OT. Du är viktig
1. Åtminstone 2 personer i världen älskar Dig så mycket att de skulle dö för Din skull.
2. Åtminstone 15 personer älskar Dig på något sätt.
3. Den enda anledningen till att någon hatar Dig, är att de skulle vilja vara precis som Du.
4. Ett leende från Dig kan ge lycka till vem som helst, även om de inte känner Dig.
5. Varenda kväll tänker någon på Dig innan den somnar.
6. Du betyder allt för någon.
7. Om det inte vore för Dig, skulle någon inte leva nu.
8. Du är speciell och unik.
9. Någon som Du inte ens vet existerar, älskar Dig.
10. När Du gjort ditt livs största misstag, kommer det något gott ur detta också..
11. När Du tror att hela världen vänt ryggen åt Dig, titta en gång till,
det är troligtvis Du som vänt världen ryggen.
12. När Du tror att Du inte har den minsta chans att få som Du vill, får Du
det inte heller. Men om Du tror på Dig sjäv, får du Exakt som Du ville, förr eller senare.
13. Kom alltid ihåg komplimanger du fått, glöm alla otäcka gliringar.
14. Tala alltid om vad Du tycker om folk till dem. De mår mycket bättre, om de vet.
15. Om Du har en underbar bästa vän, ta Dig tid att låta vännen veta att denne är underbar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Den va ju super! Ska skriva ut och sätta upp på kylen :)
Den har jag redan printat ut och satt upp här på jobbet :o)

Oj, det var väldigt bra och klokt. Tror speciellt på punkt 11. som jag känner att många tror. Att världen vänt ryggen till dem, och jag försöker få dem att förstå att det inte är sant. Men med denna formulering så kanske jag kan nå fram till de som känner så. Tack för detta. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag tror ju stenhård på att allt i livet ha sin mening. Att det inte finns slumpar utan att allt redan är förprogrammerad och bestämd.
Därför tycker jag att nr.10 passa bra. Ur allt, också det negativa kommer en förändring som ofta leder till något annat och kanske tom något bättre.
Tex en vän till mig mådde jättedåligt efter att hans bror efter långa plågor dog i cancer. När vi pratade om det kom vi fram att genom broderns död hände det också många bra saker. Den andre broder söp fruktansvärd, men efter begravningen rörde han inte mer en droppe. Då blev livet bättre för hans fru och hans barn. Han kanske inte hade slutad dricka om brodern hade dött i en trafikolycka. Mamman mådde bättre då och fick tid för sin trädgård. Broderns långa uppehåll och kamp mot cancern påverkade säkert också vårdpersonalen som kanske fick mer empati.
Vad jag menar att en sak kan förändra så mycket för många.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus