Skuggjul
Har haft det ganska jobbigt under helgerna. Var hemma en vecka i dec med en rejäl förkylning men men det var ingenting mot vad som kom sedan. Fick en enorm huvudvärk igen med värk i armen och vä. sida. Blev sjukskriven veckan innan jul med ny medicin Norgesic vilken inte hjälpte alls. Satt på toaletten i tre nätter istället men värken var lika illa.
På Julafton kunde jag inte följa med till släkten på fm. men senare på dagen började det släppa och jag fick några riktigt bra dagar. Nyår mådde jag så bra. Har haft semester alla mellandagar och sitter här nu med en molande värk och oroar mig för måndagen när jobbet börjar igen.
Jag är nog den enda som lyckats gå ner flera kilo under helgerna p.g.a kräkningar förmodligen.
Nu till min fråga. När man har så ont emellanåt så har jag börjat fundera om jag själv på något sätt framkallar det psykiskt. Jag vet ju att jag har en neurologisk skada men kanske bidrar jag själv…? Jag får hjärtklappning och mår illa när värken kommer och får sådan yrsel och jag vet inte vad som är hönan eller ägget så att säga…
Kanske stressar jag upp mig inför julen omedvetet eller nu att jobbet börjar på måndag. Jag gillar verkligen mitt arbete och mina arbetskamrater.
Det värsta är att inte veta från en dag till en annan om det ska bli bra imorgon eller inte.
Nu har jag gnällt färdigt.
/Maria
Stackars dig…. JAg känner med dig till fullo! Hoppas bara, att allt blir bättre!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tack, har arbetat min första dag idag och mår OK.
/Maria

Är så otroligt trött, men kommer att försöka ge ett intelligent svar senare. Måste vila nu. Ta hand om dig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.