Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettersjukvårdsamhälle
Läst 9782 ggr
Alexej
0

Naproxen

Hittar inte tråden. Det var någon som också ta Naproxen här. Vad jag vill veta hur länge man kan ta de?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vanessa
1

Hittar inte heller tråden, kollat men ser inte. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Asa-N
0

Det är jag som äter Naproxen :o)

Jag har ätit dem av och till i 20 år. Men hur länge du kan äta dem oavbrutet är något som du och din läkare måste komma överens om, det finns ju olika styrka på dem. Jag tar dem ju bara när jag har riktigt "jävligt" ont, annars försöker jag klara mig ändå, lite ont har jag ju alltid. Jag har 500 mg och vill hålla mig kvar där så länge som möjligt, det finns starkare också.

Faxlin
0

Jag har också gått på Naproxen förrut men de hjälper inte mig längre. Håller med Åsa där, det är något läkaren beslutar individuellt hur länge och hur hög dos man ska ha.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Verkar inte på mig. För mig funkar bara Citodon. JAg har diskbråck…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Asa-N
0

Naproxen är inflammationshämmande medicin med viss smärtstillning :o) Citodon är ju ren värktablett.

Naproxen är ganska vanligt att man får vid ledsjukdomar.

Alexej
0

Jag fick det på vårdcentralen mot en infektion i fötterna. Skulle ta Naproxen 500 mg två gånger/dagen "i några månader". Fötterna har blivit lite bättre men absolut inte bra nu efter 4 veckor men jag tänkte det hjälper kanske samtidigt mot värk i kroppen. Men det gör det inte. Tyckte framförallt det lät lite konstigt med "några månader".

Tar annars aldrig medicin utom mina antideppmedicin och Tramadol vid behov. Men det är månader sedan.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vanessa
0

Fast ibland behövs det tid för att mediciner ska verka på det sätt man vill. Fast jag vet inte i detta läge. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Asa-N
0

#6 min läkare brukar säga att inte mer än 3 månader, sedan bör man ta paus. Så kör på du några veckor till.

Värken i kroppen är kanske inte en inflammation och då hjälper inte Naproxen.