God morgon 29/5
God morgon mina kära vänner! Sitter på verandan ute på friden, hemma med nästan hela min lilla familj, e bara ormarna som inte har kommit hem än, men resten är här. Fästmön som fortfarande sussar inne i vår t lilla sovrum, Ronja (hunden) snusar på soffan här bredvid mej och Jäsper (gojan) gör morgon putsningen på min axel, sjäv sitter jag och tittar ut över trädgården och lyssnar på fågelsången och dricker min första mugg kaffe. Livet är minst sagt underbart! 
Inom två veckor skall den försenade elen vara på plats och ormarna hemme! Det stora flyttlasset har gått, bara städningen kvar samt försäljning av lägenheten som är kvar.
Väl mött//I
Åh vad härligt att läsa :o) Kan nästan se dig framför mig där med gojjan på axeln :o)

#2 Åhhh en blåpannad amazon
har haft en sådan, Jacob, som numera bor i utanför Tingsryd :o) jag hade helt enkelt för lite tid för honom :o( men jag får rapporter från honom då och då och han har det kalasbra där han bor nu.
#3 Åh vilken sötnos :o)
God morgon på er alla!
Sitter här och läser om Wassago och hans morgon, så härligt livet kan vara, Man blir glad av att läsa denna morgontråd. Livet kan vara underbart ibland.
Må bäst alla!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Åh, vad glad jag blir av att höra ifrån dig. Misstänkte att all energi lades på Lilla Friden. Vilka sötnosar du har därhemma. Självklart ska båda vara med på bild. Annars kan det fnnas risk för svartsjuka på Lilla Friden. Inte bra.
Blir så lycklig att det gått bra. Kram på dig och alla andra på Friden. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Vad härligt att höra ifrån dig igen, Wassago. Underbart att flytten är över och att ni nu bor därute! Låter skönt! Fler foton kommer att "avkrävas"/önskas. 
Vad mysigt det låter att ni tre sitter ute tillsammans på trappen. De är vackra Jäsper och Ronja. Puss på dem! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Det är natt när jag läser den här tråden, men vad skönt det lät med att mjukstarta så på morgonen! Du låter så glad och nöjd, Wassago, roligt att läsa! Det är dig väl unt! Fina djur har du också!

Tack allesammans!! Denna morgonen ser likadan ut! Och jag mår kanon, önskar jag fick hit er alla nån gång å ni fick känna på denna plats vad den ger!!! Friden, lugnet och tryggheten här är oerhört stor! Folk som kommer från storstaden går nästan i däck först pga den speciella frid som råder just här!
Å fler foton kommer Simson, jag lovar!!! 
Å för er som gillar mina kobror kan jag nämna att jag den 26/7 skall hålla en föreläsning om dessa djur samt visa upp dom i Kalmar! Så har ni inget för er är ni välkommna!
Det var ju synd att det var ända nere i Kalmar… :o/
Nydelig å bo ute i naturens fred! Har dere altså reelt flyttet inn ? Hvor mange dager gjenstår av de 57 dygn, og er dere i rute? Dere må ha jobbet som besatt.. Da er det ekstra herlig å sitte på tunet en tidlig morgenstund med kaffekoppen.
Ha gode dager fremover!

Attans Kalmar. Men du vet att om du och kärleken kommer till Stockholm så är ni väldigt välkomna hit. /Vanessa
Vi får göra ett kösystem för detta event Vanessa. Vi blir många som vill ta emot dom när det kommer hit till sthlm.

Då gör vi det, privat :-). Vi kanske till och med kan träffa dem samtidigt. /Vanessa
Så får det bli:-) Vi bestämmer här utan Wassago och fästmön är med, men detta blir nog ok

:-)

Ha haa!! Ni e väl för underbara!!!
Lovar att jag besöker er båda, eller om vi möts nånstans så fort möjligheten uppstår!!! Dom 57 dagarna går ut i morgon tror jag……
Elen är ett par veckor försenad, för övrigt e vi ganska i fas!! Idag e det vilodag, är slut i både kropp å själ av allt arbete, värken e olidlig men men… lycklig någonstans ändå till å med nu! E ju ändå hemma på min frid med fästmö å dom flesta djuren…
Var rädda om er alla å vet attt jag tänker på er även om det för stunden e lite glesare mellan mina besök här i skuggfolkets dal!! Kram//I.
#17 när du ändå är hos Medde så kan du rulla ner för backen bara o hälsa på här också :o))

Fniss, du och älsklingen får nog ta er hit. Stor efterfrågan på er. /Vanessa

Verkar så Vanessa!! Å jag e lika glad över att få träffa er igen å självklart dej med Asa_N, så det går nog på ett ut!!