Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettallmänt
Läst 2223 ggr
vanessa
0

Omtankens gåva

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland behöver man stöd och kärlek i livet. En liten flicka såg kortet på mig tillsammans i sjuksängen med en av mina kramiga noshörningar, som jag har som stöd när läkarna sticker i mig.

Så en dag fick jag en alldeles otrolig gåva från flickan - hennes nalle som heter Miranda. Miranda är så passande, då hon har plåster påsydd på pannan, och är "lagad" på armen. Sedan så har Miranda en söt tröja på sig med en stjärna på framsidan.

Så senast jag var på sjukhuset så fick enhörningarna ledigt och Miranda åkte med. Först var fröken Rosa Enhörning och herr Blå Enhörning lite ledsna att inte få följa med mig. Men så kom de på att det var rätt skönt att vara lediga och slippa se mig bli stucken.

Idag har jag Miranda nära mig och mitt hjärta. Hon har bland annat varit glasögon stöd. Och givetvis tröst när det känns lite motigt och mina katter känt för att vara lediga.

Innan nallen anlände hade jag och flickan bara setts en gång. Andra gången vi sågs fick jag den. Vill nu be om lite hjälp, att sända en tanke till den lilla flickan med det stora hjärta då hon just nu är ledsen på grund av dödsfall.  

© Kata(rina) Larsdotter

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

SallyB
0

Sänder en bunt kramar till den lilla kloka och godhjärtade tjejen. Och den här nallen vill vara med på ett hörn också

Asa-N
0

Instämmer till fullo i ovan nämnda kramar. Vilka ungar det finns ändå :o))

vanessa
0

Glömde lägga in bilder på Miranda, första bilden så provligger hon sjuksängen och godkände den, sedan så satt hon på mina ben när jag blev stucken och fick medicinen.

Tack för era kramar till henne, det värmer är jaag säker på. Kram till er. /Vanessa

Maria
0

Vilken go liten tös…

/Maria

medde
0

tak för allas stöd   jag älskar  ale hopa Cool jag äklskarer med stor   kärlek som tak ska jag  ska skicka kram.

Detta ovan är skrivet av min dotter själv.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
0

Lilla tösen, nu talar hon och jag skriver: Ni är så snälla så jag spricker. Tack för allt stöd, från hälsningar lilla tösen. Puss och kram,  Ha det så bra nu.

SallyB
0

Å vad duktig du är, lilla tjejen!

Många kramar tillbaks!

Hawknestgrove
0

sicken liten gullig tjej!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Simson
0

Tacka tjejen för att du gav Vanessa nallebjörnen Miranda till henne som stöd! Du är en liten ängel vännen!! Många björnkramar till dig!

Du kommer att bli en stor hjälte när du blir stor! Det är underbara människor som du som gör att andra orkar! Skickar en liten skyddsängel med ljus till både dig och Vanessa! Tack för att du tände ett ljus med hopp hos mig också! Även om tårarna just nu rinner nedför kinderna…

Du får en liten Nalle Puh tillbaka…även om Indy brottas med den på kortet…han älskar sin Nalle Puh!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=c869f446-7edf-42e5-b79b-a7ca3d03e7eb&Filename=Indy o Nalle Puh3_edited.jpg)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Asa-N
0

Ja hade jag fått en sådan nalle så hade jag klarat det mesta :O) En stor bamsekram är du värd :o)

vanessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, det var en så fin gåva, som dessutom gav mina Enhörningar lite tjänstledigt :-). Sätter in en till bild på Miranda som glasögonstöd. 

Tack alla för att ni ger henne sådant stöd. Det behöver hon verkligen. /Vanessa

Simson
0

Då är jag fräck och lägger in mitt "glasögonstöd"…mitt stöd här i livet!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=87700882-bf77-447e-8fb9-5071fe6208d4&Filename=Jag ser bra ut.jpg)

Indy

Hawknestgrove
0

Åh, i morgon så skall jag ta kort på Nannigott! Min gamla nalle, som jag fick i doppresent!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vanessa
0

#12 Åh, vad sött stöd du har. Men hur länge ligger glasögonen kvar där? Misstänker att min Miranda är vänligare med dem :-). Men stödet hjälper dig i livet, det vet jag. Har ju några hemma själv som är så fluffiga och goa. /Vanessa

vanessa
0

Och om ni undrar var hon såg bilden på mig i sjuksängen så var det i denna artikel. /Vanessa

medde
0

Tack ni allihopa. Simson,SallyB Vanessa mm, Förlåt om jag glömt någon. Om ni visste vad detta värmer för mig och framför allt min lilla tjej. Hon vart så glad och stolt igår då hon läste dessa inlägg som fanns här. Så hon ville skriva själv, vilket hon gjorde. Men att ha läst denna tråd nu här på morgonen så strilar mina tårar ner, vad goa ni är.!! Det är pga av det dödfallet som jag ej varit inne här på sajten och kladdat, har ej haft orken att göra detta. Har bara velat tagit hand om min tös. Det jag försöker säga är. Tack!

