Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettallmänt
Läst 625 ggr
Simson
0

OT - Flyttfåglar

Tisdag/onsdag efter påsk kommer jag och huliganerna att flytta.

Eftersom jag inte vet när nätet kommer upp i nya lägenheten så passar jag på att förvarna redan nu…innan alla flyger till Blåkulla i morgon, skärtorsdag… Räcka ut tungan

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

[SvenA]
0

CoolLycka till både med lägenhet och blåkulla

medde
0

Lycka till med flytten, vi kommer att sakna dig om det tar för länge innan din uppkopling kommer igång. Krama dina vackra katter från oss.

Min tös kommer in i rummet nu och frågar vem jag "talar" med. Hon säger: Hälsa till min kompis Simson och önska glad påsk, samt en stor kram till katterna, filmerna var toppen. Nallarna finns hos henne varje natt!

Detta var hälsningen från tösa min till dig :-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Simson
0

Sven: Jag hälsar till Blåkulla!! =)

Medde: Tack! Hälsa dotra så mycket från oss!!

Efter flytten måste jag ordna med min dator! Den är hur hemsk som helst just nu! Måste ge den en spark i häcken på något vis…

emiya
0

All lycka med flytten! Förlyft dig inte, bara! Hoppas att allt går bra!

Simson
0

Inga tunga lyft här inte. Lovar! Har köpt både packning OCH flytt. Gjorde likadant förra flytten. Slog ändå upp hjärtmuskelinflammationen. Tar inga chanser denna gång.

Fast å andra sidan…katterna är inte lätta…huliganerna mina. =)

vanessa
0

Flyttfågeln önskas väldigt trevlig flytt, och ett härligt bo som byggs upp runt den vackra och underbara Simson. Ta det lugnt som sagt, och kom ihåg, det man inte gör idag, kan man absolut göra en annan dag. Någongång.

Jag kommer sakna dig en massa, bara så du vet.

/Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Wassago
0

Glad påsk å önskar dej en bra flytt, ses snart här igen hoppas jag!! Kram!

Simson
0

Syster och jag tog dammsugare och skurmopp och åkte på nya stället och skurade in oss. Kändes skönt. HOPPAS det blir bra där!

Kommer nog att ta madrassen och katterna och bo där från måndag. Flyttgubbarna packar på tisdag och flyttar på onsdag. Vet inte när jag får nät t datorn igen sen. Kommer att ha megaabstinens när jag väl kommer ut. Blir väl som Kalle Anka på julafton…Räcka ut tungan

Får passa på att göra räkningarna idag…

Anne-Hedvig
0

#5 - Dine herlige katter!! Ønsker god flytt - fornuftig å la flyttebyrået ordne alt. Det gjorde jeg også da jeg flyttet tvers over Norge for drøye to år siden. -

Ønsker virkelig at du nå har funnet en lugn leilighet som du kan trives i!

Klem fra AH

vanessa
0

Det är både spännande och läskigt att flytta. Men det känns underbart att du snart kan sova en hel natt utan att störas av idioter i din omgivning. Dagen du försvinner här ifrån kommer jag att sakna dig Simson, även om det bara är några dagar. Snyyyyft. /Vanessa

Simson
0

Räkningarna är gjorda. Har packat lite papper som jag vill veta vart de är. Några dvd's och lite annat matnyttigt som godis. =)

I natt var det fest ovanpå igen. De förfestade till hockeyn så jag tog en stark sömntablett i förebyggande syfte. Vaknade när de kom hem. Stoppade i örpropparna och somnade om. Hörde att katterna vaknade av grannarna. Katterna levde rövare de också då. Brydde mig inte. Nu har grannarna fest igen.

Är helstressad av flytten. Vid disken nu så svartnade det för ögonen av yrseln. I morgon tar vi och packar ihop min madrass och katterna. Hoppas det blir lugnare i nya lägenheten.

Stänger ner datorn för flytt nu. Vi synes och höres när nätet är uppe igen.

KRAMAR ALLA!!! TACK för all support!!

Vad fruktansvärt frusterande långsamt iFokus är idag!!! Jag bryter ihop!

Asa-N
0

Ja igår var det hemskt att försöka ta sig runt här, men de har startat om servern så nu funkar det som det ska igen :o)

vanessa
0

Fick SMS av Simson idag, som nu är nyinflyttad med katter, madrass och TV. Tänker på henne och hoppas att hon snabbt boar in sig i lägenheten. /Vanessa

Simson
0

Ringde Vanessa igår för att beklaga mig över att jag inte kunde hitta min CPU och det funkade!! Någon timme senare hittade jag den bland mina pyjamaser.Omärkt kartong. Där hade jag inte räknat ut att den kunde vara.

