god middag 20 maj
god middag. denna dag har börjat helt fel…
jag har lyckats ställa om tiden på väckarklockan en timme så jag klev ur sängen en hel timme för tidigt. Som tur är jobbar jag hemma idag så jag stod inte vid tåget och undrade varför det bara var jag som skulle iväg *S* (jag åker med första tåget på morgonen och är ALDRIG ensam på station) Nu upptäckte jag det när jag väl startat upp datorn och loggat in i alla system.
Dessutom har jag fått klart mitt skjul för trädgårdsredskap så nu kan vi röja i garaget + att vi får klart även första gaveln i år. Som en ren bonus eftersom vi sagt att vi tar bara en sida per säsong.

Jag försöker göra så lite som möjligt, och ändå få liet gjort. Hade en svår vecka förra veckan, jobbade 4 dagar i rad. Trött och ont i handlederna, tog mer citodon än jag brukar.
Är ledig sö, må ti, och jobbar onsdag. På torsdag drar jag till leksand för medeltidsmarknad till söndag. Måste inte göra mer än att ta hand om alla djur ordentligt, packa allt jag ska ha och för min näsas skull (är allergisk) måste jag sanera golven från lite hundhår. Misstänker att jag är på gång att bli förkyld, och det bådar inte gott inför resterande veckas tältande.
Blir jag febrig sjukanmäler jag mig imorrn! Då hinner jag ta det lugnt en dag till!
Har precis varit på en härlig skogspromenad med 3 av hundarna och mamma. Vi tog en snabblunch av äggmackor på en sten vid havet medan hundarna larvade runt och tuggade på pinnar. Såg sjöfågel med ungar, hörde lommen ropa och såg tom sälar! (tyvärr höll de sig kring fiskarnas nät, så de blir inte populära). Fick energi som 17 av naturen, och orkar ta mig i kragen och packa och städa golven nu. Jobbar faktiskt lite när jag sitter här oxå. Gör ett vattenbyte åt karparna. Tanken står bredvid datorn, och nyss har jag slangat ur 300 liter, ny fyller jag på igen! OJ vad skönt det är att kunna göra alla akvarier med slang, istället för att bära hinkar som förr i världen.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Fönsterputsning har gällt idag. På eftermiddagen avslutning med cirkelledare.
Brände vid potatisen som jag skulle ha till middagen i kväll……grrrr!
I morgon är det stavgångspromenad som gäller och på kvällen ett föredrag om aloe vera.
Hoppas att du håller dig frisk, Vattnadal! Eller bara lite lagom så att du får en lugn dag till……?