Nyopererad !
Japp, idag vart man opererad !
Blöö .. Så insåg kanske så omgående att jag inte kommer ha så mkt att göra om dagarna ; ) Så får bli lite iFokus, men kommer hålla mig borta från en del sajter…
Så nu sitter man här hemma, åååh har sjuuuukt ont i benet :(
Vad gör ni för roligt ?

Nyopererad? För vad då?
Om jag gör något kul? Inte just nu för jag ska göra mig färdig. Ska åka till sjukhuset för min månadsdos medicin. Där är det jättetrevligt, men att piffa sig innan när jag hellre sitter här och knackar på datorn är trist. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Nja, skulle inte och kolla om de var minisken som gått åt skogen, då jag inte kunnat gå ordentligt med knät sen 2 månader tillbaka ( de åkte ur led i slutet av feb )
men de var inte minisken utan korsbandet :(.
Som var trasigt och inflamerat.. Så nu har dom tagit bort den skadade biten..
åh jag har oooooont..
uschi sjukhus , är ganska så trött på dom ..
Men de är väl roligt och knappa vid datorn ;)
Hoppas att allt går bra iallafall :)
Lycka till
kram

Aj aj aj!! Det gör ont, Ciiviic!! Det är skillnad på att vara hemma och vara frisk och kunna göra saker man vill men att vara hemma och bara ha ont och försöka överleva är inte speciellt roligt!!
Jag har just varit in och beställt dvd. Fortsättningen på den serie jag kollar. Vill avsluta kvällen med komedi så jag har glädje med mig när jag somnar.
Har varit ute i det vackra vädret och gått. Handlade så mycket att jag fick dubbelt så långa armar på vägen hem?!
Var på mormors graven på väg hem (genar över kyrkogården) och såg att vårblommorna kommer upp i år igen. Har en klasskompis i graven bredvid så jag kollar till honom också. Han ligger hos sina farföräldrar som var kompisar med mina morföräldrar.
Alla tre katterna och jag har varit ut på balkongen och kollat solen. Det var skönt! Måste dock boka innätning å det snaraste! 5 trappor upp utan nät med två ungdomar är inte bra för mina nerver!! =)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Hoppas att det ordnar sig med det onda knät!!
Håll dig borta från de otrevliga ställena på nätet så du hinner läka "inombords" också.
Många Kramar!!!
Julian har just nedlagt sitt första byte för i vår. Han har jagat en fjäril över min dator upp i fönstret bredvid och slagits med fjärilen så den dog…så åt han upp den…han är SÅ mallig!! 

Simson - hehe aaah så säger jag konstant om dagarna nu :)
Ååh mina värktabletter hjälper nada…
Men var hos sjukgymnasten idag.. Woohoo ! : )
Autsch, gravar är lite små läskiga, men jag kan tänka mig att dom blir glada att du går där :) ….
Inte roligt när ens nära går bort…..
Tur att dom finns kvar i kroppen.. dvs hjärtat hjärnan allt va de heter..
Läka inombords… Mja, då måste jag nog fly landet, och inte ha kontakt med någon förutom mina katter…
Så aah ;P
HAHA vad tuff din Julian är :O
Han har inte kurser ?
Min Sveis springer och gömmer sig när hon ser myror..
Kram

Okej, då förstår jag. Jobbigt med smärtan, men sedan blir det bättre misstänker jag.
Funderade själv på att gå till vår familjegrav idag för att plantera blommor, men hade ingen ork. Så det får bli en annan dag. Då ska våren komma dit också. /Vanessa

Jo smärtan är super jobbig.. : (
aaah har 70-80 % chans att kunna använda mitt ben som vanligt sen : ) .. så hoppas på de bästa….
Kommer fler tillfällen till att gå ditt :)
Hoppas din dag var bra iallafall :)

