Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikett: allmänt
Läst 627 ggr
Asa-N
0

Trött men kan ej gå o lägga mig

Detta då den ena av mina guldhamsterhonor ska föda bebbar ikväll/natt. Måste hålla mig vaken tills jag ser att hon sätter igång, sedan kan jag gå o lägga mig, detta så jag vet om de föds den 9:e eller 10:e… om det blir något, men det verkar onekligen som om hon har verkar i alla fall.

Maria
0

Så spännande.

Hur många ungar brukar hamstrar få? De kan inte vara stora när de kommer. Plutt…

/Maria

Anne-Hedvig
0

Så spennende at Jiingi er i gang! Da var det ikke falsk alarm i alle fall, men unger i magen.

vanessa
0

Men de blir väl ändå en bra natt, i väntan på nya hamstrar att älska. Kan du inte vila och din dotter ta en del av vakttjänsten? Håller tummarna för din hamster. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Asa-N
0

Vet ej om det kommit något, hon sover. De kan ju hålla på att böka i ett dygn innan det kommer något.

#1 det kan bli allt från 2 st och upp till ca 16 st, det var en häromdagen, inte hos mig dock, som fick 21!!! Men 6 st har redan dött där.

Jiingi visade just att det inte kommit något ännu. Idag är dag 17 och ibland drar de ut ett extra dygn men denna hona har jag ju hela tiden varit tveksam till om hon är dräktig eller skendräktig. Men det lär visa sig ikväll.

Wassago
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltid lika spännande när man går i väntans tider!! Själv går jag och väntar på min Madagaskar boa, dom går 5-7 månader och ännu e jag inte säker på om hon är gravid eller inte, parningarna skedde i aug. men nog tycker jagg hon sväller… kan ju vara önsketänkande men hoppas….

Du får berätta hur det gick och hur många småttingar det blev! *L*

Asa-N
0

Har du inget måttband så du kan mäta "midjan" på henne?? *S* Om det nu finns någon midja på en orm???!!! *S*

Med hamstrar väger man ju honorna för att se om de är dräktiga.

Jadå jag återkommer med rapport om där kommer bebbar eller om hon lurat mig :o)

Anne-Hedvig
0

#5 - Spennende å se hva som skjer med din boa! Hun var nå flott, da.

Hvor mange slanger har du - utenom kobraen og mad.boaen?

Anne-Hedvig
0

#6 - Ikke noe skjedd med Jiingi ennå, og du har ikke hørt noe fra Malin? Får håpe Jiingi føder i kveld/natt!

Asa-N
0

#8 nej jag kollade i morse och det var tomt där. Malin går i skolan nu igen :o)