god eftermiddag...
Nu var det ett tag sen igen, har varit här och läst men inte skrivit någonting, händerna och hjärnan har varit knäppare än vanligt ;)
Var hos läkaren i maj och har förvisso fram till nu kämpat för att få mitt läkarintyg, det märks att det är sommar på neuro då det packas med människor där då, min läkare har haft fullt upp både på akuten och vanliga avdelningen och därför blev det förseningar där…
Har ätit Lyrica nu sen 9 maj, funkar rätt okej men jag tror dosen behöver ökas lite grann, den har tagiot bort det mesta av mina konstiga pirr och kallvatten men inte helt… sitterh är och tittar ut och faktiskt så tycker jag att det är rätt skönt när det inte blir för varmt ute eftersom jag blir "fullare" än vanligt då. Sa till min vän igår när vi skulle åka till stan att jag absolut inte behöver dricka eftersom jag nu den senaste veckan igen sprungit in i dörrkarmar etc…. ha ha har en period med yrsel och av någon lustig anledning så står dörrkarmarna på fel ställe när jag ska gå igenom hmmm kanske är dom flyttbara ..fniss….
Känns så skönt att läsa läkarintyget där fölrvisso huvuddiagnos är parestesi men det står även påtagliga symptom där MS misstänkts… och bara detta är en bekräftelse för mig och det känns skönt att hon tror på mig för dum i huvudet är jag inte…
hmmm det var någonting som jag undrade över men eftyersom jag har tidig debut av ahlzeimers ;) så minns jag det inte längre .. ha ha… Nu har jag iaf "semester" med föräldrapenning med mitt monster och ska vara hemma till mitten på augusti.. känns rätt skönt faktiskt eftersom Juli månad brukar vara den värsta för mig, inte så kul när man sluddrar mer än vanligt..
Jag hoppas ni oxå har det så bra det bara går :)
kram Fia

Trevligt att höra ifrån dig. Förstår hur det är på neuro för dig. Om ett par veckor stänger den avdelning som jag går på några veckor för semester.
Har själv lite skräck för nästa vecka för att värmen ska komma tillbaka. Attans, lagom till att jag ska resa ner till Skåne. Och det är en en av saker som gör att jag kallar mig för skuggan :-).
Förstår att det är skönt, på något knstigt sätt att läsa lakarintyget. Att slippa känna sig som hypokondriker och allmänt dum i huvudet.
Hoppas att du får en bra sommar, med pasasnde väder och lagom mycket vila. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Ja visst är det skönt att få bekräftelse.