Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettgod-morgon
Läst 1050 ggr
Leffe
0

God morgon 2007-12-16

God morgon. Julen närmar sig. Förhoppningsvis har stressen lagt sig för de flesta - om inte ta det lite lugnare. Det är jul varje år

Asa-N
0

Gomorron. Kom i säng vid midnatt för jag ville se om min dräktiga guldhamsterhona tänkte börja föda eller ej före midnatt, men det gjorde hon inte. Hon har tydligen startat nu på morgonen, för jag såg 3 bebbar och hon har fortfarande "bulor" så hon är inte klar, så jag backade snabbt som ögat efter att ha tackat för titten :o))

Lika förkyld idag som igår, men näsan har slutat tok-rinna i alla fall :o)

Jag borde julstädat lite men orkar inte, det får vi ta nästa helg.

Malte
0

Lycka till mä bebbarna Åsa,och gomidda Leffe och övriga "skuggisar"

medde
0

Hoppas ni får alla en fin 3:e advent. Snart är det jul och ingen snö har vi här i storstaden, känns lite fel att inte ha snö. Tycker det hör julen till, men ser fram mot en fin och mysig helg ändå, snön är ju inte allt.

Idag tänkte vi gå och titta på jullmarknaden på Gröna Lund, Hoppas att det blir kul att titta runt lite på den, samt att det inte är så mycket stress som det är i centrum här hemma, jösses vad det stressas här nere i centrum, alla ska först fram och det gäller att vässa armbågarna ordentligt. Har ni gjort era jul köp och pyntat klart nu inför julen?

Ha en riktigt bra dag nu alla,, så kanske vi hörs här senare under dagen./medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
0

Ja jag var ju ner i vårt centrum igår Medde och folk var som galna!! Drog mig snabbt hemåt efter ett nödvändigt besök i mataffären *S*

medde
0

#4 Hmmm… Vad menar du att medde och folk var som galna?Fundersam. Jag var väll inte så galen hoppas jag, eller märktes det så mycket? Skrattande

vanessa
0

God dag, nu har jag masat mig upp ur sängen. Min käre man ligger fortfarande och sover. Han har dubbeljobbat så länge nu, så det är han värd. Annars är han alltid uppe med tuppen hur trött han än är, men nu har tuppen fått vara ensam.

Så jag försöker vara lite tyst, och har lite samtal med mina katter om att ta det lugnt. Det finns inte i deras vokabulär dock :-).

Så hur blir min dag, inte en aning. Ska nu börja småfixa inför julen då alla ska komma hit. Känner lite stress för det, men det blir som det blir. Viktigast är att vi träffas.

Ha det bra alla. Och lycka till med hamstrarna! /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Asa-N
0

#5 Hahahahaha bara jag som glömde sätta ett kommatecken efter ditt namn i mitt inlägg *S* det var inte du som var galen utan folket som var i centrumSkrattande

SallyB
0

Goddag!

Idag är jag på lite dåligt humör!

Varför kan inte folk svara på mail? Jag har ett antal mail som jag inte fått svar på T ex en omplaceringsannons (skickat fråga för ca 5 dagar sedan), en förfrågan till Traderasäljare som jag aldrig fick svar på innan auktionen gick ut (skickat den 10:e - auktionen slutade sent den 15 dec), en fråga till Vattenfall förra måndagen (som iof fått ett autosvar om att de har sååå mycket att göra att det kan ta tid innan svar). Ok jag kan ju ringa men det är bättre att maila först tycker jag för att få info, iaf när det gäller ex v omplaceringskissar. Sen ringa till Vattenfall o dyl gör ju bara att man få sitta i telefon i evigheters evighet.

Dessutom missade jag en katt som jag såg på Blocket men som jag tänkte att jag väntar lite (eftersom jag ju väntar på svar från ovan nämnd) det brukar ju inte vara strykande åtgång på omplaceringskatter, men denna gick tydligen att sälja. Sen är jag på allmänt dåligt humör för att jag aldrig verkar hitta "rätt" omplaceringskisse, dvs den som jag känner i magen att det är rätt att "tinga" på.

:(

Simson
0

God dag! Det är tur att det är sport på tv!! Inget skall få förstöra den lyxen!

Kollade på Pirates of tha Carrabien (?) igår fram till 24. Grannen ovanpå startade efterfesten vid 0230?? Vilket liv!! Jag satte i örpropparna, som vanligt i detta hus. Vad 9 i förmiddags ramlade han ur sängen för minst tredje gången så då klev jag upp. Borde kanske ha "tagit hämnd" med taveluppsättning eller dylikt men det tar så mycket energi med hämnd så jag väljer att frossa i fika och sport på tv under filt hela dagen.

Jag känner mig ganska ensam om att vilja ha lugnt och tyst kring mig på nätterna. Anser att man skall sova då. Tydligen inte i detta hus… Jag orkar inte med dagarna om jag inte får sova på nätterna.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

storAnnette
0

Goddagens!Oj,Simson du skulle bo här,det är i princip alltid tyst både dag och natt i huset!

Bor mycket äldre folk här.Få se nu,sex lägenheter - bv bor vi och en dam på 90 år (!),plan ett bor två medelålders par varav det ena ovanför oss är utomlands jan-mars,plan två ett medelålders par och ett ungt par…som hade fester ibland tidigare men nu verkar de ha slutat.

Idag vilar jag bara,höll på att ta ner tapet igår…fy vad det är tråkigt men nödvändigt,när det blir för många lager är det dags att riva ner och börja om.Hallen ser ut som rena Beirut ingen idé att julstäda precis,tur att vi är borta på julafton.

På tisdag kommer nya garderober från IKEA,vet inte var de ska ligga och vänta…måste ju måla först…och lägga golv.Ibland tänker jag ge upp och ringa en firma men det är en annan känsla när man gjort saker själv så jag provar lite till.Jag  märker väldigt stor skillnad på att vara ensam förälder såna här gånger,jag måste ju liksom ordna med mat och så till flickorna mitt i mitt hantverkande,det slipper man när man är två. 

Som sagt,vila och avkoppling idag.

medde
0

#7 Ååå Vad skönt att höra, trodde jag var galen där ner och glömt det, och då till min smala tur så såg du mig och inte tordes ge dig till känna förän du kom in hit igen. men då andas jag ut igen då.Skrattande

Asa-N
0

Hahaha inte vet jag om jag såg dig :o))