Ryggmärgsbråvk
Hej alla!
Jag ska nu göra ett arbete om ryggmärgsbråck och undrar om det är någon som har detta och skulle vilja ge mej lite info?

Välkommen hit. Det låter konstigt, men jag hoppas att du får hjälp här. Fast jag vill ju självklart inte att någon ska ha ahft ryggmärgsbråck. Det låter inte bra alls. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

=) Förstår vad du menar =) Tack!

Ursäkta en okunnig själ…hamnar man inte i rullstol då?? Tänkte om kanske siten rullstol.iFokus också kunde vara ett tips…??
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#3 Har skrivit där oxå. Man behöver inte alltid hamna i rullstol. Tränar man flitigt från åldern man lär sej gå så kan vissa gå sen me =)

Det är ingen aktivitet på rullstolsliv, så jag tipsade henne om att komma hit och ställa samma fråga. Det kan man nog göra på många sajter. Fiska överallt är nog bra. Har du kollat med intresseföreningar och sådant? /Vanessa

Intresseföreningar?

Ursäkta att jag skickar runt henne… 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Oh tack så mkt!! :D

Allt finns på nätet :-) /Vanessa
Om man har ett funktionshinder är det viktigt att man går med i de olika intresseföreningarna för där träffar man personer med liknande problem och man kan få en massa olika bra tips av varandra hur man ska lösa olika saker för det ät ju så att man måste själv ha upplevelse av hur det är att leva med det specifika funktionshindret för att man ska kunna hjälpa varandra med olika saker

Sant, Sven. /Vanessa