Vackert
Sänder alla här en ljuvlig stämma. Hon är fantastisk.

Tack, April. Dock så är det inte en stämma i min smak, men du fick in mig så att jag lyssnade på annat som jag är såld på. Återkommer med det :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Va kul vanessa. Väntar med spänning.:)

Jag gillar Sanna, hon är en väldigt bra sångerska!
Skulle vara kul och veta lite om vad ni här gillar för musik!
Själv är jag "allätare", tycker mest om 40-tal, 50-tal, rock, country och operett. Opera och schlager går lika bra. Hårdrock helt OK. Viss jazz och storband är också helt OK, men inte tradjazz.
Jeg foretrekker klassisk musikk - J.S. Bach er min hovedfavoritt.
Jag gillar vissa schalersånger, salsa, rock á roll 60-70-tal och svängig pop.

Är vad jag säger allätare, men det är inte riktigt sant då jag är allergisk mot schlager bland annat.
Plockar godsaker ur den mesta musiken. Hårdrock, punk, SKA, 60-tal, klassiskt, opera, filmmusik, viss musikal är väl en del av det jag lyssnar på.
Så nu kommer först Rammstein, östtysk industrirock. Om ni inte klarar av att lyssna på det, så stäng av ljudet för det finns en tanke i videon som jag älskar. Bergsklättrare som kämpar mot toppen. En skadar sig, de plockar upp honom och fortsätter till toppen. Alla når dit. Han ser allt, sedan dör han. Sensmoral - man kan nå var man vill, med vänner vid sin sida.
Sedan så för er som gillar Pyro så lägger jag in en till Rammstein - från konsert. Låten heter Rammstein också, och kommer från en hemsk flygolycka som hände där. Därför tänder han eld på sig själv.
Okej, nu har jag plågat er färdigt. Så då går vi till mitt absoluta favoritband och min idol - Bono som arbetar så hårt för fred på jorden och att fattiga ska få Aidsmediciner. Tar denna låt - With or Without you. Sedan med lite operaröster slår jag till med U2 och Pavarotti i en låt.
Eva Dahlgren klart inspirerande så bjuder nu på "Jorden är ett eget rum".
Har nu klarat av hårdrock, rock, lite operaröster, härligt svenskt och avrundar det hela med filmmusik från Braveheart.
Så där får ni se lite av det jag tycker om. Och ta bort ljudet när ni tycker det är jobbigt, för jag har valt saker som även har en annan dimension än endast musiken. För er som är känsliga för hård musik vill säga. /Vanessa

#6 Min käre sambo gillar också Rammstein, själv har jag lite svårt att ta till mig den musikstilen. Min dotter gillade U2 och det gör jag med, så de spelas ganska ofta här. Eva D har en del underbara texter, har två CD:s med henne! Filmmusiken från Braveheart är också väldigt fin.

Bra smak din sambo har. Skönt att U2 faller på dina läppar. Förstår att det kan vara svårt att ta till sig Rammstein. Jag sögs dock direkt in, mycket för pyrot, takterna och inlevelsen. /Vanessa

Rammstein är härligt! Gammal hårdrockare här… 
Jag har ett svagt minne att vi lyssnade på något som jag tror heter Krokus…?? i ungdomens glada galna värld…
Är gammal Alice Cooper-fan.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Å här är en till Alice Cooper-fan :o))

Trevligt att ha lite vänner som gillar det hårda, även om jag inte är en Cooper fan direkt. Inga skivor eller så med honom. Men lyssnar glatt när jag hör honom. /Vanessa

Vet inte om dom räknas som hårdrock - men Twisted Sister är gamla favoriter!