Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettallmänt
Läst 515 ggr
Thara
0

Dagen efter och nytt år :)

Nja dagen efter låter kanske lite överdrivet…

Hoppas ni alla hade en fin nyårsafton, själv var jag hemma med gubben och minsta monstret, käkade gott ,tog ett glas vin och kollade fyrverkerier men detr fulla ungdomarna verkade sikta mer på husen än någonting annart….

Det som är sååå lustigt är att igår så drack jag kanske en 8:a med likör 43 med mjölk och is och sen 1 glas vin men shit, det satte igån kramper både i händer och fötter, hade skitont hela kvällen, än mer skak blev det och det sitter i ännu, kanske ska göra som jag brukar och hålla mig ifrån det där glaset med vin 1 gång om året *haha*

I morgon är det onsdag, då ska jag tillbaka till läkaren med min 3 åring som har en infektion i örat efter en rörinsättning…. så då blir det att vara hemma för vårdavbarn… Är lite nervös inte inför läkarbesöket utan mer för att jag sökt mig tillbaka som PA till en gammal brukare, saknar vårdyrket… får vi se vad alla instanser säger om detta om jag böärjar som det igen… :) håll tummarna för mig att dom tycker det är okej…..

SKöt om er :) kram //F

Wassago
0

Skall hålla tummen!!

vanessa
0

Stackars ditt barn. Och så alkoholen, det kostar att unna sig ibland. Själv så har jag alkhololtolerans på 0 promille. Två klunkar champagne fick mig att känna mig yr :-). Man är billig i drift. Så du får nog fortsätta med vitt år istället för via veckor som folk har.

Fortsätter snart och berättar om första dagen på året. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

emiya
0

En liten flaska champagne klarade jag och sambon av att dela på, smuttade länge….

Håller med Vanessa man är billig i drift på den fronten!

Idag vårdar jag i stället en liten förkylning som jag fick med mig hem från England!

#0 Håller tummarna! Hoppas den lille kryar på sig snart!

vanessa
0

Visst ja, du var ju i England. Underbart antar jag :-)? /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

emiya
0

#4 Ja, det var härligt! Satt och spelade Memory med mina barnbarn, de ville aldrig sluta! På juldagsmorgon hörde man tassandet utanför sovrummet: när mormor och morfar vaknar ska vi öppna julklapparna! 

Vi var på teater på julafton, Törnrosa. Då skulle publiken (läs: barnen :)) delta med rop och uppmaningar. En del vuxna skrek högre än barnen Skrattande - även jag!

Ville inte åka hem, men måste ju…. Vi saknar varandra väldigt mycket.