Ny medicin för mig
Finns det någon här som har erfarenhet av Norgesic?
Ska ta 2st 3 gånger dagl. Jag glömde fråga om det var tänkt som en kur eller om man kan ta dessa vid behov och att detta var maxdoseringen. På apoteket visste de heller inte och vad jag ser i Fass så kan jag heller inte få fram något.
Det är ju så himla svårt att komma fram på telefontid och fråga…
/Maria

Vad jobbigt. Och när man sitter i den sitsen så glömmer man ofta att fråga vad det hela gäller. Men du får säkert reda på det imorgon. Annars får vi väl vända upp och ner på jorden och se om vi får svaret.
Det jag kan hitta på FASS är detta: Vanlig dos för vuxna är 2 tabletter 3 gånger dagligen. Observera! Högre doser än de rekommenderade medför risk för mycket allvarlig leverskada.
Så jag tror att det du får maxdosen och inte får öka den. Utan att riskera leverskador.
Sedan om det är en kur eller inte, det apoteket kunna räkna ut av receptet. För om det är tillfälligt så står det på infon på medicinen. Om det är vid smärta, t.ex. eller om det är högst i 10 dagar och så vidare. Står det 2 tabletter 3 gånger dagligen, men inget annat så lutar det åt att den är en konstant medicin för dig.
Är alldeles för trött för att ge vettiga svar just nu, så hoppas du når fram till dem imorgon. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
För vad eller mot vad får du det?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#2 Det är för neuropatisk smärta i framför allt huvudet och nacken. Efter som jag är bra emellanåt så tycker jag det hade varit bättre om det bara var vid behov.
/Maria

Ring doktorn/sköterskan! De vet ju exakt varför du fått medicinen. Misstänker att den kan tas både som enstaka och som tidsbegränsad kur. Den innehåller ju paracetamol och det ska man ju helst inte ta en längre period, om inte läkare föreskrivit annat.