Det var så roligt att äntligen höra din röst, Vanessa!! Du låter lika härligt som den person du är!!

ÄNTLIGEN är jag med dator igen. Det har varit frustrerande att bo i ett fort av kartonger (säkert 60 st) och inte ha en susning om i vilken kartong datorn legat i! Skärm, tangentbord, mus, modem och kablage hade jag koll på så jag har sett att jag haft nät! Gissa om jag svurit över att inte hitta cpu'n!!

Nu sitter jag i köket och kollar runt på nätet. Har idel barrskog runt mig. Bor på trädtoppsgränsen så jag ser ner på staden ovanifrån.

Bara jag återhämtat mig så skall vi gå ut i koppel i skogen!!

Atos har som första katt fått gå ut i trapphuset. Gissa om han tyckte det var spännande och gissa om han växte mentalt över att få vara först! Han är numera riktigt högst i rang här hemma. Det behövde han. Inte så att det är några problem eller så här hemma men det är alltid bra att peppa honom.

Igår var första söndagen som jag fått sova från lördagen! HELT UNDERBART!!!

Har fått sova VAR natt här uppe!!! Vissa dagar har jag varit så slut att jag inte orkat öppna ögonen! Vissa dagar har jag tappat rösten. I lördags hade jag ögonmigrän. Allt pga att den mentala anspänningen släpper och jag vet att jag får ha det lugn och ro…när JAG väljer.

Visserligen vaknar jag av ren vana de tider grannarna brukar väcka mig men det blir mindre och mindre av det också när kroppen märker att jag inte behöver!!!

I fredags firade jag med att inte flytta från sängen ut till soffan kl 1430 bara för att slippa grannen. Lördag firade jag genom att inte gå och lägga mig kl 1900 för att orka vara vaken för grannens efterfest som startar 0230 och avslutas med gökande till 0500. Söndagen firade jag med att inte gå upp vid 0820 när grannen startade disken.

Det är så SANSLÖST SKÖÖÖNT att ha ett sovrum att kunna vara i!! Att få tillbaka sitt sovrum och säng är UNDERBART!!!

Nu skall jag och katterna hålla tummar och tassar för att det fortsätter på det här sättet!!

Med andra ord: DET ÄR UNDERBART ATT HA FLYTTAT!!!!

Alla mina härliga skuggisar! Som jag har saknat er!! Har kunnat surfa in här via mobilen men det går inte att skriva svar via mobilen.

Kram alla!!!! Och tack för allt stöd!!

Asa-N
0

Åh det låter som du kommit på rätt ställe i tillvaron :o)) Härligt Simson :o))

Synd att jag inte bor närmare, då hade jag kommit och hjälpt dig få sakerna på plats :o)

Simson
0

Min utsikt nu från datorn i köket…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=49d83e8a-2645-414b-8913-360c1b27ce2e&Filename=Datorutsikt kök.jpg)

lightseeker
0

säg nyss en påskkärring flyga förbi här, får nog skylla på flyttfåglarna då:)

vanessa
0

Nu kan du tänka mig framför dig. Jag har ett nöjt och glatt leende från öra till öra. Det är tur att de finns där de finns, annars så skulle mitt huvud gå itu på mitten av lycka. Så underbart skönt att få sova, jag vet hur det är.

Vi bodde med en knarkare i huset i sju års tid. Vi i huset fick inte henne vräkt. Men när hon lyckats sätta fyr på sin lägenhet så fick hon flytta. Vi gick och la oss, och så vaknade jag upp på morgonen och kände att något var fel. Jag var ju utvilad. Insåg då att för första gången på alla dessa år fick vi sova.

Så njut och skäm bort dig. Låter dessutom härligt att bo i trädtopparna.

Själv så älskade jag att höra din röst. Men jag var så chockad när du ringde att jag blev på gränsen till helt paff. Men som sagt, du var upptakten till den dagen.

Du är så välkommen tillbaka. Du var saknad. /Vanessa

emiya
0

Åh, Simson, vad härligt! Underbar utsikt! Gläds så med dig! Och välkommen tillbaka!

Anne-Hedvig
0

Herlig med skog og naturlukt utenfor huset, og at du nå er kommet til et godt miljø hvor du får sove! La deg endelig sove SÅ MYE DU VIL uten å skjems for noen - antar at du har et meget stort søvnunderskudd å hente inn etter tiden med disse krog-galningar.

Klem på deg!