Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etiketthjälpmedel
Läst 740 ggr
[SvenA]
0

Glad nyhet

Nu har jag fått min talsyntes instalerad så nu kan jag följa med nättre va ni skriver

emiya
0

Vad bra! Visst är det skönt när det finns hjälpmedel som kan förenkla tillvaron för en!

Simson
0

Efter en jobbig dag var det roligt att komma in här på skuggfolket igen och se en tråd vid namn "Glad nyhet"!!! Det gjorde mig glad också!

Härligt Sven att du fått talsyntesen installerad! Då kan du följa mitt gnällande var dag… *fniss*

Allvarligt talat…hur fungerar den?? Läser den upp vad vi skriver? Läser du in och den skriver?? Nu får du skapa en egen tråd och förklara för en okunnig!

Kram på dig!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[SvenA]
0

Det fungerar så att enröst läser upp vD SOM STÅR PÅ SKÄRMEN RAD FÖR RAD så man kan säga att jag lyssnar på vad i skriver

Den heter Supernova sök på googles så hittar du den.

vanessa
0

Men vad roligt. Nu blev jag också väldigt glad. Bra nyheter är som stora feta påster på själen. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Simson
0

Låter hur intressant och bra som helst!

När mina öron blir för dåliga stänger jag av telefonen för att inte frestas att svara. Ber då folk att smsa.

Nu är det några gånger som olika folk har smsat till min fasta telefon och telefonsvararen. Då läser en "mekansik" röst upp vad som skrivits i smset. Ursvår "röst" att höra vad som sägs. Speciellt för mig som hör taskigt. =)

Fattar inte hur det går till för jag lyckas inte smsa från min mobb till fasta telefonen.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Anne-Hedvig
0

Så flott at du har fått det installert!

Asa-N
0

Häftigt och jätteroligt :O)) Det är kul att de kommer på en massa gadgets som hjälper till vid olika handikapp :o)

storAnnette
0

Det var en riktigt bra nyhet,trevlig helg!