Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettgod-morgon
Läst 708 ggr
[SvenA]
0

God Morgon 14/12 2007

God morfon hoppas att natten varit lungn och skön utan för mycket vär och elände Nu är det bara 10 dagar kvar till julafton och det är 0,6 grader kallt ute och förhoppningfullt blir er dag en bra dag

Asa-N
0

Gomorron, har varit vaken femtioelva gånger inatt av min förkylning som inte är rolig. Usch ja bara 10 dagar kvar till julafton….

storAnnette
0

Godmorgon!

Har sovit gott men för lite,råkade stiga upp en timme för tidigt.Är på väg för att gratulera min lillebror på hans 40-årsdag,det ska bli skoj!

Alexej
0

Och jag sitter som vanligt här och väntar på att min son bli klart nån gång till skolan:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Asa-N
0

Hur gammal är sonen???

Leffe
0

Sovit tre timmar. Vaknade av att en av katterna skulle spy. Ska sova en stund till tror jag. Det väntar julbord sedan

SallyB
0

GodMorgon!

Just ätit frukost!
Inget särskilt inplanerat idag!

**Idag
Omkring halvklart och uppehåll.

-4°C
Min: -6°C

3 m/s

**

medde
0

God morgon. Hoppas ni alla har och får en fin dag.

Sitter här och vet inte vad att göra ang skolan där min tös går, eller i huvudet taget kan jag göra något? När jag har hämtat henne då hon slutar så har henes skor varit fulla med snö, utkastade på gården etc. Men igår hade hon sina relativt nya Tretorn stövlar på sig, när jag hämtade henne så var dom lite tunga så jag kollade dom extra, vad jag då märkte var att dom var fulla med vatten trodde jag.!!! Tänkte rent ut sagt Jäv…ung..,men ok tog dom till torkskåpet i skolan, tösen fick ta tofflorna på sig hem. Idag när jag lämnade henne så hämtade jag dom för att torka hemma som det är helg. Men nu till saken. Det luktar kiss i stövlarna!!!!! någon har kissat i stövlarna.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
0

Men fy faan på ren svenska. Kontakta rektorn och ta upp detta, så här får det inte gå till, det är bedrövligt.

Min Malin hade samma problem nästan med skor o kängor när hon gick i 1:an eller 2:an, rätt vad det var så var de bara borta, vi hittde dem en trappa upp flera gånger, så det slutade med att Malin fick ställa sina skor/kängor i personal-rummet. Nu hade jag lite tur för den skyldige avslöjades av fröken och vi, fröken, grabbens mamma och jag hade ett litet möte. Det slutade med att hon fick betala nya gummistövlar, för dem hade han klippt sönder….. så jag sa till mamman att händer det minsta lilla sak med Malins kläder i fortsättningen så kommer du att bli betalningsskyldig, för din son kommer att bli första misstänkta. Efter det hände det aldrig igen.

Men flera av Malins klasskamrater fick sina Lacoste-sneakers återfunna i toa-stolarna när de gick i mellanstadiet.

Det är mycket bättre nu i högstadiet då vissa "element" i klassen börjat på andra skolor.

Faxlin
0

#7: Vad är det för idioter till ungar. Hur kommer man på tanken att pissa i någon annans skor.
Vad säger rektorn på skolan om det som händer din dotter? det här är en allvarlig situation för henne och skolan måste enligt lag ta itu med detta.

Hoppas hon får en fin helg i alla fall. Ja du med.
Kram Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

medde
0

#9 Ja ÅsaF vad kan jag säga om skolan, pust bara!! Jag har nu när jag hämtade tösen talat med rektorn, hon sade"vad vill du vi ska göra???? vi har ju sagt i klassen detta har hänt och ingen erkände, så vad menar du då att vi ska göra???" Jag talade om att det gick inte att använda dessa kängor mer, bara tanken att någon har kissat i dom. Rektorn tyckte att jag kunde tvätta av dom lite så skulle det bli nog bra med det.

Nu har jag varit och köpt nya stövlar till tösen, hon kan inte gå i gymnastikskor ute nu. På måndag lämnar jag ner kvittot till rektorn sen får hon ta det med skolrådet eller vad som helst…

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
0

Ja kan de inte stävja dylikt eller släpper det som de gjort, då ska de betala, helt riktigt.

Det står i skollagen att barn ska känna sig trygga i skolan, det kan du köra ner i halsen på rektorn.

Faxlin
0

#10: Vad vill du vi ska göra?
Ja det svaret är enkelt. Se till att min dotter kan känna sig trygg i skolan. det är hennes jobb att sköta som rektor, hennes ansvar. Så dt är bara att gnugga geniknölarna och göra rätt för sin lön. Annars anmäler du detta omedelbart vidare. Så här ska inte din dotter och du behöva må.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alexej
0

#4 Min son är 15. Och morgonproblembarn:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vanessa
0

Det finns inga ord för vad jag känner. Speciellt inte som att hon har ett så stort hjärta och gav mig Miranda. När det borde vara jag som ger henne Mirandor i massor. 

Detta ska inte få fortgå. Nu börjar de plocka fram lejoninnan i mig, och de vill inte möta henne. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Leffe
0

Ett barn ska inte behöva gå igenom sådana trakasserier. De ansvariga måste agera. Det måste gå att anmäla till någon myndighet. Inte för  att jag tror det hjälper den som redan är drabbad för denne lider nog av tankar inom sig som är svåra att ta bort, men för kommande barn så inte de blir drabbade. Dessutom kanske de ansvariga får upp ögonen när ev skadestånd tas upp