God juldagsmorgon
Nu är julmaten avnjuten och tomten har varit. Tiden går så fort.
God morgon…ja nu är det över, förutom för Vanessa som firar jul idag ;-)
Är i Strängnäs hos min mamma och har firat tillsammans med min moster, mammas man och självklart min gubbe och vår ena katt Maja. Supermysigt! Saknar dock övriga katter.
Alla förutom jag är på julotta så knäcken lockar på mig 
Ha en bra dag!
Ha en bra du med marieborg
Ps. är det bara vi som är vakna!!!!Ds
Gomorron alla, tog lite sovmorgon här idag. Dottern och jag satt och myste till klockan var över 1 inatt, vi parade även 2 av våra guldar, dock inte de två vi planerat då hanen inte fattade vad han skulle göra utan jag fick ta min pålitliga Ådi till det "jobbet" :O) Så den 9 januari ska det komma bebisar här :o)
Hoppas ni får en bra fortsättning på julen, själv ska jag bara slappa idag.
#3 samma här……..blir till och slappa mest. Det är man värd tycker jag efter årets slit och ont man haft och ff har. Grattis till bebisarna i förskott.

God middag säger vi häruppifrån Luleå.Vi har jullov här och alltså rejäla sovmorgnar,bara katterna är uppe och mjauar efter frukost före 12!Jaa,jag brukar stappla upp och ge dom mat och sen lägga mig igen och sova eller bara vila.

God juldagshalsning fran England till er alla! Har var det tidig uppstigning nar barnbarnen ville oppna julklapparna. Nu ska vi snart ata kalkonen, den traditionella julmaten har.
Igar var vi pa likasa traditionell julteater som barnen deltog i med liv och lust.
Det regnar och ar gratt och trist vader, hoppas ni har battre vader hos er!
#6 Nejdå, vädret är densamma här. Inte en tillstymmelse till snö. Vad är det mer än kalkon ni äter där som julmat?

Puddingar i alla former, och "konstiga" kakor!
#8 Hur är konstiga kakor? Vad är dom gjorda av och hur ser dom ut? Lite nyfiken bara. Vet ju att dom brukar göra njurpudding och plumpudding

Tack, som Marieborg sa så fira vi idag. Så nu sitter jag utmattad och väldigt nöjd. Alla blev mätta och belåtna trots att det var jag som lagade maten! Presenter i massor, för vi håller aldrig igen fast vi säger att vi ska göra det :-). Hade två vänner här också, och de var också nöjda. Lite kul att jag hade julklappar till dem också, så de inte skulle känna sig ensamma i vår julyra. Och det gjorde de inte.
Nu njuter jag av julkappar, mätt mage och förtränger all disk som får stå till imorgon. Fick en riktigt rolig present, är kanonnöjd med dem alla, men denna var så speciell att jag aldrig ens kunnat föreställa mig den. En digital fotoram. Så nu byts det bilder om vartannat från katthemmet och mina katter. Spännande. Fick den av min man.
Njut för fullt av livet. För det är ni värda.
Merry christmas till alla. Nu ska jag sova hoppas jag. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#9 En slags smordegskakor fyllda med t ex russin, notter och andra oidentifierade saker!
En del ar valdigt goda! (ursakta att det fattas vissa bokstaver som inte finns pa min dotters dator)
#10 Det ar du ocksa vard, Vanessa! Njut du ocksa! Fina julklappar du fick!