Att vara "ankaret"...
Hur kul är det egentligen? Att veta var allting finns, att sköta om trist privatgiro, för att sambon vägrar lägga sina grejer på inernet, att hålla hans pinkod för hans kort i huvet, att sköta bokrföringen,boka tid för besikting på bilarna, att hålla reda på när HANS mobiltelefon är tom och fylla på den…. Vad i H******E skulle han göra, om jag inte fanns? Suckar bara lite……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jösses är han totalt okunnig eller är han bara lat?? Jag menar lata/bekväma karlar har jag hört talas om men detta tog nog priset!!!

Men varför gör du det? Du har ju oxå ett val och genom att forsätta göra det tillåts han ju fortsätta strunta i det…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Är du hans mamma, eller!?
Sluta genast att serva honom! Be han växa upp "and be a man"

#0: haha så där har jag det också. ;-)
Jag tror inte det är karlarna det är fel på utan oss Gunilla. Vi gör för mycket och de slipper. Ärligt talat så vore det nog inte helt fel om vi lät dem växa upp :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
JA, ibland så blir det ju så…. Men, jag står ju handfallen när det ska svetsas på bilen, eller något skall bytas där, eller när vattnet krånglar i huset. Sen hatar jag stök… OCh det är något som han är duktig på att fixa. Så han är portad i köket. Ok, han får brygga kaffe ibland och fixa sina egna mackor….

Du är inte hans sekretarare. Så sluta med det. Man blir inte bättre behandlad än man behnadlar sig själv. Sedan så är det klart vettigt att han tar tag i vissa saker och du i vissa. Men rasar vattnet, bilen behöver svetsas, saker bytas ut en gång i månaden? Räkningar har en förmåga att komma väldigt ofta, bilar svetsas inte lika ofta. Så lär dig uppskatta dig själv så kommer du märka en skillnad. Jag lovar.
Kram Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
I ett förhållande delar man väl på altt och var och en gör det man är bra på sedan hur man fördelar sakerna har mindre betydelse det viktiga är att man hjälps åt för båda är lika mycket värda.

Man får ju skilja på det som är ens gemensamma hem resp annat. Att hålla reda och fylla på kontantkortet till mobiltele, hålla reda på hans pin-koder etc har jag svårt att se som gemensamt för hemmet.

Håller med vanessa… tvätt, matlagning och städning är fasen så mycket mer efterhängset än svetsning och byta däck mm. Jag är otroligt trött på den typen av försvar från män… -men jag sköter ju om bilen… som om den behöver mat flera ggr/dag och tvättas oavbrutet… löjligt ;-)
Sen verkar ni ju trots allt ha ganska bra koll på att de är ni själva som tillåter att det blir så här… :-) fram för lite fler vuxna män! Och God Jul!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
HAha, tilläggas bör, att vi har var sin bil. Tyvärr tvunget. OCh vi har helt separerad ekonomi. Mna pengar är mina pengar. Hans pengar är hans pengar. MEn han är komplett teknisk idiot. HAn kan med nöd och näppe svara i en mobil. SMS????? Vad är det????Dessutom ärfastigheten inte min för femöre. Tar helt avstånd från den, äganderättsmässigt. MEn, vi har trots allt detta varit ihop i 20 år. HAn är livrädd att ta ut pengar från bankomat, då han en gång tappade bort ko¨den ur huvet, så bankomaten åt upp kortet. JAg har sagt åt honom, att sluta använda bankomat, handla dirket på kortet i stället. Börjar hjälpa…..

#0 Svaret vet du redan - om du inte fanns då gjorde han det själv!Om han inte kan själv då får han betala för jobbet och/eller anpassa sig efter vad han klarar av.
Vad han klarar av,det verkar vara som en del gamlingar har det:de gör som man gjorde förr dvs går in på banken och tar ut pengar,går in på banken och betalar räkningar,ber en firma eller nån snäll släkting (om de har tur) sköta bokföringen och deklarationen!
Antar att du kände för att gnälla av dig lite bara,tror nog att ni klarar ut hur ni vill och ska ha det själva.Ibland är det svårt med förändringar,tycker iaf att om du tröttnat på ert "upplägg" att ni gör ett nytt.
PS:Du hittar säkert någon annan som kan serva bilen också om det behövs.Om det gäller huset är det ju knappast dig an gör en tjänst eftersom ni inte äger det tillsammans!DS.
HEhe, ja jag kände, att jag behövde gnälla av mig. känner så många, som faktiskt är den kombinationen! Min älskade väninna, som dog i höstas, hade samma funktion i sitt förhållande. Ankare. Den som visste, var allting fanns, som såg till att allt flöt… Ok, nu får hennes "änkeman" ta tag i det själv….Ja, huset händer det ju inte så mycket med, ibland så blir det tjafs med septitanken, då får han vackert gå och rensa, jag vägrar….Likaså, om det konstrar med vattnet. Vi bor egentligen så högt i förhållande till brunnen, att den pumpen inte ska fungera. MEn det gör den. Men den dummar sig ibland. Då får han krypa in och svära över, att han inte gjorde en källare i ståhöjd, som jag tjatade om.Hade enbart varit frågan om några extra tag med grävaren, som ändå är hans och som han grävde med.