Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etiketterrehabfritid
Läst 919 ggr
vanessa
0

Smärtrehab

Smärta är något många lider av. Sådant som bland annat vanliga läkare inte förstår allt. Men det finns även rehabilitering för de som lider av smärta.

Det är uppbyggt med kurser där man får färdigheter för att kunna hantera sin livssituation och öka ens förmåga. Den innehåller utredning, kartläggning, mål och rehabiliteringsprogram efter var och en. Efter det så blir det en aktiv rehabilitering. På plats och till hjälp får du: Läkare, sjukgymnast, arbetsterapeut, psykolog, kurator, rehabinstruktör, trädgårdsmästare. De har en hälsoträdgård där också!

Den här ligger i Frösundavik i Stockhom, vid Ulriksdals slott och park. Men det finns säkert sådan här rehab på andra ställen i Sverige. Här har de dagrehabilitering, men för dig som bor utanför Stockholm så har de helpension.

Är du intresserad måste du få en remiss från en läkare. Kontakta rehabiliteringen först, för mer material som du kan visa era läkare om det låter intressant.

Rehabstation

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

[SvenA]
0

Det stora problemet är att det är ett fåtal läkare som är villiga att skriva en remiss för man blir ofta ej förstådd av läkarkåren de har alt för mycket förutfattade meningar om vad smärta är.

vanessa
0

De har ju det, vilket är sorgligt. Överhuvudtaget måste man vara frisk för att orka slåss mot läkare och allt annat. Har haft tur att jag hamnade på ett väldigt bra sjukhus för min sjukdom direkt. /Vanessa

vanessa
0

Detta kan vara intressant för er här. Ligger säkert på olika ställen i landet. Tog bara den jag känner till. /Vanessa