Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettgod-morgon
Läst 957 ggr
Wassago
0

God morgon! 9/1-08

Har nu sovit min första natt på nya madrassen å tänk vad mycket extra värk som jag slapp… *L*. Känner mej nästan som folk (Var kanske att ta i men ni förstår *L*).

Idag Skall jag åka å gratta en mycket god vän på hans 50 års dag och om ryktet stämmer serveras det smörgåstårta där!! *L*.

Min familj å vänner vet hur galen jag är i det så dom brukar säga att är det nån gång jag är snål, så är det när det gäller smörgåstårta… Är fullkommligt galen i smörgåstårta!! *S*

Hoppas ni alla haft en hyfsat natt och att ni håller humöret uppe!

storAnnette
0

Så härligt att den nya sängen är skön.Att sova bra är viktigt!

medde
0

God morgon på er alla!
Idag ska jag ta mig i kragen och kolla lite med skolverket mm ang min tös, men det är så jobbigt!

Wassago. Blir riktigt avis på dig, ny madrass, otroligt vackra ormar!! Men inte av att äta smörgåstårta. hujja mig. Men hoppas att du och alla ni andra får en underbar dag!

Hoppas vi ses och hörs senare under dagen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
0

Smörgåstårta som är så gott, i alla fall när jag gör den själv och slipper dessa femtioelva kilo majonäs de vräker på de färdiggjorda. Tänker göra smörgåstårta när jag fyller 50 nu i vår, men jag fixar en knäcke-macka till dig Medde *ASG*

marieborg
0

Godmorgon!

Wassago: Vad är det för madrass ni har köpt? visst var det på Ikea? Håller oxå på att kolla efter ny säng/madrass för både jag och sambon vaknar varje morgon med ryggvärk.

Wassago
0

Skriv upp mej på gästlistan Asa_N!!!! Skrattande Å instämmer, hemgjord utan en massa extra majonäs är bästt!!

Hej, marieborg! Var bara ny bäddmadrass, men det var en Sultan Tuvebo 9cm tjock. Finns säkert bättre men det e ju detta med ekonomi…  och den här var deras näst bästa, skillde 1500 upp till den dom hellst ville sälja..*L* Japp, var på IKEA vi handlade den!

Vår gamla bäddmadrass vvar 1.5 cm tjock så snacka om skillnad… Ingen värk i njurtrakten eller nedre ryggen alls idag på morgonen!! SKÖNT!!!!!!!!!!!!!!!!! Räcker så väl till med den kroniska..

Asa-N
0

*noterar Wassago på Gästlistan* Skrattande

medde
0

# En knäckbröd mack duger gott till mig, Har inte så stora krav jag :-)

Men måste säga att idag är jag lite avis på en vän. Man är inte mer än människa. Ok!! Jag önskar henne all lycka till, men till saken nu människa. Hon vann 15 miljoner på lotto nu i julhelgen!!!!! På lotto. Lämnade in en kupong på 15 kr i konsum farsta och vann dessa pengar, ojojojo!

Asa-N
0

Oj var det en bekanting till dig?? Jag läste om det och vart också avis *S*

Nä då Medde, jag fixar en bulle åt dig :O)

Men knäckemacka är gott, gärna med en ostskiva på :O)

SallyB
0

Tyvärr var detta en natt utan sömn, trots hyfsad madrass. Missade sömntåget och har dessutom lagt mig till med en ful ovana att somna framför tv:n i soffan (pga min tidigare svåra depression så kunde jag inte sova/somna alls i sängen/sovrummet) men jobbar på att komma i fas såväl med dygnsrytm som sovlokalisation…

Annars - inget särskilt - handla lite mat, kolla in tågbiljetter för att åka och hälsa på min ev omplaceringsmisse. Har förresten börjat med en egen hemsida, ska innehålla fakta om kaniner (+möjligen andra smådjur) har jag tänkt.

Fö Jädra pissväder :(

SallyB
0

Ps Tycker också om smörgåstårta, hemgjord förståss!

