God helg 3-4 maj
God morgon. Det verkar bli en fin härlig dag idag, solen skiner och värmen börjar att komma lite smått. Men ack så trött, tösen hade en kompis som sov här i natt, det fnittrades ända in på småtimmarna, för att sedan väck mig igen kl 06,45. Underbart:-) Men huvudsaken dom har kul. Mickey och jag får väl vila senare under dagen.
Hoppas ni alla får en fin dag. Må bäst
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Hahaha ja men då vet du att du lever :o)) det är precis som det ska vara :o)

Stackars dig, Medde. Men nästa gång är hon kanske hos sin kompis och då får du frihet att göra vad du vill en kväll :-).
Jag ska åka till Bergianska Trädgården och Plantagen med mamma. Träffa min bror där. shoppa och njuta av solen musstänker jag. Ha en bra dag allihopa. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#0 - hehe visst är det roligt :) men som du säger, så länge dom har roligt :) …. Hoppas din helg blir bra för övrigt ;)
#2 - ha det så trevligt.. : ), hoppas du hittar något fint :)
Jeg får besøk av en hamster-bekjent fra Norsk Hamsterforening i kveld. Hun skal hente et lite transportbur som jeg gir bort, da jeg har to større slike. Blir hyggelig med litt hamsterprat, og gøy å se henne - vi har til nå bare kommunisert på hamstersiden.
#4 Åh det låter trevligt :o) Hoppas ni får en trevlig stund.

Medde: Vad roligt att dotra har haft en kompis som sovit över! Gör gott i mitt hjärta att höra!
Vanessa: Berätta vad du/ni köpte på Plantagen…lite idéer häråt vore bra. =)
Anne-Hedvig: Det är aldrig så roligt som att ha vänner med samma intressen hemma på besök. Jag hade två norrbaggar här igår som hjälper mig med min dator. Jag köpte en trådlös liiiten mus som jag idag försökte installera. Funkade inte. Funkade inte.Funkade inte. Tills jag öppnade instruktionsboken och såg att det fanns en liiiten knapp även på usb-mojjen som jag också skulle trycka på!!!
Nu funkar allt!!
Ciiviic: HUR går det för dig??? Jag är orolig!! Fast egentligen inte…du verkar vara av hårt virke och en person som inte ger sig i första taget och som alltid kommer upp på fötter. Jag försöker förmå mig att gå in och läsa om din kompis idag igen. Blir så illa berörd igår så jag fick till slut läsförbud. Tänkte fråga lite snällt om du mår bra här inne först. Tänker på er!!!!!! Kram och nosgos! 
Alla: Skrev ett urlångt inlägg i denna tråd igår. När jag tröck på publicera fick jag felmeddelande och tröck på återpilen då brukar man få tillbaka skriven text och kan försöka publicera igen. Denna gång kom ingen text tillbaka. Bara en tom sida. Då blev jag också tom och struntade i er igår.
Nu tar jag och kopierar alla text innan publicering så har jag förhoppningsvis allt i minne om det nu bråkar med mig igen.
Vi har kojdag idag. Mysdag betyder det. Värktabletter och kramplösare tages i bra tid på dagen för att få en bra krämpfridag. Leka med katterna och jaga dem runt lägenheten samt sitta påbalkongen och mysa. Även en massa virkande hoppas jag på att få sitta med. En tupplur och en dvd kanske också?? Mumma!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Nästa gång du får felmeddelandet, högerklicka och välj BAKÅT så kommer du tillbaka o kan trycka igen :o)

Hade en riktigt bra dag i går. Åkte som sagt med mamma och min bror till Bergianska trädgården och sedan Plantagen där. Vi gick runt och spanade in alla vackra blommor och träd. Gick vid japanska dammar som är gjorda för avkoppling med mera. Sedan fikade vi. Åt en paj som hette "Himmelsk paj" som var gjord av hallon och rabarber. Den var banne mig himmelsk.
Vi handlade, och det jag handlade, Simson, var inte speciellt inspirerande för alla. På min balkong finns det några ledord. Klätterväxter, hängväxter och sedan glada färger. Så jag köpte lite klätter- och hängväxter. Hade valt en blodlönn, älskar den färgen. Betalade och stoppade i kassen. Stack mig och insåg att den var full med taggar. Lämnade tillbaka den. Inte bra med taggar och katter.
På kvällen kom en vän hem till oss, och jag bjöd på mat, hon bjöd på sig själv och en musik-DVD som betyder en massa för mig. Det blev många härliga timmar. Så det var en bra dag. Vi får se hur dagen blir idag. /Vanessa

simson - ja vad ska jag säga, tycker själv att det är ett under att jag står på bena…
Men skriver update i en annan tråd så jag inte förstör denna : )
vanessa - Underbart du : )

Jag har haft en härlig helg. Lördagen hade vi "musträff" och babblade mus och andra djur till sena kvällen. Idag har jag småpysslat hemma, låtit bli att göra allt jag tänkte, men ändå fått lite nytta gjord. Sen cyklade jag med min Vidar (alaskan husky) till havet med mamma och en systerson. Vi hoppade runt på stenar en timme. Lite häftigt, för vattnet var så lågt att vi kunde gå ut på en liten ö. Vi gick där ingen gått förut, om det inte varit så här lågt vatten förr då…
Sen har jag ätit god middag och letat upp alla roliga sällskapsspel jag har. Imorrn ska vår medborgarförening ha en spelkväll i lokalen. Hoppas det kommer några barnfamiljer och roar sig med oss!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Denna dag var rätt bra också. På minussidan låg deklarationen, men den blev jag klar med på ett par minuter. Tack och lov för internet. Ringde mamma och frågade om hon gjort sin. Vilket hon inte gjort och bröjade nästan hyperventilera. Gick hem till henne och - Deklarerade. Två minuter senare var vi färdiga.
Hon och jag njöt av dagen, solen på hennes altan. Vi pratade och skrattade en massa. Det gör vi alltid. Läste texter som jag hittat som jag skrivit. De älskade hon.
Gick hem igen, promenerade med min avatarkatt Findus. Planeterade det som inköptes under gårdagen. Åt och badade med mannen. Alltså en bra dag igen. Så skönt. /Vanessa