Ciiviic: Då hoppas vi på de procenten för dig så du får ett bra ben här efteråt!! Kram på dig!!
---
Jag tycker gravar och kyrkogårdar är trivsamma. Främst för att det alltid råder lugn och ro där samt att folk uppför sig bra. Det är också alltid så vackert. Speciellt alla helgons dag.
När jag studerade på gymnasiet gick jag förbi kyrkogården på väg hem. Oftast stannade jag till en stund.
Många gånger har jag tagit sparken på vintrarna och åkt dit och suttit en stund och diskuterat med mig själv om sådant som varit svårt. Även kvällstid. DET kan jag tänka mig att det uppfattas som underligt… 
Min mor är "nybegravd" och hennes grav har vi redan överplanterat. Nu skämtar vi om att plantera ännu mer och ansöka om att få sätta dit ännu en planteringskruka. Numera säger vi att vi åker ut på kolonilotten.
DET kanske känns som att häda men både mor, syster och jag är på den våglängden så det är ok då.
Varför skulle det vara att häda?? :o)) låter ju mycket trevligare än att säga att man åker till mammas grav :O))

Vi tycker inte det men det finns mycket tyck och tänk kring kyrkogårdar och gravar…

Håller med er om att gravplatser är ganska så "härliga" …
Men endå så fasar jag till den dagen jag måste sitta där på en gravplats oh prata… : ( ….
Uschi.. Men måste endå vara skönt att ha en plats man kan gå till när allt känns jobbigt och prata ur sig..

igår så var jag hos nån satans kille som jag lyckats bli olyckligt kär i, vi bastade och hade det jättemysigt. men jag är ganska säker på att min "kärhet" är obesvarad. så nu har jag bestämt mej för att inte ha kontakt med honom mer så nu sitter jag och är sur :P men jag o pappa köpte goda ostar och kexs idag, och så har jag ostbågar och mörk choklad. så jag ska nog ha en bra helg ändå jag! ^^
hoppas benet blir bättre ciiviic :) låter inte roligt alls det där.
själv är mitt enda fysiska problem just nu att jag varit förkyld med hosta i några veckor. är väldigt trött på det nu!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#12 - Tråkigt att den inte är besvarad…..
Men mysigt med pappsen :)
Ja klart de blir bättre ;)….
Kollade på benet under bandaget idag..
ååh tusan va de blött igenom..
Iofs kanske man ska kolla upp de ???
Eller ska de vara så ??
Ushci hoppas du blir bättre :)

Ring dem och fråga om det är normalt med en massa blod. /Vanessa

#14 - Mja gjorde de, ååh dom ville att jag skulle komma in så dom fick kolla… Men neeej tack.. NO more hospital for me
Men de ska ju bara titta :o)

Neeej … Dom ska kankse sy om.. ;P
Hahaha nä möjligen tejpa/limma lite :o))

Oroa dig inte, de syr inte sår som är äldre som det lär vara. De blir nog tejp och sådant. Om du inte gör de så kan det bli infekterat och då kommer du att få ägna en massa tid där. Bättre att vara för klok ibland. /Vanessa

#18 - Mmm kanske…
#19 - Mja… Litar inte fullständigt på vården alltså..
Är bara så trött på läkare… Men ska ringa på måndag och boka en tid… Hos min ÄLSKADE husläkare.. Eller så får jag se vad sjukgymnasten säger när jag ska ditt :)

# 0 Krya på dig! Hoppas att du mår bättre snart och slipper ha så ont!

#21 - tack : ) de känns redan bättre i knät : )
Åååh stygnen ser makalöst fina ut ; )

Skänt att knäet börjar repa sig. Som sagt, det tar lite tid innan man mår bra. Usch, kom att tänka på smärtan som de som plastikopererar sig måste känna när de dragit i all hud och så. Förstår inte varför jag tänkte på det. Måste väl vara något program som jag sett och tänker på. Sköt om dig. /Vanessa

Vad roligt att det går åt rätt håll med ditt knä!! Kul att läkaren var broderikunnig som min mor brukade säga om sin läkare… =)

#23 - haha , jo nu börja jag oxå tänka på de.. Uschi !
#24 - japp känns toppen ;)
Va på gåskola idag. haha.. kändes lite lustigt :P

#22 o 25 Skönt att det är bättre! Lycka till på gåskolan, jag har själv gått där för några år sen!
Skönt att det löste sig med ditt knä :O)

#26 - jo men känns ganska så lustigt att gå där..
men men, har iallafall en taktik på att gå nu ,
så nu slipper jag kryckorna över allt
#27 - : )