Namnbyte?
Jag har funderat ett tag, och tror att jag kommer att byta namn på sajten till "autoimmun.Ifokus." Vilket inte är meningen för att tvinga ut er som inte har en autoimmun sjukdom, men för att jag vill få in fler medlemmar som yttrar sig och känner att det finns en plats för dem. Vad tycker ni?`Är det fel av mig? Rätt? Eller ska det heta sjukdomar iFokus? Eller något annat iFokus? Vill så gärna att fler får en trygg plats i cyberrymden. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Humm… Jag GILLAR Skuggfolket!!! Vill inte byta namn! Men det e bara min åsikt!! Det ger en mysig och varm atmosfär, just den atmosfären som vi har här och som ger mej så mycket.
Väl mött//I
Jag håller nog med #1 här med det tillägget att Skuggfolket inte låter så "sjukt" eller hur jag ska förklara det….

Har suttit å spelat poker en stund nu å måste säga till min egen förvåning att jag blev riktigt deppig bara över tanken att byta bort Skuggfolket mot något kliniskt opersonligt å "sjukligt" som Asa_N säger!!
Kommer nog inte alls att känna mej hemma på en sajt som heter autoimmun sjukdom!
Att byta namn till Sjukdomar i fokus är ingen bra ide då detta blir för allmänt och även kan förstöra för oss som hat de smala sajterna som är inriktade på olika sjukdomsgrupper Så jag tycker nog att du ska behålla det nuvarande namnet
Velkommen tilbake, Sven! Vi lurte på om du var blitt borte for oss… Må ellers si at jeg er enige med de andres innvendinger. Har astma, så forsåvidt får jeg 'lov' til å være med videre på autoimmun.ifokus - men veldig innskrenkende. Poenget med siden var vel i utgangspunktet at den var for oss som har kroniske sykdommer og føler oss noe på siden av samfunnet. Sydkom i fokus - da blir den for alle som er syke av ett eller annet. En helt ny og uhyre vid målgruppe, egentlig!
Håper du lytter til innvendingene, Vanessa, og ikke gjør alvor av navnebyttet!

Jag håller oxå med om att skuggfolket är bra! För alla oss som inte har en diagnos och som kanske aldrig får en är skuggfolket en perfekt beskrivning av vår situation såväl inom vården (och hur vi bemöts där) som bland gemene man runt omkring oss.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Då håller jag kanske kvar på skuggfolket och får marknadsföra mig på andra sätt. Tack för era tankar och funderingar :-). /Vanessa

Låter toppen Vanessa!! Skuggfolket är en oas och en oerhört viktigt sajt för mej, jag hör hemma här, jag som alla andra som lever i skuggan från det vanliga samhället… vill på inga villkor förlora den gemenskap å värme jag funnit här!!

Puss och kram på dig och er andra. Både ni som syns och ni som inte syns. Hoppas att alla vet att vill ni att något speciellt ska tas upp eller vill skriva en egen artikel kan kontakta mig, Medde eller Åsa. /Vanessa

Måste hålla med om vad alla skrivit här ovan och Wassago har "slagit huvudet på spiken", precis varför man känner sig hemma på den här sajten!
Kram på er!

Tack, Emiya.
Jag måste ju säga att jag älskar namnet Skuggfolket ändå. Kom på den när jag gick på rehabilitering. Såg då att det var en uppdelning utanför lokalerna. De som stod i solen och de som paniskt stod i skuggan. Däribland jag. Hade då en lite "marknadsundersökning" och alla som hade MS stod i skuggan och de med andra fel stod och njöt i solen. Sedan lyssnade jag på en läkare som höll föresläsning där och han berättade att de med MS har problem med solen. Då kom jag fram till namnet Skuggfolket.
Älskar det namnet, så tack ni som svarat. /Vanessa

Ja, själv så är solen det bästa för mej å mina skador! Men känner att jag som förtidspensionär lever i skuggan av det vanliga livet och samhället så det passar även in på mej ändå! *L*
Ja för min psoriasis är solen kalas, men jag själv gillar inte att ligga och "grilla". Samt att jag som Wassago lever i skuggan av det vanliga livet i mångt och mycket. Men jag är lika glad för det :o) åtminstone för det mesta!!

Och det var därför jag tyckte att det namnet passade så mycket. För när jag började spinna på det hela så var det ju att man lever i Skuggan som sjuk på alla sätt och vis. Namnet passade in här så bra. Fattar inte varför jag blev så osäker nu. /Vanessa
#14 alla har vi våra nycker ibland, förövrigt gillar jag också skuggfolket 

Nej Vanessa jag förstår inte heller varför du funderar över namnet. Det är bara så perfekt!!! Jag passar in i Skuggfolket. På Sjukdomar vet jag inte ens om jag vill passa in…jag är ingen sjukdom…jag är jag…och bland er andra känner jag mig sedd!!
Jag har alltid suttit ensam i skuggan. På alla kort är det en grupp i solen och så jag i kanten…
Ansågs alltid som konstig och udda…det gör jag inte här!
Puss på Vanessa som låter skuggfolket leva… 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Puss tillbaka :-). /Vanessa

Vi som har reumatiska sjukdomar reagerar väldigt olika på sol och värme. Vissa mår som bäst på sommaren och kan njuta fullt ut. Andra, som jag själv, mår sämre och kan bli värre i sjukdomen. Det är en besvärlig tid nu, det jobbigt med värmen och man stannar helst i skuggan. Solen får avnjutas i mycket små portioner.
Ibland känner man sig dum och utanför när man hör entusiastiska rop: åh, vilket härligt väder, är du inte ute i solen!!!
Ett skäl till att jag mår bra på den här sajten!
Men håller också med om att som sjukpensionär står man också "vid sidan av"……
Dessutom, sist men inte minst, ni är så härliga här inne att man inte kan låta bli att trivas!!

