Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettersjukdomtrauma
Läst 1761 ggr
Thara
0

Mr, neuropsyk....

I morgon, ännu en ny magnetkamera på hjärnan *höhö* om jag har ngn kvar.

Ska även till min neuropsykolog som försöker bevisa för läkarna om att jag har neurologiska nedsättningar vilket dom som sagt inte riktigt förstått…..

Haft det lite körigt i några veckor nu med känselnedsättnming *ja förvisso sen i januari* i ansiktet, på höger sida…. häromdagen så slutade benet att fungera så jag nästan släpade fram det och vacklade höger *haha* nä jag är inte full…. hade jag kust att säga till dom som stirrade….. kroppen säger ifrån lite grann när det ägller arbetet…. men så länge jag har kul så får det la duga eller nått….

Nu ska jag snart natta monster, så jag kan kolla på House *fniss* han har ju satt sig i klistret rejält…. måste man ju se fortsättningen på….

Hoppas ni får en bra kväll….

kram….

vanessa
0

Håller tummarna, för att de hittar en hjärna :-) och för att de hittar vad som är fel med dig. Jag skulle bli så fruktansvärt trött på alla saker du råkar ut för. Men inte veta vad.  Håller även tummarna för att psykologen lyckas få läkarna på din sida. Tror de att du tappar känseln av inbillning? Fattar inte.

Nåja, håller tummarna. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Thara
0

*hihi* jag tror att dom hittade en hjärna.

Men jag blev lite fundersam där ett tag när det helt plötsligt stod 3 stycken där och kollade mina bilder, när jag låg där så kliade sig överläkaren i huvudet och såg fundersam ut, tänk om jag hade kunnat få veta vad dom sa bara…..

Jag pratade med Neuropsykologen innan MR och hon höll med mig om att jag definitivt inte är hypokondriker och att hon om hon kunnat sätta diagnos hade blivit MS eftersom mina symptom, ja många av dom iaf tyder på just edetta…

Ja tänk om man kunde tappa känseln av inbillning *ha ha* ringa itll jobbet en dag och säga att man tappat känseln för att man inbillat sig att man skulle göra det *fniss*

Hoppas iaf att dom hittade någonting, ja förutom hjärnan då *S* och jag skulle väl vilja göra en ny LP men neurokirurgen vill inte riktigt att dom gör det eftersom jag har en missbildning i nacken uppenbarligen…. hmmm…

Men det är bara att le och se glad ut som vanligt…..

Hoppas du får en fin fin helg…. utan massa konstigheter… och att solen lyser hela helgen såklart.

//F

vanessa
0

Du tror inte att läkaren kliade sig för att du inte hade en hjärna? Skämt å sido. Det låter bra att de funderar på det hela. För jag tycker också att det låter som MS. Det kommer nog ta någon vecka innan du får resultat.

Du kan skippa LP dels för nacken, men också för att det går att se på flera sätt om man har MS. Varav du verkar pricka in de sätten, med känsel med mera.  Håller åter tummarna för dig.  /Vanessa

Simson
0

Håller också tummarna för dig! Hypokondriker är väl det man kan säga att du inte är!! Även om man verkligen kan känna så med alla läkare…

Kram på dig!

Jag var också på Magnetröntgen en gång och det var den värsta "behandling" jag varit med på…dvs personalen behandlade mig som skit! Jag hamnade i chock efteråt. Hoppas de var snällare mot dig!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Thara
0

Vanessa. Tyvärr så har inte läkarna hållt med mig ang. MS men jag hoppas att det till slut syns någonstans ja som neuropsykologen sa att hon kan ju inte sätta diagnosen men hon håller ju med mig….

Det skulle vara skönt med diagnos oavsett Ms eller någonting annat….

Simson, ja sen finns ju alltid läkare som gör en till hypokondriker nästan… fastän dom inte säger rätt ut att dom tror man är det…

Usch då, jag har faktiskt haft helt okej syrror…. en del bättre = mer stesolid… en del lite sämre = mindre stesolid *Skrattar*

Kram på er….

vanessa
0

Jag vet. Hade magproblem, blev kallad inbillningssjuk, fick gå på dieter, alltid konstaterades det att jag hade för mycket vita blodkroppar, men det var inget fel hos mig. Tyckte de. Några år senare rann det blod ur mig som hallonsaft. Då visade det sig att jag hade morbius crohns. Kände nästan för att springa tillbaka till den läkaren som kallade mig hypokondriker. Men isåg att det ligger i det förflutna och inget att gräva ner sig i :-). /Vanessa

Thara
0

Gokväll…

Hypokondriker eller ej… vilket jag inte är.

Ska till läkaren den 8 maj, relativt snabbt iaf.. fick läkartiden 1 vecka efter mr men allt som allt 3 veckor. Hoppas hoppas nu att det ger någonting.

I morgon ska jag till optikern, har ju haft *plötsligt* en latent inåtskelning men syrran sa  förra helgen att mitt öga skelade utåt… hmmm det var ngt nytt… så då var det lika bra att beställa tid till optikern igen… kan jag ju lika gärna se om mitt vänster öga blivit ännu mer närsynt och mitt högra öga fortfarande är långsynt *S* läste någonstans att det kallas monovision men det enda jag får fram ang. det är att mn kan opereras till att få det… *sjukt * men sant… någon som vet kanske? Fniss….

hur mår ni alla? Hoppas ni får en superfin helg… :)

kram

vanessa
0

Hej, får hålla tummarna för dig 8 maj. Annars så mår jag ovanligt bra, och det är skönt. Denna helg ska jag bland annat planetera på balkongen och kanske kidnappa min mamma till Plantagen och Ikea. Vi får se.

Kram på dig. /Vanessa