God morgon och trevlig Lucia
Nu när klockan passerat tolv med några timmar, så vill jag önska er alla en trevlig Lucia.
Så hur ska min dag bli? Ingen aning. Förhoppningsvis kommer mamma hem.
Sedan ska jag kanske ge mig ut på julklappsjakt. Annars brukar jag köpa julklappar ända från våren. För när man ser att något passar, så passar det sedan också. Men med min sk hälsa så bidde det inte så i år.
Ha en underbar dag! /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Hehe, jag funderade också om jag skulle starta en tidig godmorgontråd. Men sedan blev jag osäkert på om det är Lucia i dag eller ej. Har man inga småbarn längre tappar man lätt kontrollen.
Hoppas din mamma kommer hem och mår bättre. Jag ska nog snart lägga mig och läsa gårdagens tidning.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Trevlig lucia på er också. Vanessa hoppas din mor mår bättre och kommer hem. Ska snart krypa till sängs. Har precis ätit ett par köttbullsmackor

Fniss, anledningen att jag "kom ihåg" berodde på att nyheterna sa det. Annars hade jag inte träffat rätt misstänker jag. Nu blev jag precis oroad. funderar på om jag glömde en av mina vänners födelsedag, eller är det imorgon.
Nästan alla mina nära vänner fyller år i december och skyttens tecken. Får ringa och gratulera henne den 14:e, det kan vara rätt dag. Tror jag. Sov gott. /Vanessa
Sov gott du med. Ska snart lägga mig jag också. Lyssnar på dansbandsmusik som Malte (på Rullstolsliv)tipsat mig om
Gomorron alla och trevlig lucia. Själv har jag lyckats dra på mig värsta förkylningen och idag har dottern kosert i Blå Hallen så jag måste lotsa henne och kompisen dit då de inte hittar, sedan lulla runt där i 1,5 timme innan FÖRSTA konserten börjar som jag har biljett till, sedan lulla runt någon timme eller två igen över ANDRA konserten innan vi sedan får åka hemåt…. jag är inte alls på humör för det, känner mig som en hund i en brunn med locket på ungefär.
God morgon på er som går upp på morgonen och ni nattugglor får väl sova så gott.
Vanessa hoppas att din mor mår bra och kan vara hemma
God morgon på er alla. Hoppas ni får en alldeles underbar fin Lucia. Jag ska nu i väg till min dotters skola och titta på ett Luciatåg som jag tror blir väldigt vackert att se på med alla dessa barn.
Vanessa .Hoppas att din mamma kommer hem idag och att hon mår bättre.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag önskar er en fin Luciadag.
Vår kisse Lucy får äran att vara vår Lucia i år.

Vilken underbar Luciakatt, Jenna. Tack alla för erat stöd. Det värmer verkligen. Ännu vet jag inte om eller när hon kommer hem.
Har varit ute och pratat med aborister som håller på att fälla träd i vår allé. Träden de fäller är bland annat boplats för fladdermöss, så jag försöker rädda dem. Ingen rast, ingen ro. Men trädet de fällde först såg inte ut att ha fladdermöss i sig. Och det är det populäraste trädet när det är säsong för dem. Kanske de flyttar inför vintern?
Nåja, njut av dagen så ska jag försöka se vad som kan göras åt fladdermössen. Har ringt kommunen, men han som är ansvarig är upptagen just nu. /Vanessa

GodDag!
Önskas denna något kalla Lucia!
Vanessa, hoppas din mamms får komma hem och ha en fin luciadag/kväll tillsammans med missen. Annars har de kanske luciatåg där din mamma är inlagd! Edit: såg just att hon inte kommer hem idag heller, tråkigt!
Å - vad bra att någon bryr sig om Fladdermössen, hoppas verkligen att du får tag på någon som kan stoppa nedsågningen. Fladdermössen är ju fridlysta i Sverige (kanske inte alla som vet det).
Här firas det inget speciellt, dock har det förvarnats om att sprängning kommer att ske på min gård, där man håller på och fixar till lekplatsen! Lekplatsen ligger precis rakt framför min lgh, dvs jag bor allra närmast på bottenplanet… Spännande och se hur mina fönster (kök och sovrum) kommer att klara sig :P
Fortsatt God Lucia med Glögg, Pepparkakor och Lussebullar.
Problemet med träd i alléer är att de får så mycket gifter i sig att de ruttnar och blir allmänfarliga. Men hoppas att alla fladdermöss klarar sig ändå.
#11 Om du går in på Svensk Natur, så får du svaret!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det blev en lång dag för dig Åsa, men säkert väldigt vackert. Och mamma bryr sig inte speciellt om Luciatåg, som amerikan har hon inte växt upp med det.
Hur gick sprängningen? Är din lägenhet kvar? Alltid spännande med sånt. Tänk att vara i USA och se stora hus som sprängs ner utan att röra något av sakerna runt. Wow.
Sov gott alla. /Vanessa

Nä, ingen sprängning idag!? De hade annonserat att det skulle ske 12-13 dec och eftersom inget hände igår trodde jag att det skulle ske idag. Men idag har de inte jobbat här alls (kanske har de lussefirat?).
PS Jenna - vilken fin Lussemisse!