väderomslag = värk?
det här låter kanske jättedumt men jag undrar om det är någon mer än jag som vet när det är omslag i vädret utan att titta på vädret på tv? Jag vet eftersom jag har mer värk i lederna när väderomslagen kommer.
Jag har inte listat ut ännu om det är från lågtryck till högtryck eller tvärtom eller vilketsom som gör värken värst men jag håller koll på omslagen så jag ska nog ha svar på det med så småningom. *S*
Enda sättet att överleva detta är att lära sig se det ljusa i allt. kan jag "spå" väder i lederna kan jag ju slänga ut TV:n sedan…Eller?

hm, jag har alltid kunnat spå väderomslag, både till soligt och sämre väder, värst är det dock vid storm. Men jag hade också misstänkt reumatism, redan som 1-åring, den stoppade upp vid mina armbågar när jag var 15, obs. bara misstanke alltså.

Här är en vädertant till. Jag känner när låg- och högtrycken kommer, om det blir nederbörd osv. Vi reagerar på de positiva jonerna i atmosfären. Det är en hel vetenskap!
Men släng inte ut TV:n, där finns ju annat att se!

Å här en "vädergubbe"" Får alltid extra ont i nacken när det e väderomslag på G!! E nu inne på andra dugnet utan sömn, blictras som f**, spelar ingen roll om det går från varmt till kallt eller tvärtom!! Nacken förvarnar nån dag innan å sen är det illa fram tills vädret har stabiliserat sej, så trotss en varm vinter så har detta varit en av dom värsta jag haft sen olyckan, då vädret hela tiden skiftar!!

Skönt jag är inte en väderperson. Tack och lov. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jeg er fryktelig vâr for ladningen på ioner i luften. Blir de for positive, får jeg fnatt og blir hyperstresset. Greier ikke oppholde meg i innlandet om sommeren med sin tørre, stikkende hete. Men når det har tordnet & lynt ferdig og regnet kommer, er det som om alle spenninger i kroppen slipper. Ved sjøen er det likeledes mye negative ioner. Det er herlig og virker rett inn på psyken.

Då är jag inte ensammen iallafall. bara det är ju en tröst just nu.
Vintern i Skåne har varit fuktig och bara det hade ju räckt men dessa väderomslag som har förstört halva vintern. Resten rasade ikväll när jag hittade eksem på ryggen igen + att mitt högra ringfinger är inflammerat och jag vet vad det betyder tyvärr. Nämligen minst 4 år till på maxdos Methotrexate med allt vad det innebär i risker för leverskador mm
Någon som vill byta? Jag kan ta två veckor vinterkräksjuka eller en rejäl förkylning i inbyte
Dessutom skulle vi ut med jobbet ikväll och äta och vad får jag ha på mina dåliga fötter? ett par snygga skor med klack? Inte då det enda som fungerar just nu är gympaskor eller tråkiga fotriktiga promenadskor. Man känner sig SÅ SNYGG när man klätt upp sig och får på sig denna typ av skor till.
Gnällig? Jag vet men just nu orkar jag inte hålla inne med gnällandet

lucifiona! Här får vi vara gnälliga vid behov!!! Byta sa du… humm.. vet inte, svårt att jämföra ju, men ska du byta med mej får du en trasig nacke med trasig rygg å ett skadat axelparti å en trasig armbåge, till det ett skadat knä, skadade njurar å lever sen ett skallerormsbett, kronisk magkatar.. E nog inte mycket att byta med… :)
För övrigt får du en överviktig kropp som i stort påminner om Frödingss "bergatroll", fortfarande intresserad av ett byte?? Till det kan läggas kroniska sömnbesvär, så en bra natt sover jag fyra timmar i sträck! :)
Här är en "väder-kärring" till :o))) kan säga kvällen innan om det blir kallare eller varmare.
Min kropp är inte heller mycket att ha med trasiga och värkande leder.

Vad jag tycker synd om er. Verkligen. Smärta och sådant är inte att leka med. Tärande på kropp och själ. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Tyck inte synd om mej Vanessa, finns så otroligt många andra människor runt om i världen som har det betydligt värre!! Jag har ont, jäv*** ont allt som oftast, men jag är trygg, har många underbara vänner, en fantastisk fästmö, tak över huvudet och kan äta mej mätt varje dag, jag behöver inte hjälp med att sköta toa besök å hygien och kan klia mej på näsan själv när jag vill, har den fantastiska möjligheten att kunna höra fåglarna sjunga, se trädens grönsk om sommaren och känna doften från blommor, kryddor och god mat! Jag har åxå haft den fantastiska möjligheten att få ha arbetat hela mitt yrkesverksamma liv med det jag älskar mest här i livet, nämligen djuren och kan än i dag fortsätta med djuren på hobbynivå!
Du har ett stort hjärta och det värmer, du har även skapat denna vrå av cybervärden, ännu en sak som gör mitt liv gott, så tyck inte synd om mej min vän!
Väl mött/I

#7 jag var mer inne på en förkylning *S* men egentligan vet jag att jag inte har det så illa egentligen. jag har tvärtom tur i livet. jag kan jobba fulltid klarar det mesta i hemmet mm men vissa dagar när kroppen inte vill, när man inte kommer ur sängen utan hjälp, fingrarna knappt går att räta ut, det hugger i fötterna när man går så hade det varit kul om man fick byta in sin sjukdom mot en enklare variant typ just förkylning eller influensa. kan vi inte kräva av regeringen att de ordnar så att vi kan få lämna in sjukdomar någonstans när vi inte orkar längre? *S*
#11 Det där att lämna in sjuhdomen var ett bra förslag

Ja tänk vad underbart det vore!! Om så bara som en fyraveckors semester en gång om året få lämna in alla sina krämpor!!!
#11, tog det inte så allvarligt heller, ville bara skoja lite! 
Vem tar det allvarlig men medge att iden var god tänk att slippa all värk och få ett par nya ögon det vore ju underbar eller hur

*S* jag lovar att lämna in en namninsamlingslista till regeringen eller EU om ni bara startar upp den för mig…