Nytt år
Nu har vi klivit in några minuter på det nya året. Själv har jag inte firat på nåt sett, bara softat och tittat när vår stad fyrade av raketerna. Har en jättefin utsikt från mitt vardagsrum. Hoppas ni oxå fått en mjukstart på det nya året.

Gott nytt! Här har vi också tagit det lugnt, sett på TV och sms:at och läst sms. Champagnen är urdrucken och dags att gå och lägga sig.
Tyvärr står en skola i brand här i lilla Stenungsund, tydligen är det "häftigt" att tända på en sån här kväll…….. *suck*!
#1 Synd att det alltid ska finnas folk som ska förstöra.

Fick en underbar Nyårsnatt med familj occh goda vänner!
Väl mött allesammans på det nya året!!!

Vi hade en väldigt trevlig nyårsafton. Jag är minst sagt kinkig vad det gäller nyårsfirande, och gör det helst enbart med min man och min bror. För jag är så trött på vad alkohol har för inverkan på folk. Då de hamnar på kräldjursstadiet. Fastkräldjuren är högre utvecklade än dem, och snällare framförallt.
Fast i år så hade vi vänner från USA här som lånat sin brors lägenhet inne i stan. De fixade mat och vi hade jättemysigt. Vi var ute på deras balkong vid 12-slaget och tittade på fyrverkerier. Såg mot solliden å ena sidan och gärdet och Ö-man åt andra hållet.
Sedan lyssnade vi på polisradion för jag och min man är väldigt störda individer som gärna gör det :-). Det var så mycket som hände att jag återigen måste säga att jag beundrar polis och ambulans och sjukvård. Det var inte en lugn stund i hela 08-området i natt och då har de ändå ett radiossystem som vi inte kan lyssna på.
Läste om branden i Stenungsund. Hemskt, och överallt så var det så mycket saker som hände med fyrverkerier så man undrar varför folk får anvädna det. De är uppenbarligen inte mogna nog.
Jag har ägnat hela dagen till mjukstart, så men nu ska jag kicka igång. Sköt om er. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.