Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettgod-morgon
Läst 683 ggr
medde
0

Helg 24/25 maj -08

God morgon på er alla! I dag är det en helt underbar dag i väder, solen skiner och lagom varmt ute.  Men min mamma ligger kvar på sjukhus vilket gör mig inte så glad. Men det är att bita igen bara.

I dag ska tösen och jag njuta tillsammnas, vi ska ha en dag bara för oss. Vilket ska bli kul. Inte så mycket data för mig menas det då , och hon ska inte vara ute så mycket med kompisar. Utan att det ska vara vi så gott som hela dagen. Sen blir det mys till kvällen framför Tv med massa med godsaker. Detta ser jag fram imot. Våran mysdag.

Ha en underbara ni med. Hoppas vi ses här inne i alla fall en stund senare under dagen, för jag smiter nog in i alla fall en stund. Tror jag rätt så blir det nog möte med en kompis för dotter ett tag i alla fall. För vem vill vara med mamma hela dagen!.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Asa-N
0

Glöm inte att jag kommer o fikar i eftermiddag :O))

Malin har åkt iväg på sin spelhelg med orkestern, hon gick hemifrån 8.30 med väska och saxofon, de är nu på bussen mot Gålö enligt informationen som var på lappen från orkestern.

Nu närmast väntar jag på att min kollega ska komma, jag har fått hennes marmorbord till vardagsrummet så jag är sååå glad, det är något jag önskat mig i många år.

medde
0

Hur kan jag glömma det åsa??

vanessa
0

Som sagt, det är en fin dag. Mamma vill att vi åker p en konstutställning. Så om orken finns så blir det så. Det är en vän till oss som ställer ut bland annat.

Måste berätta en sak, får se om jag kan göra det lite enkelt i en väldigt krånglig berättelse.

För två veckor sedan så brann några hus ner efter att en person satt eld på dem. Det huset som allt startade i blev knappt något kvar av. Men han som tände eld på huset hade tagit hemmets katt och kört iväg honom en bit för att inte brinna inne. Nu går en dam runt där jag bor och försöker hitta sin sons katt. Många har sett honom, men han vill inte fångas. Idag ringde hon och jag ska försöka låna en kattfälla till kissen. Tycker så synd om familjen. Får se  om jag fattat det hela rätt. Killen som tände eld var barnbarn till hon som går runt och letar. Hennes son och fru är i Spanien.  Barnbarnet sitter nu i häkte.

Det är inget, jag menar inget kvar efter branden. Det enda hon hittat när hon rotat runt är några bestick. Därför är det extra viktigt för dem att katten räddas, han är allt de har var. Så snart ska jag ringa katthemmet och kolla om det finns en fälla ledig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Asa-N
0

Min jobbarkompis bor på samma gata där det hände….

vanessa
0

Okej, då har hon sett hur tragiskt det såg ut. Nu rivs det. /Vanessa

vanessa
0

Så här ser det ut. /Vanessa

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=4be5a1bb-e366-48e5-9568-eea446ea2135&Filename=Brandhus 2008-05-15 00-53-16.JPG)

medde
0

Men jösses! Blir alldeles tom då jag ser detta.

Asa-N
0

Usch…… hela hemmet åt helskotta…. :o/

vanessa
0

Verkligen, det är hemskt. Tycker så synd om alla drabbade familjer. Sedan speciellt som det gjordes med mening. Helt sjukt. Han som tände eld fick själv brännskador, hemsk som jag är så säger jag att det var rätt åt honom.

Jag och min man åker förbi det området jämt och ständigt. Och vi har alltid sagt att vi aldrig skulle vilja bo där för att det är så tätt mellan husen. Något som brandkåren också märkte och sa att de som byggt området inte tänkt på att de ska kunna ta sig fram. Därför brann det mer än det hade behövts göra om det funnits bra vägar och tryck i vattenposterna. Så vi hade rätt i att vi inte ville flytta dit även om vi fått pengar för det. /Vanessa

vanessa
0

Idag var jag i centrum med mamma, och vi hade en trevlig stund där. Hon hade satt in pengar på mitt konto för att hon fått tillbaka på skatten. Blev chockad och glad. Köpte ett par gardiner. Har hängt upp en av dem, den andra blir nog uppsatt i morgon.

Älskar henne så mycket, att jag njuter av varenda sekund med henne. Funderar på morsdags present. Vet inte om jag ska ge henne saker jag skrivit redan nu eller vänta till hennes födelsedag. Vet att hon skulle uppskatta det. Vi får se.

Ta hand om er. /Vanessa

Asa-N
0

#9 tydligen var det dessutom brist på vattenposter i krokarna så de fick åka flera gator bort för att hitta vattenposter!!!

Simson
0

Vilken fruktansvärd händelse med branden och att det var barnbarnet som tuttade på!! Att de inte ens hade vattenposter eller vägar är skandal. Håller med du Vanessa…nu skulle de inte ens på betala mig för att flytta dit. Priserna måste rasa massor iom detta.

Hoppas ni gör roliga saker för era mammor i morgon!!
Ha en bra dag alla som är mammor.

Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vanessa
0

JAg tror alltså att det var barnbarnet som tuttade på, men kan lika gärna ha missuppfattat det. Så ta det inte som sanning till hundra procent.

Jag har fixat en fin present till mamma. Fick den från Astronomi här.

Medde skrev där: 
Vill du följa med Nasa till månen igen? Nu har du chansen att få med ditt namn med till månen. Deadline för detta är den 27 juni 2008!!!

Gå in på denna länk och läs vidara om detta, där får du den informationen du behöver. Jättekul med mail från Nasa:-)

Länk Länken öppnas i nytt fönster

Så mamma och hela min familj är på väg till månen. Man får också ett certifikat som jag skrev ut och laminerade. En annorlunga morsdagspresent :-). /Vanessa

medde
0

#13 Kul sak du gjorde Vanessa. Även glad att jag gjorde lite nytta. Men idéen var ju helt super av dig.  Krama din mamma från oss här hemma!

Hoppas fler går in och skriver sitt namn.

vanessa
0

Hon har ju en stjärna, och har alltid sagt åt mig att gå förbi trätopparna. Månen är klart högre eller hur :-). /Vanessa

medde
0

Bra sagt, och du är verkligen värd det min vän! Känns så fint att säga min vän till dig. =Stolt medde