Asa-N
0

Åh Medde, du har en liten underbar tös där :o))

emiya
0

Saknar ord. Så fint.

Alexej
0

Cool

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

medde
0

Simson!!! Vanessa rinde mig nu. Hon är ute på katthemmet, där det fanns ett packet till henne samt till min dotter säger hon.  Vanessa förklarade väl att det var till min tös med. Men men men är detta sant??? Vi sitter här hon och jag rörda nästan till tårar av detta samtal. Vi skulle höras på telefonen senare under kvällen. så jag tar och andas djupt nu och återkommer.

vanessa
0

Simson, nu är jag hemma med omtankens gåvor som vi fått från dig. En till Liza, Meddes dotter och en till mig. Är alldeles paff och så lycklig. Väldigt passande då jag ska till sjukhuset i morgon.

Vi fick varsin nalle och det var nallar som var så underbart fina. Vi fick varsin godisstrut, och så fick vi varsitt örngott med kattmotiv, samt fina vykort. Är så otroligt förvånad och en massa positiva ord som jag inte ens kan komma på. Det har funnits på katthemmet sedan förra veckan.

Så passande att det anlände när jag mådde som sämst, och hämtade det när jag börjar må bättre. Så leendet Simson finns över hela mitt ansikte, tur att öronen finns för att stoppa leendet från att gå runt hela skallen. /Vanessa

Simson
0

Vad roligt att ni fått era julklappar nu!!! Liza's nalle kan dra ner luvan över ögonen om det är för svårt att se…

Hoppas verkligen att det kan pigga upp er alla!!! Många varma hjärtan att fylla!! Många varma kramar från oss!!

Vad kul att ni gillade mina presenter!! Nu är JAG glad!

Jag har rumsarrest i morgon så jag skall tänka på dig då, Vanessa!

Nu slåss huliganerna i sängen….

vanessa
0

Idag Simson var det trångt i min säng på sjukhuset, en trevlig trängsel. Tog med mig Miranda och så hennes nya kompisar. Dels Tania som du gav mig, med dem söta texten "see good, do good, be good" på. Och så var även den söta isbjörnen i bollen, samt baby Julia med som Liza ska få så fort vi träffas. De fick följa med så att Miranda kunde berätta hur det kom sig att hon hamnat hos mig. Att det var genom hennes snälla vän Liza som tyckte att Vanessa behövde stöd. Och så fick hon nya vänner av snälla Simson.

Från vänster, beige nalle - Tania, isbjörnen Flinga, Baby Julia och Miranda. Innan droppet.  

Baby Julia har söt luva som hon kan dra ner för ögonen om hon blir rädd eller ledsen. Hon hade luvan lite neddragen över ena ögat. För hon visste att det var ett bra ställe hon var på, men ändå var det läskigt med dropp och sånt.

Här vilar de ut efter att ha hjälpt Vanessa med droppet. 

Så tack Simson för denna otroliga gåva som visar att omtanke finns överallt. Tack. /Vanessa

storAnnette
0

Åh,vad jag blir glad och rörd av att läsa det här.Massa kramar vill jag skicka till er allihopa!

Simson
0

Tack snälla ni!! Det är underbart med vänner som är så härliga som er!! Krama om både Liza och Medde från mig!

Vilket äventyr de fick direkt nallarna. Tänkte just att det kunde vara bra att kunna dra ner mössan när det blir för mycket! Eller att lägga sig i snöbollen och dra igen dragkedjan om det skulle bli ännu mer hemskheter!

Hoppas verkligen att du mår bättre snart efter sjukhusvistelsen!!

Jag hade min gamla nalle när det var som jobbigast. Sov med honom då. Den har syster klippt av tungan på.

Det känns skönt ändå att sitta så långt ifrån och kunna hjälpa till. Om än lite.

Tänk att du fick ett helt supportergäng i sängen!!!

vanessa
0

Fniss, jag kan meddela att mitt supporter gäng skapade en del fniss där :-). Det bjuder jag så gärna på. Din hjälp var inte liten, utan väldigt stor. Meddes dotter kan knappt vänta på dem. Och när Medde nämnde mössan för henne, så visste hon direkt vad den var till för. "Om vi fastnar i hissen, så kan jag hjälpa henne att dra ner mössan, så inte hon ser och blir rädd". Kramar från mig. /Vanessa

medde
0

#25 Om du visste vad gjort för min lilla tjej, hon är så stolt att hon har en "egen" vän på sajten som tycker om henne. Hon spricker snart av stolthet samt att inte ha fått träffa Vanessa än, vilket kommer att ske snart. Hon har vänt upp o ner på sitt rum för att hitta något hon skall ge till dig och hoppas att det finns en avsändare på paketet. Kan även säga att du har rört mig till tårar för det fina du gjort. Tänk att det finns så goa människor som du än. Jag hade tappat tron på det, ja förutom då Vanessa som är one of a kind! Så nu finns det två.

Simson
0

Tack snälla vänner för all lovord!! Det stärker ryggraden! Nu skall jag lägga mig för dagen igen. Kramar till alla underbara skuggisar!!