Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettallmänt
Läst 1017 ggr
Asa-N
0

OT: Födsel

Nu kan jag berätta att Vimsan är igång och föder. Ställde just ner en skål med cocos, som hon genast kom till och när jag tittade i boet då så såg jag en. Det var ingen där för ca 30 minuter sedan :o))

Håll tummarna för att allt går bra nu.

Starfall
0

Håller tummarna riktigt hårt och önskar lycka till :)

Simson
0

Spännande!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Wassago
0

Håller tummen jag med!!! Grattis!!

Asa-N
0

Ja det svåraste är att hålla sig borta från buren *S* men det blir ingen glutt förrän i morgon bitti då jag säkert vet att hon är färdig. Det kan ta mellan 4 och 6 timmar födseln, beroende på hur många det är. Just under födseln vill man inte störa, det kan ta en ände med förskräckelse :o/

Simson
0

Är de lättstressade??

Asa-N
0

Första dygnen bör man inte störa för mycket utan låta mamma komma in i rollen. Nu är mina hamstrar väldigt trygga och lugna så det är inget större problem för mig att titta. Så i morgon ska jag ta kort. Det piper som sjutton under henne i alla fall :o)

Simson
0

Det är mao mer än en bebis! Glad Grattis!!

Asa-N
0

Ja det är fler än en Skrattande och jag är jäkligt nyfiken på HUR många fler….. *S*

vanessa
0

Spännande. Skulle sätta in en webbkamera, för jag är ju så ruskigt nyfiken av mig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Asa-N
0

Hahaha vem är inte nyfiken?? *S* jag håller på att krevera här, men vet ju att jag får lov att behärska mig till ikväll *S*

Asa-N
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Å här kommer första bilden på dem :o)) Det ser ut som om jag har värsta turen och att alla är normalfärgade, helt enligt önskemålen :o))

Simson
0

Vilken hög av bebbar!!! Vad händer först? Päls, ögon…

Asa-N
0

Pälsen börjar redan komma så sakteliga så om 3-4 dagar kan jag säga säkert om alla är nf :o) ögonen kommer först runt 14-15 dagars ålder men innan ögonen kommer far de runt i buren kutandes på alla 4 tassarna utan att se något *S* ser väldigt skoj ut.

Asa-N
0

Har ju lovat att uppdater er här inne på kullen. De är nu 5 dagar och jag tror det är 4 hanar och 3 honor. Det är en som är lite ljusare i färgen som jag ännu ej identifierat, men de andra 6 är i alla fall nf som mamma Vimsan, sedan får vi se hur många som blir satin också :o)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=37557faa-3994-4c2a-9889-1ccfbe9ee289&Filename=E-kullen2 dag 5.JPG)

vanessa
0

De börjar se ut som de djur de är :-). Härligt. Det går verkligen fort för dem att få formen och utseendet. Sött. /Vanessa

Asa-N
0

Nu är de 11 dagar och igår vart det, som vanligt, en del könsbyten Räcka ut tungan det är 5 pojkar och 2 flickor, så en hane blir kvar här, det är den mörkaste till vänster på bilden :o) Han kommer att få namnet Alladins Ego Boy :o)

emiya
0

Nämen -oh, så söta!

Asa-N
0

Ja nu är de riktigt söta. Igår när jag tittade ner i buren så fick jag rusa efter kameran, där hittade jag nämligen den lilla gula killen mitt i mammas matskål *hahaha* den står alltså ca 40 cm bort från boet!!!

Nåväl mamma Vimsan bar tillbaka honom men han måste ha skvallrat för en stund senare var det 2 st normalfärgade bebbar där *S*

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=5ea94537-12c2-40de-a759-4f74a607baa4&Filename=E-kullen Gult matvrak 11 dagar.JPG)

vanessa
0

Mamman lär ha blivit mätt av att sköta om honom efter den utflykten :-). /Vanessa

Asa-N
0

Hahaha ja hon hade fullt sjå igår kväll, det tar mamma hamster något dygn att fatta att bebbarna tar sig ut för egen maskin *S* men det ser onekligen roligt medan hon bär en bebis tillbaka till boet så smiter en eller ett par andra iväg *hahaha* så det blir kasande fram och tillbaka ett otal gånger för henne *S*

Ikväll blir det stora matskålen så det räcker åt alla :o)

Simson
0

Busungar!! =)

I min hjärna ser jag denna mamma springandes efter ungarna en efter en och hela tiden en ny som springer tillbaka. *fniss*

Asa-N
0

#21 din hjärna ser precis som det var *hahaha*

Simson
0

#22 Ahhh!! Äntligen ett tecken på att jag HAR en hjärna då?!! *asg*

Asa-N
0

#23 jajjemen du är bara att gratulera Räcka ut tungan

Simson
0

Mamman måste vara slut efter allt springande?! =)

Asa-N
0

Hahaha ja hon envisas även idag men är klart underlägsen mot dessa 7 matvrak *S*

Anne-Hedvig
0

En tapper liten mor!

Asa-N
0

Måste bara visa min lilla Ego-Boy, tog en bild på honom idag. Han är så otroligt fin mörk normalfärgad.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=b83b8755-d13a-402c-98a7-3f9033bde3b0&Filename=Ego-Boy dag 18.JPG)

Anne-Hedvig
0

Er han satin, eller bare blank i pelsen (blitzen som gjør det sånn?)

Asa-N
0

Han verkar vara satin… Jag hade hoppats att han inte skulle vara det :o) men det är han och är lika älskad för det :o) Det innebär bara att jag måste få tag i en fin "fru" åt honom som inte är satin :o)