Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikett: hjälpmedel
Läst 950 ggr
Simson
0

Kroppsliga kylvaror??

Jag hittade länkarna till de kläder etc som kyler när det blir för varmt. Funderar kraftigt att jag behöver en väst. Behöver kylas på ryggen när jag sover.

Som det är nu har jag täcke på magen, ben och armar men inget på ryggen då det blir för varmt. Sover jag utan täcke fryser jag som en lort förutom på ryggen.

Är dock mycket obekvämt. Då jag även har fibro så är det intressant att få sova så bra som möjligt då det ändå är en kamp att komma upp och ifarten på förmiddagarna.

Är det någon som vet om det går att sova i västarna?? OM man kan ha kylelement bara på ryggen?

ComfortCooling länk…

När jag får mina utmattningsspynätter så kan jag lägga mig ute i snön (har praktiskt provat) och ändå svettas om ryggen men frysa om resten av kroppen. Spyorna blir då lättare…avtar något från kaskadnivån…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vanessa
0

Jag använder kylvästen. Skrev en artikel om det som jag puttat upp. Hoppas du får svaren du söker. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Simson
0

Kan du sova/ligga i västen?

Jag funderade ett tag på om det var typ ett lakan/bäddmadrass jag behövde men om jag ligger på mage blir det "fel".

vanessa
0

Den västen jag har är lite väl hård för att ligga på. Många ser det mer som en skyddsväst när jag har den på mig. /Vanessa

Simson
0

Efter gårdagen som var varmaste dagen i Sverige sedan 1994 trodde jag aldrig att jag skulle få sova. Somnade aldrig natten mellan lördag och söndag så prognosen för en god antts sömn såg inte så ljus ut.

Tänkte på Vanessas tips om kylbäddar för hundar och mina mailförfrågningar om vart man kan köpa dem. Man tager vad man haver som Kajsa Varg så bekant sa…

Jag plockade fram kylklamparna ur frysen. Lade dem i var sin "tvättvante" i frotte (egentligen bara en ihopsydd liten handduk). Vek in dem i en kökshandduk. Vek in dem i en badhandduk. Till slut lade jag dem båda i ett örngott. Ovanpå det en tunn kudde. Gissa om jag sovit skönt i natt!! Funkade helbra! Dock med vissa önskemål om bekvämlighet. =)

Visst heter det "Bra fruntimmer klarar sig självt"???!! Skrattande

Idag läser vi om de stora skogsbränderna som tar norra hälsingland samt beklagar den hundägare som shoppade och lämnade hunden att koka upp i bilen.

vanessa
0

Kylklampar är gudagåvor ibland. Har själv använt mig av det. När jag jobbar ute på sommarna, de där långdragna konsertpassen så brukar jag frysa in en massa vattenflaskor. Under dagen så tinar de bit för bit och det som smält släcker jag törsten med. Blir alltid förvånad över att andra blir imponerade av det. Som sagt, bra kvinna reder sig själv :-). Då visste jag inte att jag var sjuk och därför hade problem med värmen.

Hemskt med hunden, det får mig att bli så arg att jag vill strypa ägaren. Hoppas de straffas i lagen också.

Ja, bränderna. Aldrig, aldrig roligt. Men liv återkommer och naturen kommer att repa sig även om det tar en massa år. /Vanessa