Tack Emiya.
Ja du. Värmen tar kål på mig just nu. Och när meterologerna säger "Imorgon blir det vackert väder" så tänker jag, vackert? Som jag inte kan vara ute i… Altså under mina trötta och negativa dagar tänker jag så och ställer mig i skuggan. /Vanessa

Å jag som sagt som önskar det vvore så här året runt! Känner mej nästan som en människa! Inte mycket värk å inte så stel, synd bara att det e på bekostn ad av andra!
Vad härligt att läsa alla kommentarer om skuggfolkets sida! Ser du vad du åstakommit för så många människor Vanessa?? 
Stolt över att Vanessa är min vän, och ibland träffar jag henne och kan ge henne en kram, som hon är värd många ggr om.
Kramas älskar jag att göra.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Vill du ge henne en från mej med Medde? Å be om en tillbaka till dej från mej!

Hummmmmmmmmm…………. sånt kan man ju inte skriva här, men visst finns det det medde… ;)
Jasså???
//medde

Get a room…

*fniss*
#24 håller helt med du, men somliga *pekar på medde* verkar ha glömt vissa …. hmmmm …. "detaljer" 
Va vad jag glömt??? Kan någon då förklara?
jag vet ingenting tingeling, synd om mig 

Tänk på att jag e religöser!!!! 
#30 Tänk om jag trodde på det du, men om du skulle bli det . Vet jag så kan du blir mormon. Det skulle väll passa`?
Ja och jag är ännu mer religiös 

Fniss, vad ni har hållt på idag. Ni är bra sköna. /Vanessa
Hallelulja :o))))

amen 
skuggfolket är ett jättebra namn. (det var delvis era bra inlägg där uppe, om hur bra namnet är, som jag sa amen till. bara så ni vet)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Ja visst är det ett bra namn :o) alla har ju inte sjukdomar som syns och väldigt ofta då när vi talar om att vi mår dåligt eller har förbaskat ont, så tittar folk på en konstigt och säger "men du ser ju så piggelin ut"!!! Så vi lever lite i skuggan men är inga skuggfigurer för den skull :o)

Amen Åsa!! ;)
Men mormoner e väl religösa medde??? 

Men mormoner får ha flera fruar… 
Vi kan ju flytta till Utah alla här, så tar vi med oss Wassago!!
Men nu har jag funderat och det blir lite för långt till Nasa, så du Wassago får fixa en egen sekt i någon annan delstat eller så backar jag. Nasa går nog före.

Nu börjar jag bli nervös. Wassago du får verkligen inte bli mormon, har lite problem med dem.
Men jisses vad lite det blev om eventuellt namnbyte :-). Fast nu blir det inte det dock. /Vanessa
Men Vanesa alla vi vill ha Wassogo och då är det som mormon enda utvägen.!!! Men jag backar då det blir för lång från eller till Nasa

E ju så hiskerligt långt utrikes det där USA, räcker det inte om vi alla flyttar till Stockholm?? 
Å var lugn Vanessa, enda orsaken till å bli mormon vore ju att få del av alla er damer här!! ;)
Farsta är en trevlig förort till Stockholm :o)) det kan både jag och Medde intyga :o)))

Satsa på Täby utanför Stockholm. Stan på landet som det så fint kallas :-). /Vanessa
Täby??? Det är ju bara en stor hästhage *S*

ja, då kan ni bo i hagen, och bli amish istället ^^ eller snarare som en blandning mellan amish och mormon, för mormonerna får väl inte ha flera fruar… mormish eller nåt..
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

:-)
Det är Amish som inte får ha flera fruar. Mormonerna tar gärna fler. Fast sorry, det inte tillåtet längre i USA. /Vanessa

Hummm… Ja då sket ju sej det! 
Vi får väl hitta nån öde söderhavsö då!
Kung på en söderhavsö med ett gäng amazoner som drottningar, vilket paradis det kunde bli!!
#49 Det går inte alls!!!! Söderhavsö!!!! Hur ska jag då kolla och följa med allt som händer ang rymdfarten. Nänä Glöm dina amazoner Wassago. Samt varken Vanessa Asa_N och jag har längen för att kallas amazon. Det är ju långa störar och det är vi inte. Farsta av Lilleputt då???
Amish måste jag säga har vissa saker jag gillar, men ok lyssna nu!! Vissa saker. Inte ska man dit.

Ähhh!!! E inte så pjåkig med längden!!!
Denna kanske duger Wassago
På din ö

Ha ha, kan du inte ordna bild med er sköna damer från skuggan i den munderingen å dansandes, skulle jag uppskatta!! 
In your dreams man!!!!

He he, sämre drömmar kan man ha!! 
Jösses tror Wassago har fått solsting eller något!!! som frivilligt vill se oss dansa hula-hula *kvider av skratt*
Jag har åtminstone badat igår, i en pool :o) ska ladda in bilder här sedan så ska jag överväga om ni får se "bad-nymfen", tilläggas bör att det var 32 grader i vattnet *S*

Men vilken häftig bild Asa_N ser ju så himla skönt ut, varför fick inte jag följa,,,,,? Blir ju avis då jag ser hur härligt detta verkar att vara. Men du njöt väl åt mig? Så jag klarara mig nog ändå. Ser inte paraply drinken på kortet. Var är den?
Detta var lite innan vinet kom fram :o))
Aha då förstår jag. Undrade just var det goda var!