Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikett: allmänt
Läst 1093 ggr
spoken123
0

om psoariasis och Aloe vera

hej, har inte ni som har detta provat Aloe vera, prova gärna det. Kära hälsningar från en som provat

Asa-N
0

Jag har provat och det funkar inte.

Simson
0

Jag har precis köpt och skall starta. Är det någon som märkt någon typ av positiv/negativ/ingen reaktion på Aloe Veran???

Har prova tre Noni-juice som jag verkligen trodde på men ingen reaktion alls. Inte heller på Detoxen som jag också trodde på. Eller är jag bara en gammal seg surkärring??? Skrattande

"Sega gubbar" är ju söta och kan vara goda men sega käringar… *ASG*

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Asa-N
0

Ingen reaktion alls märkte jag. Det enda Aloe-mojs som funkar är gelen mot myggbett….

Ciiviic
0

Jag dricker AloeVera, åh jag har märkt stor skillnad, de det som sagt inge läkemedel men de hjälper en att få i sig dom saker man behöver, samt tar bort onödigt skit i magen.

Visa märker inte . åh andra märker fort, medans andra tar det längre tid för..

Så jag tycker man ska ge de en chans : )

Simson
0

#4 Hej igen!! Glad

Ja hoppet är det sista som överger en…får hoppas detta tränger igenom min skit… Flört …jag är en mycket långsam person/kropp…men jag återkommer om rapporter…får hoppas på dig!

Ciiviic
0

#5 - Heej ;)

Jaa, men räkna med att de kanske kan ta ett tag innan du märker någon skillnad, som sagt de där kan variera :)

Lynxx
0

För mig har det gjort skillnad - mina nagelband har inga torrsprickor & fnas - har inte behövt ta till ngt att smörja in händer med denna vinter. Glad

Simson
0

#7 DET skulle jag behöva tipsa syster om! Hon som är "beroende" av handcreme!

(Jag bor i lynxx landskap. Onyttigt vetande…)

Simson
0

Jag åt Ginkgo Biloba ett år för att få bort min tinnitus…trodde jag. Den försvann inte men blodcirkulationen blev mycket bättre och som följd hade jag varma händer och fötter den vintern. Skööönt! "Biverkningar" kan ibland vara "bra"… Flört

vanessa
0

Fniss, kul med bra biverkningar. Själv använder jag inte Aloe Vera, annat än när jag hade plantor hemma. För indianer använde det för brännskador, och då jag är en klantig person som bränner mig då och då, så tog jag det. Men mest imponerande var det när jag lagade mat och råkade spilla vaaaarm olja på min ena arm. Tog ett blad och mjölkade ut mjölken och smetade på skadan efter oljan. Fick inte ens en blåsa. Däremot så finns skadan kvar på min arm som inte blir solbränd som resten av mig. Men det gör inte mig något, för jag är inte en solmänniska. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

emiya
0

Har varit ute på kurser och inte hunnit kika in här på ett tag. Såg tråden först nu.

Jag har använt aloe vera-produkter i drygt ett år. De har hjälpt mig mycket med min torra och sköra hud, har nästan blivit helt av med alla kliande eksem och huden är mycket mjukare och spänstigare.

Har också druckit drycken lika länge och känner ett enormt välbefinnande. Magen som förut kunde "spöka", med magkatarr och halsbränna är nu lugn och fin och sköter sig varje dag.

Tandkrämen håller inflammationerna i tandköttet i schack och förhoppningsvis fördröjer det tandlossningen.

#2 Ha tålamod, Simson! För mig tog det nästan ett halvår innan jag märkte skillnaden! Kroppen behöver också tid att rensa ut sig, det har ju tagit tid att "skita ner" den! Hoppas allt går bra! Återkom gärna med rapporter! Har du frågor och undringar, PM:a mig gärna!

#4 Härligt att du mår bra av aloe veran! Visst är det värt en chans!

Simson
0

Nu har jag druckit Aloe Vera en vecka och jag tror mig märka något? Fiiiser gör jag inte men pruttar. Prutt prutt prutt! Som en gammal Saab! Det är nytt. Undrar om det är av AE?? Skrattande

vanessa
0

Fniss, hoppas att det inte är bestående :-). /Vanessa

Lynxx
0

Ta ngr baljor till Simson - så kanske de blir V8-ljud i stället för SAAB Flört

Det tar månader innan de gör verkan fullt ut i kroppens alla delar - så ha inte för bråttom bara med att se effekten.

emiya
0

# 12 Pruttet kommer sig nog av Aloe Veran. Det är bra att magen reagerar. Då har den nog påbörjat en utrensning! Det går över efter ett tag.

Håller med Lynxx, det kan ta lång tid innan man märker den fulla effekten och du kommer att uppleva ett välbehag i kroppen! Så håll ut och fortsätt dricka!

Blir det för besvärligt kan du minska dosen lite ett tag och sen öka igen.

Simson
0

Det är bara lustigt =) Det luktar inget så det gör inget tycker jag. Får se hur jag håller med på det under morgondagens begravning…det får vi se/höra då… =)

vanessa
0

Må du inte göra dig allt för hörd där. Får tänka på dig under morgondagen. /Vanessa

emiya
0

# 16 Håller tummarna för att det är ljudlöst….Glad…. och luktfritt!

Simson
0

Begravningen var vacker men sorglig men jag höll tyst bakifrån i alla fall! =)

vanessa
0

Skönt. Vire trist om alla skulle fundera mer på ljuden och lukten under en sådan dag. /Vanessa

emiya
0

# 19 Hur mår du nu, Simson? Har pruttarna lugnat sig?

Simson
0

#21 Nej jag pruttar vidare… Skrattande