så påtagligt när det har hänt något i ens närområde.

Denna dag är inte bra för mig. Har kräkts i omgångar. (inte vinterkräksjukan) utan förmodligen p.g.a huvudvärken. Just nu känns det lite bättre annars går det inte att sitta framför skärmen heller.

Då blir det en karensdag igen nästa lön. Skit också…

/Maria

vanessa
0

Ja, det var inte en kul dag. Ska nog ut och trösthandla i dag. Känner mig lite extra oroad då min man berättade att hans dotter, min bonusflicka, ska bo här medan hon praktiserar i Stockholm. Jag som är en hönsbonusmamma som det är, hur blir det nu.

Hoppas att du snart mår bättre Bumbleboo. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Maria
0

Tack.

Jag har alltid varit en hönsmamma så jag kan förstå dig. Jag skulle förmodligen bli en hönsbonusmamma om det varit så också. Jag tror det kommer att gå så bra. Skönt att hon har människor runt sig som bryr sig om henne. Det är inte alla ungdomar som har idag…

/Maria