OT - Ja, må jag leva.
Ja, må jag att leva, ja, må jag leva…
Nu säger jag grattis till mig själv, för nu fyller jag hela 41 år. Min födelsedag känns lite snopen på något sätt. Min man jobbar hela dagen och kvällen, min bror har rest till fjällen, och då skulle jag fira med min mamma. Som åker till sjukhuset för at hon behöver nytt blod.
Plötsligt så har jag inget planerat. Vad göra? Imorgon/idag lyfter jag på telefonen och ringer till vänner och ser om någon vill träffa mig. Kan de inte lagar jag god mat här hemma och njuter av att jag lever och mår bra ändå :-).
Fast helgen som var, hade min bror överraskningslunch för mig, hos mamma. Och jag fick presenter. Fina som en iphone. Den finns inte ens att köpa i Sverige!
Jag som inte ens kunnat önska mig något. För det jag önskar mig är alldeles för dyrt för familjen att köpa, nämligen en proffsartad digital systemkamera. Har bollat saker i mitt huvud och insett att det jag verkligen ville ha är att mamma mår bra och att vi skulle ha en härlig dag tillsammans. Men det kommer vi få när hon mår bättre.
Så nu, ska jag fippla lite, och sedan sova. Och vakna av lugn och då har klockan passerat 07.00 på morgonen, då jag föddes. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

HURRA HURRA HURRA HURRAAAAA!!!!!! På sjuslaget åxå nästan!! Stort grattis vännenn å hoppas du får en fin dag!!
Hade gärna kommit å firat, men jag skall till friden idag å förbereda för gruset som kommer på onsdag!!
Men ett jättegrattis till dej!!
KRAM!
Grattis Vanessa
//medde
Jag vill gärna träffa dig, så jag kan och bjuda på en tårtbit, säg bara till när och var.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Hipp hipp hurraaaaaaa för Vanessa idag…… tur hon inte hör mig sjunga för då skulle hon nog gråta :o)
Hoppas du får en toppendag ändå, gå ut och köp dig något fint som du vill ha :o)

"Med en enkel tulipan uppå bemärkelsedan vi har den äran att gratulera!!!"

GRATTIS käraste vännen!!

En smörgåstårta till dig!!
Hoppas du gör dig själv en underbar dag!! Det är du värd!
Jag åkte in till Västermalmsgallerian och shoppade loss samt sminkade mig. Skulle ha ätit middag på min favoritkvarterskrog men den hade semesterstängt då så jag fikade bakelse istället. Lika bra det! Köpte fina vinglas och vin som jag senare på kvällen drack. Mysigt ensam går hur bra som helst.

Fast jag gillar nog Dajmtårtan mer…sockermonster som jag e…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Tack för alla fina gratulationer. Snacka om att jag tiggde till mig det, eller hur :-). I natt öppnade jag mitt första paket, som jag köpt till mig själv, fniss. Sedan idag så åkte min stackars snoriga man till centrum och köpte en väldigt fin present till mig. En digital skivspelare, så jag kan spela in mina vinylplattor och lägga ner dem på CD-skivor. Misstänker att det blir många på den spelaren. Jag, min man, min bror, min mamma och säkert kompisar också.
Som sagt, det är en bra dag ändå. Och jag njuter. Fast jag vill vila, men telefonen ringer hela tiden. Hmm, undrar varför. Visst ja, jag fyller ju år!
Kram på er alla. /Vanessa
Forsinkede gratulasjoner fra meg. Hurra for Vanessa!! (Beklager at ikke sett tråden før nå). Fint at dagen ble bra.

Jaa, Grattis i efterskott Vanessa! Tänk vi är nästan exakt lika gamla du och jag 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tack, trevligt. Ännu ett vårbarn. Ett trevligt stjärntecken också, eller hur? /Vanessa