Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettallmänt
Läst 1844 ggr
vanessa
0

Föreningen för tankspridda

Det finns en förening som passar oss förvirrade personer, Riksförbundet för Tankspridda. Här kan man även hitta förvirrade julklappar om man kommer ihåg att beställa dem.

Om jag kommer ihåg så ska jag beställa diplom att ge bort. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

SallyB
0

Den sidan var ju supertoppen!

Tack Vanessa!

vanessa
0

Har lånat deras bok som får mig att skratta högt. Alltså inget man läser på kommunala färdmedel. Gav den boken till mamma som skrattade också, sedan så lånade jag den. Hittade den efter att jag lånat den i ett år och glömt att lämna tillbaka den. Så kan det gå när man har teflonhjärna.

Skönt att veta att man inte är värst i allt :-). /Vanessa

Hawknestgrove
0

Ja, jag ska hämta min i veckan, jag lånade ju ut den till kära Siw… Hon behöver ju inte läsa den mer…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Denna kommentar har tagits bort.
Anne-Hedvig
0

Oj oj, der hører jeg hjemme!!

Hennum
0

jag och pappa får gå med där. vi är hemska. "tänkte inte på det" är vårt motto här hemma :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Asa-N
0

Det låter som en förening för mig *S*

Wassago
0

Våra vänner kallar mej å fästmön för Fam. Guldfisk Skrattande Så det kanske vore någåt för oss!! Tänk när jag sprang omkring å letade efter mobilen medans jag högt beklagede mej om mitt dåliga minne å svor över telefonen jag inte kunde hitta i just den telefon jag sprang å letade efter……

Asa-N
0

Hahahaha jösses, ja häromdagen letade jag efter min mobil, hittade den inte. Så det blev att från den fasta telefonen ringa mobilen, och den låg under en servett på köksbordet *S*

Anne-Hedvig
0

Den der skjer ganske ofte hos meg…

vanessa
0

Jag har ett knep för att inte glömma saker och inte springa runt och leta. Har en liten väska. I den finns mina nycklar som jag har nyckelband till som jag knutit fast. Min plånbok sitter fast också med en kedja. Min diktafon på samma sätt. Det enda som inte sitter fast är min mobil, men den lägger jag alltid på samma ställe. Just för att jag är trött på att försöka få med mig allt. Så när jag kliver utanför dörren, så kan jag inte lämna lägenheten utan att  låsa. Och det kan jag inte göra utan att ha med mig väskan. Det har fungerat perfekt. Men tankspridd, det är jag fast med så många andra saker. Så de kan jag knappt nämna för att minnas det är svårt… /Vanessa

Wassago
0

Jo, å det skulle se förbaskat sexit ut när jag kommer glidandes nedför gatan med handväska!! Skrattande

Simson
0

Tankspridd?? Vem?? Jag?? Vem är det??

Fick samtal från ang min lägenhet nu på förmiddagen. Tänkte DET måste jag berätta för syster. Lade ner luren och reste mig upp för att gå ut i hallen och leta efter telefonen!!!

Vilken fåne jag är!!

Om inte huvudet var fastskruvat på kroppen skulle jag glömma det också!! *asg*

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Asa-N
0

Hahaha #13 om du visste hur skönt det var att läsa de raderna. Då är det inte bara jag som lagt på luren och sedan gått och letat efter den *Hahaha*

Simson
0

Det värsta är att jag en gång spolade ner mobben i muggen och gick in till grannen och bad henne ringa mobben så jag kunde höra vart någonstans i avloppet den var!! SOM OM DET SKULLE FUNGERA??? *asg* 

(allt finns på fibro.ifokus under "grodor" där jag också skriver om när jag fastnade i papperskorgen utanför Handelsbanken på Östermalm)

Asa-N
0

Fastnade i papperskorgen utanför Handelsbanken på Östermalm???

Den får du nog banne mig kopiera över hit *Hahahaha*

Simson
0

Asa_N: Grodor på fibro.ifokus…alla gör vi väl grodor ibland…vissa (jag?) tycker det är ok att berätta allt dumt jag gör… Cool

Något som egentligen inte är en groda skriver jag om i tråden minnet på fibro.ifokus…det var om när jag gick hem tidigare från jobbet och gick till närmaste knutpunkt (Gullmarsplan) för att kunna ta vilken t-bana som helst för att komma hem fortare…och glömmer att kliva på tåget utan står där och fattar inget om vad jag är där för!!! Fundersam

Ja jösses!!

Asa-N
0

Hmm det låter som om du bor i krokarna av mig, jag bor i Farsta :o)

Simson
0

Nja…jag bodde då på Gärdet. Är några år sedan. Flyttade sedan t Bromma. Men jag är lika tankspridd för det… =)

Asa-N
0

men i våra förvirrade skallar så kan nog Bromma och Farsta hamna vägg i vägg så att säga *S*

Asa-N
0

Åh jisses Simson, jag skrattar så tårarna rinner för fulla muggar här, var inne på Fibro och läste…. Jösses…. kan nästan se dig be grannen ringa *hahaha* Åh hjälp…..

Men du är i gott sällskap. Min trådlösa telefon hade fått fötter och gömt sig för mig (dum typ den där fånen). Jag letade och letade, till och med dottern letade, innan jag kom på att man kan ju trycka på en knapp på basstationen för att lokalisera den. Jag ilade till basstationen och tryckte på knappen. Wohoooo hörde telefonen….. i tvättkorgen…..

Har gjort samma sak en gång till, då hittade vi telefonen i kylskåpet…..

emiya
0

Hmmm, typiskt telefoner att bara försvinna så där……! :)

Öh, förresten vad var det för förening…? Skrattande Har en svag känsla att jag hör hemma där…………

Anne-Hedvig
0

Min känsla er stark av at jeg hører hjemme der!! For øvrig ante jeg ikke at man kunne kalle opp en trådløs telefon sånn som du forteller, Åsa.. Det er stort sett mobilen som forlegges. Men da jeg hadde briller (før stær-operasjonen) og så dårlig - da skulle dere opplevd meg! Mye virring, gitt! Mistet også brillene i hagen om høsten og greide ikke finne dem igjen. Ingen vits å kjøpe nye siden jeg skulle opereres få måneder etter. Da operasjonen var vel over og snøen var gått på våren, sto jeg ute i hagen - så rett ned, og der lå brillene en centimenter foran føttene mine!! Holdt på å le meg ihjel - det hele var bare for komisk. - Noen burde for øvrig finne opp en dings sånn at man kunne ringe opp brillene sine!

vanessa
0

GÅ in och titta på deras hemsida. De söker också folk som kan ge bidra på sitt tankspridda liv. Och du Simson verkar bräcka det mesta :-). Fniss. /Vanessa

Simson
0

Vanessa: Nu skall vi vara snälla! Annars kommer inte jultomten i år! Räcka ut tungan

vanessa
0

Attans, räknas det även om det är början på året. Skärper mig på en gång. Jag looovar… /Vanessa