*inbjuder mig själv till kalaset*

Asa-N
0

*noterar SallyB på Gästlistan också* :o))

Maria
0

Så skönt att din madrass var go att sova på.

Smörgåstårta är gott…

Jag mår ganska bra idag och är dessutom ledig från jobbet så här sitter jag och snattrar…

/Maria

SallyB
0

Herregud. 15 mille - här är en till avis!

Har en del bekantas bekanta som också vunnit extremt höga vinster på tips och trav, typ 3*15 mille. Bl a en singelmamma, utan fast jobb och skraltig ekonomi därefter. Så där kan man ju verkligen säga att vinsten kom rätt. En fd arbetskamrat var ett nummer (eller om det var två) från miljonvinsten på en penninglott, men det var rätt länge sedan då en miljon var en riktig högvinst.

Simson
0

Jag förstår hur bra du måste känna dig! Med ny madrass! Jag köpte mig en svensk säng för några år sedan en Carpe Diem. Underbar!!! Därför mitt gnäll om att jag inte kan nyttja sovrummet tillräckligt! Vilken skillnad det är att få sova bra!

Min syster gör vidunderligt goda smörgåstårtor som tom jag kan äta! Hon är enormt duktig på allt vad som gäller bakverk!

För att fresta Wassago: Skrattande

Ni är alla välkomna att ta en bit…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

SallyB
0

Simson. Jag är jättehungrig och har ingen mat hemma - inte snällt alls!!!

Simson
0

SallyB: Då får du en bit dajmtårta till efterrätt…

Asa-N
0

Jag är först på dajm-tårtan så det så!!! Räcka ut tungan Tar en rejäl bit där för det var väl inga fler som ville ha eller????

Får hoppa den smörgåstårtan tyvärr då där är både ägg o räkor, nå 1 räka kan jag låta slinka med men inget ägg :o( är ju allergisk mot ägg o fisk.

Simson
0

Då får alla fäder en av systers speciella fardagsbakelser…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=3229d399-2cf8-43de-b8e3-a7457d6520dd&Filename=Ensam farsdagsbakelse 2006.jpg)

vanessa
0

Mmm. smörgåstårta.  Varje år, som födelsedagstårta har jag smörgåstårta. Ingen annan tårta når upp till den. Köper min från en Kunglig hovleverantör, så den är mums. Vartenda öre är den värd. Och så slipper man laga mat som inte är min starka sida. Skaffar alltid en extra stor smörgåstårta, så att jag kan äta efter att alla lämnat mig.

Så skriv upp mig också Åsa. Skippar knäckemackan, men ja tack till smörgåstårtan. Och Simson, du kan skriva upp mig för din också :-). 

Skönt att madrassen var skön. Så ska det vara. Inte en plåga att siva, utan en mysig sund i ens liv. För man ägnar ju så mycket tid horisontell nivå.

Medde, ring mig om du behöver hjälp med skolverket.

Har en dag i lugnets tecken idag, måste fortfarande vila upp mig efter husdjursmässan.

Sköt om er alla. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Asa-N
0

*fyller på listan* får nog göra en stor :o))

Simson
0

Vanessa: Det låter fint att du ff vilar och tar igen dig! Kram på dig!

Åsa: Skriv upp mig också om det blir en utan kött…du får nog göra en gigantiskt stor en… Flört

Asa-N
0

Simson, fixar en vegetarisk hörna på den åt dig :o))

SallyB
0

Oj vilka läckra skapelser Simson (syster?) bjuder på.

Nu har jag iaf varit och handlat lite -så inte längre vrålhungrig iaf. Nu kan jag ta en bit dajmtårta. Fast eg har jag just nu gotte-ransonering. Problemet när man går hemma - man äter massa onödigt - och ingen energi att motionera… --> Vågen år åt fel håll.

medde
0

#19 Kom av mig med allt idag ang det….. Tösen ledsen i dag då jag hämtade henne. Så nu ska vi ha "våran" kväll nu, bra hon och jag! Ringer i morg eller du då dina ögon öppnat sig.