OT - Midsommar...
Midsommar närmar sig med stormsteg. Är det någon som har planer och skall göra något??
Jag skall förhoppningsvis fira liggandes, småslumrandes i min ärvda BadenBaden på balkongen som då är innätad med vetskapen om att huliganerna inte ramlar ner i sina försök att jaga kamikazeflygarna utanför. Kommer att bli skööönt!
Lägg gärna in midsommarbilder eller snapsvisor? Min tandläkare önskar att jag utökar repetoaren så där kan ni hjälpa till… 

(Bidrar med mitt minikort sedan midsommar 2004.)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Vi hade stora planer jag och dottern, att åka ut till Fjäderholmarna med stormkök, gasolbrännaren till det och matsäck. Men tji fick vi, det går inga båtar på midsommarafton till Fjäderholmarna!!! Så vi åker dit på midsommardagen istället. Midsommarafton blir nog här i Farsta som vanligt.
Baden-baden låter helt ok :o))

Tidigt fredag morgon ska vi ha bilen packad och klar för att sätta av mot mörkaste Småland till min moster samt syster och systerdöttrarna! Det ska bli roligt att träffa dem igen, vi har inte setts på nästan ett år.
#1 Ska vi samman stråla, då jag ej tar mig allt för långt bort,pga ja det vet du Asa_N hur jag låter…
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Själv så ska vi hem till mamma och äntligen fira min bror som fyllde år sista maj. Men han har jobbat en massa och varit utomlands.
Firar inte midsommar, det är en av sakerna som försvann då jag har en fot i Sverige och en i USA. Fast jag ser Midsommar som en stor fyllefest och det är inte riktigt min melodi :-). Däremot så hoppas jag att alla har en underbar midsommar. Speciellt ni Skuggisar. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#3 Ja jag brukar göra en termos kaffe o ta med ner har ingen lust att betala 20:- för en kopp kaffe som smakar illa *S*. Vi kan prata vidare ikväll om morgondagen :o)

# 4 Kan hålla med dig om det där med fyllefest, tyvärr är det ju ofta så. Fast för mig och de få som fortfarande finns i min släkt i Småland, syster med två döttrar och moster (82 år) är det en underbar tid att träffas på! Syster min är absolutist, medan jag, sambon och moster tar en öl till maten. Är vädret fint åker vi ångbåt på Helgasjön och deltar bland andra familjer i dans runt en midsommarstång en stund. Systerdöttrarna brukar rida på ponnies. Sen åker vi hem och fikar och pratar till långt in på natten!
Hoppas att ni alla får en avkopplande helg och att vädret är hyfsat där ni är!
Trevlig midsommar!
Nu har jag slagit mig ned här med en liten en i ett glas och ska bara slappa en stund. Har skurat plastterrarium och donat med det sedan vi kom hem från medde. Tack för ikväll Medde :O)
Men vi ses ju i morgon igen :o)

Glad midsommar önskar jag er alla här från Lilla Friden!!!!
Om tre tim anländer ett femtontal gäster å firandet startar! Sill å potater vid ett, sen e det jordgubbar med gräddmjölk som gäller! Under dagen blir det Luftgivärskytte, bågskytte,kubb,krockett å liknade tävlingar!!
Fram emot kvällen e det grillning å fest hela natten lång!!! 
I morgon e en annan dag……
Midsommarkram till alla som vill ha en!! ;)

Både Glad och Trevlig Midsommar vill jag önska er alla!
Vi är bjudna på stor fest, fast med min ork lär det nog tära på krafterna för några dagar framöver… :) men det är det värt! Vi har inte varit bortbjudna på något sådant på många år så nu ska vi bara njuta av att för en gångs skull slippa ordna festen själva!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jag kan alltid lita på skuggfolket. Ni verkar fira midsommar som midsommar ska vara, i mina ögon.
Åh, bågskytte, Wassago. Nu blir jag avundsjuk. Det gillar jag. Gillar att skjuta med pistol också, så luftgevär vore nog något för mig också. Brukar alltid skjuta på Gröna Lund. Med varierande resultat. Ett vapen jag inte går ihop med är hagelbössa. Jisses, vilka blåmärken jag fick av det :-). Trots order att inte trycka emot geväret och så vidare. Nej, jag skulle aldrig skjuta för att skada/döda något. Men gillar koncentrationen med det hela.
Hoppas verkligen ni har en underbar midsommar. Njut av dagen och helgen. /Vanessa
Här har jag just slagit kaffe på termosen, om ca en halvtimme så strålar jag och Malin ihop med Medde o Liza för vidare gång till Farsta Gård. Där ska vi finna någon halvskuggig plats under något träd och sedan dricka kaffe och titta på folk när de dansar små grodorna :o)

Hoppas att ni hade det bra på eran "Grodutflykt".
Själv så var jag hemma his mamma och firade min brors födelsedag i efterskott. Är oroad för honom, han är så trött. Fast vi hade en bra dag, och var försökskaniner för lite ny mat mamma hade gjort. Det var så gott att jag åt mer än jag gjort på en vecka, sammanlagt :-).
Min bror blev väldigt glad över presenterna jag hade ordnat, så det var ett leende på hans trötta ansikte. Mamma kan inte åka ut och handla, och min man visste inte vad han skulle köpa. Själv älskar jag att handla presenter.
Gav mamma en present också, en skärbräda av glas. Älskar de brädorna.
Hoppas att ni har haft och har en underbar dag. /Vanessa

Här var det lugna gatan på midsommarafton. Snickaren behövde två dagar att snickra upp innätningen så det blev ingen vilodag för mig på torsdagen.
Midsommarafton kom syster över på en glass med lakritssås. Efteråt däckade jag i BadenBaden.
Midsommardagen var jag så slut att jag knappt tog mig ur sängen. Det var en ansträngning att ens andas. Men härligt har vi på balkongen numera. Katterna är omöjliga att få in på kvällarna. Tornseglarna är numera ett roligt nöje.

-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Härlig bild, den säger allt. Förstår att det inte är lätt att få in kissarna på kvällen. Vi har också problem med det, och ändå har jag bara två gosbollar.
Vad var det i den där glassen? Som fick dig att däcka så… Näh, jag förstår. Man blir så trött ibland. Själv så var jag rätt pigg i några dagar, men nu är batterierna på upphällning. Så några dagar vila för att vara i form behövs. /Vanessa

#16 Tänk om jag och tösa min skulle få äran en dag att bjuda dig på detta istället! Det skulle vara en riktig dag det!!!

Det låter som en perfekt midsommar. I min smak. Att ta det lugn och mysa. /Vanessa