Influenssa
Jahaa………..då har den slagit till med dunder och brak. Det började med hosta som bara blev värre, sen kom huvudvärken och nu sitter jag här med hög feber och värk i alla leder. Sovit sen jag kom hem från jobbet och får nog stanna i sängen ett par dar. Det är över 2 år sen jag har haft nån typ av förkylning eller influenssa. Hoppas bara det går snabbt över. Trivs otroligt bra med jobbet och vill helst va där. Någon fler som fått influenssan?
Krya på dig!! Kram

Inte jag. Du kan skicka influensan hit. Gör mig inget. Så kan du vara på jobbet när du trivs så bra. Jag ligger gärna i sängen med katterna. Då har jag en giltig ursäkt! 
Krya på dig! Ha det så bra du bara kan mitt i all feberfrossa!!! Kraaaam!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Tack snälla ni för omtanken. Kram på er

Krya på dig snart! Hur är det med ditt ben?
Själv hade jag flunsan i början av december och hoppas att jag ska klara mig nu.
Krya på dig. Jag har aldrig haft någon av dessa influensor som kommer varje år. Vet inte vad det är med mig, men de biter inte på mig.
Minns när jag bodde på elevhem 1978 när Hong-Kong-influensan härjade, vi bodde 16 stycken i korridoren och jag var den enda som inte fick det!! Utan jag sprang mellan rummen med diverse drycker och annat men inte vart jag sjuk inte.
Men jag är så glad ändå :o)
#5, du måste ha haft ett bra immunförsvar. Det trodde jag oxå hade, för har ju som sagt inte varit sjuk på jättelänge. Samtidigt är det skönt att det kommer ut från kroppen och inte stannar kvar, för då blir man bara trött hela tiden. Kram
#4 tack. Mitt ben är bätttre nu. Jag vet inte vad det var. Ingenting som syns heller. Håller tummarna så du slipper influenssan, för det är en pärs. Kram 

Krya på dig!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tack #7

Jag har inte haft det heller på flera år, men i år så tog jag en influensaspruta. Det ska man göra om man har kroniska sjukdomar. Vilket är vettigt, man slåss med sinhälsa som det är, utan att lägga detta på toppen.
Själv så lärde jag mig i samband med att jag fick diagnosen MS att jag har väldigt bra immunförsvar. Och det är immunförsvaret som ser till att jag fått MS. Men det blev också förklaringen till varför jag aldrig blivit sjuk i förkylningar, influensa med mera. Har inte ens haft alla barnsjukdomar. Nu får jag bromsmedicin, och det sänker mitt immunförsvar, så snart kommer jag väl bli som alla människor, snora och nysa. Intressant bieffekt.
Hoppas att du mår bättre snart, så att du kan gå tillbaka till ditt jobb. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Eko Ifokus
Jag kan inte ta dessa influensasprutor då de är gjorda av hönsägg och jag är äggallergisk :O/

kan det faktiskt vara så, att några av oss, har någon slags uppbyggd motståndskraft även mot en så smittsam sjukdom som influensor, för jag blir nästan aldrig heller drabbad, fastän många runtomkring är sjuka.
Tack för det vanessa. Jag siktar på att kunna återgå till jobbet på torsdag. Känner mig bättre idag och hostandet har blivit mildare, tack vare hostmedicinen. Febern börjar oxå ge med sig. Hoppas, hoppas.
Bank i bordet - har sjelden hatt influensa, men for snart 20 år siden tok jeg vaksine. Tre dager etter, på julaften!, gikk jeg ned for full telling, og fikk 41.3 i feber. Etter det, aldri mer vaksinering!

#12 jag har precis fått lära mig (av en läkare) att om man har höga kortisolhalter i kroppen, alltså hög stressnivå, så blir man inte sjuk. När sedan kortisolet sjunker så drabbas man istället rejält av diverse åkommor för att aktivera immunförsvaret. Att människor med mycket oro, värk osv har höga kortisolhalter känns väl ganska självklart så det kanske finns ett enkelt samband mellan kortisol och att man väldigt sällan är sjuk (jag har inte haft feber sedan jag var tonåring… är 40 nu!!! förrän i julas när jag fick maginfluensa).
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Vaknade i morse av att jag hade blött näsblod och kudden hade en rejäl blodfläck. Undrar om det hör ihop med influenssan!!!

#14, precis det samma inträffade för mitt ex.

När jag tar den sprutan så frågar de alltid om jag är allergisk mot ägg. Vilket jag inte är, lustigt med tanke på allt annat som jag är allergisk mot. /Vanessa
Undrar om den sprutan påverkar gallan. Jag klarar att äta vitan men inte gulan. Tilläggs kan att min gallblåsa är borttagen, men klarar ändå inte att äta allt. Det över 1 år sen blåsan togs bort.

Det får man nog fråga en läkare/sjuksköterska tror jag. Vore intressant att veta. /Vanessa
Jag ska fråga när jag ska till doktorn nu den 14/2, så får du besked vanessa, påminn mig gärna.

Ska världens glömskaste människa påminna en ann förvirrad? mm, intressant. Ska försöka komma ihåg :-). /Vanessa
#22 "asg" finns det fler än mig som är glömska. Då får vi se hur det går.
Godafton alla. Nu börjar jag se en ljusning. Influenssan äntligen på väg bort.Det som återstår av den är matthet och snorighet.

Skönt att du är på bättringsvägen, april4!
Tack emiya för det. Idag känns det ännu bättre. Ska bli himla skönt och komma in i vanliga rutiner igen. Jobba, äta ,sova,,,fniss