Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettgod-morgon
Läst 1445 ggr
Asa-N
0

Gomorron 11/12

Jaha så var man på jobbet igen och sitter och äter smörgås innan man tar tag i dagens sysslor.

Igår kväll så bakade jag rull-rån, ikväll är det Julkonsert med dotterns orkester, Söderdraget, och alla föräldrar till träblåsare, fick i uppgift att baka fika-bröd till ca 15 personer. Föräldrarna till bleck-blåsare skulle ta med 2 stora termosar kaffe och så vidare. Detta säljs sedan i pausen och pengarna går oavkortade till ungdomarna i orkestern. Därför var det lätt att baka även om jag inte tycker det är skoj en måndagskväll.

Alexej
0

Och jag sitter här som vanligt och hoppas att min son gå upp. fast han hinner väl knappast att vara i skolan till kl. 8:(

Ser fram emot när det inte finns några barn här längre, lånar hellre ett söt barnbarn.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Asa-N
0

Har du provat med en hink kallt vatten över honom??? :o)

Jag hade det problemet med min Malin att hon inte riktigt ville ur sängen, så då sa jag att om du inte kliver upp när klockan ringer utan jag ringer och hör att du är yrvaken, då blir det avdrag på månadspengen. Det hände 2 ggr, nu händer det aldrig *S* för om hon så ska dö på kuppen så tar hon sig upp när klockan ringer *S*

medde
0

God morgon. Sitter och väntar på att solen ska komma fram, men jag lär väl då få vänta.

Idag är en sådan jobbig dag, min tös känner sig så ledsen och behöva gå till skolan, men känner sig så elak då man sätter sig i bilen och kör henne till skolan. Vad ska man göra? Börja skol vägra eller? Allt peptalk känns så fel.

Men jag hoppas att ni alla får en underbar dag/medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
0

Har hon jobbigt i skolan eller med skolan?? Fy så tungt :o/

medde
0

#4 Hon har det jobbigt med skolan. I skolan! Det är så jobbigt då man känner sig som en svikare då man kör henne på morgonen. Nej men jösses jag ska inte förpesta eran dag med mitt.

Asa-N
0

Men Medde, inte förpestar du våran dag med ditt!!!! Tänk inte ens tanken.

Jag har själv bråkat en hel del med skolan när min Malin gick i lågstadiet i synnerhet men även därefter. Just nu för att de har en matte/no-lärare som inte kan förklara vad som är upp och ner på någonting. Men det har sannolikt gett resultat för de får sannolikt ny matte/no-lärare till vårterminen.

Så häv ur det bara Medde.

medde
0

# 4 Jag kanske ska bjuda på en kopp kaffe en dag? Nere i centrum!

Asa-N
0

Var i stan bor du om man får vara ofin att fråga? Själv bor jag i Farsta.

medde
0

Samma här, därav jag sa att jag kanske skulle bjuda på en kopp kaffe i centrum en dag. Ser centrum just nu!

Asa-N
0

Men jösses!!! Världen är bra liten!!! :o))) Då måste vi absolut ta en fika och babbla loss :o))

medde
0

Tycker jag vore urkul, jag ska ut en liten stund nu men pm:ar dig vid 11.00 tiden.

Asa-N
0

Ja gör det, jag har bf hela helgen :o) dottern är på hajk.

Faxlin
0

Ja god dag på er. Hoppas era dagar blir bra. Här har jag yngsta sonen hemma eftersom han mår psykiskt dåligt. Men i morgon ska han i alla fall gå till skolan. Men an har nu haft två dagar med lugn hemma. Kan han behöva.

Min dag ska nog bli rätt full utav bak eftersom kompisen som bor här tillfälligt fyller år i helgen och hennes släkt kommer och firar henne. Så lite måste man ju baka till dess :-)

Ha en bra dag!
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Leffe
0

Sovit för länge idag - kan ju bero på att man är uppe för länge på natten. Det är i alla fall en teori jag har. Idag ska jag hinna med att besöka både min veterinär och min zzo-affär.

Sköt om er idag

Asa-N
0

Hahaha det visar sig att jag och Medde bor ca 50-75 meter från varandra *S* snacka om att världen är liten *S*

Faxlin
0

#15: Vad roligt. Liiiite avis, vill också bo nära :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Simson
0

#15 Vad roligt det kan bli ibland!! Glad

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Asa-N
0

Ja världen är bra liten mellan varven :O)

vanessa
0

Vad roligt att ni bor så nära varandra. Hon och jag bor tyvärr på var sin sida av Stockholm. Och då menar jag UTANFÖR varsin sida av Storstockholm.

Har sovit länge, länge idag. Gått upp och, varit hemma hos mamma och tagit hand om Love, mamma och min delägar katt. Julpyntade lite där också. Sedan hem och åt för första gången på två dagar. Då förstod jag varför jag var så slutkörd.

Nu ska jag sitta uppe en stund till, vänta hem min man från hans extra jobb. Sedan somna om igen. För imorgon förmiddag ska mamma komma hem och då vill hon att jag är där.

Hoppas ni har en mysig kväll och sover gott. Vi ses imorgon. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

SallyB
0

Kul att ni bor så nära, Åsa och Medde.

Idag har jag för nästan första ggn på 2 år aktiverat mig med nåt roligt! Jag har fått introduktion till volontärjobbet på det lokala katthemmet och imorgon ska jag på föreningsmötet.

Nattinatti!

Asa-N
0

Ja det var riktigt roligt, så vi har planerat för en fika tillsammans något som jag verkligen ser fram emot. Det är sådana här ljuspunkter som kan lyfta en otroligt :o)

medde
0

#15 Visst är det lite kul, men ändå lite komiskt att sitta här och tjata då vi nästan kan vinka åt varandra från våra fönster. Kaffet är självklart inplanerat.

vanessa
0

#20 Nu kommer ditt liv att ändras, när du blir volontär. Har jobbat som det i så många år att jag inte ens har full koll. Kanske 6 år, vet inte. Men älskar det och hatar det ibland. Så som livet är ibland. /Vanessa

SallyB
0

Ja, Vanessa, hoppas det! Att livet kommer att ändras (till det bättre då). Fast jag orkar inte gå påmötet idag känner jag!. Så aktiv som jag var igår har jag ju inte varit på två år.

vanessa
0

Ah, då är du på rätt väg. Att prioritera det du vill prioritera. /Vanessa